-
11. Data: 2009-11-03 12:00:59
Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-11-01 06:20:42 +0100, "Tytus" <t...@g...pl> said:
> No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam
> gdzie maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i
> chyba najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard -
> moto oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera)
Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-)))
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
12. Data: 2009-11-03 12:07:51
Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg" <g...@f...com> said:
>> Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
>> niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.
>
> No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.
Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K,
czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo,
powyżej niebieskawo.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
13. Data: 2009-11-03 12:10:45
Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
de Fresz pisze:
> Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-)))
Widzisz, jak ktos zna przepisy to nie ma problemow z przegladami.
KJ co z przepisow to zna tylko 2.
Oba na jajecznice.
-
14. Data: 2009-11-03 12:16:38
Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Od: n...@s...com
On Tue, 3 Nov 2009 13:07:51 +0100, de Fresz <d...@n...o2.pl>
wrote:
>Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K,
>czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo,
>powyżej niebieskawo.
Nie ma idealnie bialej bieli, sloneczko w poludnie przy niebieskim
niebie daje 6,5kK, rano / wieczorem potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce
mi sie szukac, a nie pamietam dokladnie).
Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala,
oswietlona zoltym swiatlem wydaje nam sie biala.
Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
-
15. Data: 2009-11-03 12:19:01
Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 3 Lis, 12:59, doktorski <d...@g...com> wrote:
>
> (zaslyszane)
>
> Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
> Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
> H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
> doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
> zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
> Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
> lawete.
>
> (koniec opowiesci).
>
> Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
> taka sytuacje wyobrazic.
>
Podobnie jak ja.
Jakiś czas temu myślałem o bi-xenonie - ogólnie fajna sprawa ale jest
to niezgodne z prawem a do tego może być jeszcze uciążliwe dla innych
użytkowników dróg jak jest nieumiejętnie zrobione. W Polsce to wiele
patroli zleje sprawę, trochę ludzi sobie poklnie ale za granicą to już
może nie być tak kolorowo.
Skończyło się na żarówkach Osram NightBreaker i jestem mega
zadowolony, żebym nawet miał te żarówki zmieniać co sezon to nie
zamienię ich na nic innego (komplet dwóch żarówek - 40zł). Różnica
między zwykłymi Philipsami H4 jest kolosalna - polecam wszystkim
zajaranym tematem bi-xenonów którym jest za mało światła. Nie jest tak
dresiarsko biało-niebiesko ale bezpieczeństwo w nocy podnosi się
bardzo. Jedyna różnica jaką zauważyłem i co z resztą jest normalne -
słabo się jedzie w mgle lub w mocnej mżawce.
Swojego czasu widziałem jakiegoś idiotę w merolu, nie wiem co on tam
miał włożone ale w letni słoneczny dzień nie widziałem jego lamp ani
tego co jest w okolicach 20-30cm od nich, po prostu widziałem dwie
zajebiście mocne gwiazdki. Takim idiotom to powinni dawać zakaz
posiadania pojazdów.
--
Artur
Zygzak 12
-
16. Data: 2009-11-03 12:21:35
Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 3 Lis, 13:16, n...@s...com wrote:
>
> Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
> kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.
>
Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem. Może
zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-) A tak serio o ile te
procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają
bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post
doktorskiego.
--
Artur
Zygzak 12
-
17. Data: 2009-11-03 12:22:58
Temat: Re: bi-xenon monta? zakup kilka pytan
Od: "greg" <g...@f...com>
Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
news:e4523310-5341-46af-b8c7-03db51d3231e@l2g2000yqd
.googlegroups.com...
On 3 Lis, 12:39, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:
>> No jak sobie zamierzasz jeździć tylko w Polsce to no problem, tutaj to
>> można mieć włożone niebieskie ledy w postojówki i żarówki 100W ale w
>> cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejdą.
>
>(zaslyszane)
>
>Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
>Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
>H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
>doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
>zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
>Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
>lawete.
>
>(koniec opowiesci).
>
>Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
>taka sytuacje wyobrazic.
No to wielkie aj waj,
wyjmujesz żarówkę h4, którą przecież masz, na wypadek jakby ci sie coś na
odludziu w nocy schrzaniło, przekładasz tak samo jakbys spaloną wymieniał,
wtyczka pasuje, przecież jej nie obciąłes.
10 minut?
pozdr
greg
-
18. Data: 2009-11-03 12:24:48
Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Od: n...@s...com
On Tue, 3 Nov 2009 04:21:35 -0800 (PST), Artur Zabroński
<a...@g...com> wrote:
>Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem.
ponoć to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.
>Może zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-)
Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwiżyn chyba sie to
nazywa.
>A tak serio o ile te procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i
dają
>bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post
>doktorskiego.
Uzywam takich gdzies od 2005r, dorzuce jeszcze ze przez kotrast duzo
gorzej widac co sie dzieje poza oswietlonym kawalkiem (np gdy
szaroburoimokro).
pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html
-
19. Data: 2009-11-03 12:37:20
Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Od: "greg" <g...@f...com>
Użytkownik "Artur Zabroński" <a...@g...com> napisał w
wiadomości
news:0dca2b6a-2abb-4a9b-9f9f-68c22f3e3ce4@m26g2000yq
b.googlegroups.com...
On 3 Lis, 13:16, n...@s...com wrote:
>
>> Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
>> kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.
>>
>Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem. Może
>zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-) A tak serio o ile te
>procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają
>bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post
>doktorskiego.
Wcale nie świeci gównianie, świeci bardzo dobrze, ale bardziej oślepia, bo
więcej rozproszonego światła na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie
jest wada moim zdaniem, bo lepiej widać na drodze takiego.
Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klops
gotowy...
Wiem że to kontrowersyjna teza, ale tak uważam.
Ja wymieniłem i jestem super zadowolony, wszystkim polecam.
greg
-
20. Data: 2009-11-03 12:40:57
Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
Od: "greg" <g...@f...com>
Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
news:hcp6em$mkq$1@inews.gazeta.pl...
> On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg" <g...@f...com> said:
>
>>> Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
>>> niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.
>>
>> No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie
>> bylo.
>
> Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K, czyli
> mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo, powyżej
> niebieskawo.
>
>
Ale prawdą jest też, że w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac
znaki i linie, niż w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.
greg