  • 11. Data: 2009-11-03 12:00:59
    Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-01 06:20:42 +0100, "Tytus" <t...@g...pl> said:

    > No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam
    > gdzie maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i
    > chyba najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard -
    > moto oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera)

    Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-)))

    de Fresz

  • 12. Data: 2009-11-03 12:07:51
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg" <g...@f...com> said:

    > No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

    Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K,
    czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo,
    powyżej niebieskawo.

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-11-03 12:10:45
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    de Fresz pisze:

    > Właśnie, właśnie, nie miałeś problemu z przeglądami? ;-)))

    Widzisz, jak ktos zna przepisy to nie ma problemow z przegladami.

    KJ co z przepisow to zna tylko 2.
    Oba na jajecznice.

  • 14. Data: 2009-11-03 12:16:38
    Od: n...@s...com

    On Tue, 3 Nov 2009 13:07:51 +0100, de Fresz <d...@n...o2.pl>
    wrote:

    >Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K,
    >czyli mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo,
    >powyżej niebieskawo.

    Nie ma idealnie bialej bieli, sloneczko w poludnie przy niebieskim
    niebie daje 6,5kK, rano / wieczorem potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce
    mi sie szukac, a nie pamietam dokladnie).
    Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala,
    oswietlona zoltym swiatlem wydaje nam sie biala.

    Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
    kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 15. Data: 2009-11-03 12:19:01
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 3 Lis, 12:59, doktorski <d...@g...com> wrote:

    > (zaslyszane)
    >
    > Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
    > Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
    > H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
    > doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
    > zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
    > Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
    > lawete.
    >
    > (koniec opowiesci).
    >
    > Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
> [...]
    Podobnie jak ja.

    Jakiś czas temu myślałem o bi-xenonie - ogólnie fajna sprawa ale jest
    to niezgodne z prawem a do tego może być jeszcze uciążliwe dla innych
    użytkowników dróg jak jest nieumiejętnie zrobione. W Polsce to wiele
    patroli zleje sprawę, trochę ludzi sobie poklnie ale za granicą to już
    może nie być tak kolorowo.

    Skończyło się na żarówkach Osram NightBreaker i jestem mega
    zadowolony, żebym nawet miał te żarówki zmieniać co sezon to nie
    zamienię ich na nic innego (komplet dwóch żarówek - 40zł). Różnica
    między zwykłymi Philipsami H4 jest kolosalna - polecam wszystkim
    zajaranym tematem bi-xenonów którym jest za mało światła. Nie jest tak
    dresiarsko biało-niebiesko ale bezpieczeństwo w nocy podnosi się
    bardzo. Jedyna różnica jaką zauważyłem i co z resztą jest normalne -
    słabo się jedzie w mgle lub w mocnej mżawce.

    Swojego czasu widziałem jakiegoś idiotę w merolu, nie wiem co on tam
    miał włożone ale w letni słoneczny dzień nie widziałem jego lamp ani
    tego co jest w okolicach 20-30cm od nich, po prostu widziałem dwie
    zajebiście mocne gwiazdki. Takim idiotom to powinni dawać zakaz
    posiadania pojazdów.
    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 16. Data: 2009-11-03 12:21:35
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 3 Lis, 13:16, n...@s...com wrote:

    > Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
    > kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

    Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem. Może
    zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-) A tak serio o ile te
    procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają
    bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post
    doktorskiego.

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 17. Data: 2009-11-03 12:22:58
    Temat: Re: bi-xenon monta? zakup kilka pytan
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 3 Lis, 12:39, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >lawete.
    >
    >(koniec opowiesci).
    >
    >Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie

    No to wielkie aj waj,

    wyjmujesz żarówkę h4, którą przecież masz, na wypadek jakby ci sie coś na
    odludziu w nocy schrzaniło, przekładasz tak samo jakbys spaloną wymieniał,
    wtyczka pasuje, przecież jej nie obciąłes.

    10 minut?

    pozdr
    greg

  • 18. Data: 2009-11-03 12:24:48
    Od: n...@s...com

    On Tue, 3 Nov 2009 04:21:35 -0800 (PST), Artur Zabroński
    <a...@g...com> wrote:

    >Ponoć mega porażka i świeci to gównianie z ryflowanym kloszem.

    ponoć to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

    >Może zainwestuj w jakieś żarówki +15000% światła? ;-)

    Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwiżyn chyba sie to
    nazywa.

> [...]
    dają
    >bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post

    Uzywam takich gdzies od 2005r, dorzuce jeszcze ze przez kotrast duzo
    gorzej widac co sie dzieje poza oswietlonym kawalkiem (np gdy
    szaroburoimokro).

    pozdr
    newrom

  • 19. Data: 2009-11-03 12:37:20
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "Artur Zabroński" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 3 Lis, 13:16, n...@s...com wrote:

> [...]
    >procenty to bajka to jednak te żarówki świecą o wiele lepiej i dają
    >bielsze światło - opisałem w poprzednim poście w odpowiedzi na post

    Wcale nie świeci gównianie, świeci bardzo dobrze, ale bardziej oślepia, bo
    więcej rozproszonego światła na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie
    jest wada moim zdaniem, bo lepiej widać na drodze takiego.

    Moto musi troche dawać po oczach puszkarzom, inaczej nie widzą i klops
    gotowy...

    Wiem że to kontrowersyjna teza, ale tak uważam.

    Ja wymieniłem i jestem super zadowolony, wszystkim polecam.

    greg

  • 20. Data: 2009-11-03 12:40:57
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Bo punkt "idealnie białej bieli" dla oka ludzkiego, to jakieś 5500K, czyli
    > mniejwięcej tyle, ile nam daje słoneczko. Poniżej będzie żółtawo, powyżej
    > niebieskawo.

    Ale prawdą jest też, że w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac
    znaki i linie, niż w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.

    greg