  • 1. Data: 2009-10-30 12:31:23
    Temat: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
    Od: Sztajfa <a...@w...pl>

    witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
    zwiazku z tym mam kilka pytan.
    motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
    schowac???
    jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze
    itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?
    ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow???
    i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa
    przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie:
    http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k
    _bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
    przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy
    beda mialy niodpowiednie wtyczki itd. czy tak naprawde nie ma roznicy???
    do motocykla kosztuja okolo 280zl szt tutaj za 400 mam 2 szt.
    a moze macie jakies namiary na sprawdzone sklepy?

    i jeszcze pytanko czy rzeczywiscie nie ma wiekszych problemow przy
    podlaczaniu kabli, ze nie trzeba niczego ciac lutowac itd??? czy jest
    jednak duzo zabawy z tym?????

    pozdrawiam i dzieki z gory za informacje
    artur

  • 2. Data: 2009-10-30 14:37:13
    Temat: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Sztajfa pisze:

    > jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze
    > itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?

    Poszukaj w archiwum postów od Jamesa, instalował u siebie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2009-11-01 01:57:02
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Uzytkownik "Sztajfa" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    _bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
    > przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy

    Hej

    ja kupowalem u nich

    kupilem zestaw motocyklowy h4 bixenon

    rzeczywiscie nie trzeba nic ciac i lutowac, ale wtedy sie tona kabli dynda i
    nie ma gdzie tego upchnac

    ja zrobilem po swojemu, pocialem i polutowalem i jest cymes
    Przetwornica jest z przodu pod owiewka a przekaznik sterujacy pod
    siedzeniem, zasilanie bezposrednio z aku

    nie mam czasu teraz pisac ale jak bede mial chwile to ci napisze co i jak
    tam trzeba moim zdaniem zrobic

    a w ogóle to polecam.
    przedtem nienawidzilem jezdzic w nocy a teraz widac wszystko i jest naprawde
    swietnie, ogromna róznica.

    pozdro
    greg

  • 4. Data: 2009-11-01 05:20:42
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Uzytkownik "Sztajfa"
    witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
    zwiazku z tym mam kilka pytan motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w
    nim. gdzie przetwornice
    schowac???

    Przetwornice sa male i lekkie u mnie jest jedna przypieta trytytkami pod
    rama - pasowala idealnie.
    Nic nie cialem dlatego przekaznik mam widoczny z boku rowniez pod rama
    zlapany rowniez trytytka do linki ssania :).

    *** jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic

    Jesli masz H4 to wklej HID do przejsciowki silikonem - u mnie
    prawdopopodobnie od drgan sam zarnik wysunal sie i stopil przejsciowke ale
    bez szemrania dali mi druga. Ogolnie gwarancje na 2 lata mi dali ale w tym
    chyba nie ma co sie zepsuc/ Na lampe nic nie wplynie bo temperatura pracy
    HID jest znacznie nizsza nie halogenu. IMO nie ma sensu montowac tego jesli
    masz ryflowane szklo.
    No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam gdzie
    maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i chyba
    najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard - moto
    oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera)

    --
    Tytus
    zólte najszybsze

  • 5. Data: 2009-11-03 08:28:47
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Uzytkownik "greg" <g...@f...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > siedzeniem, zasilanie bezposrednio z aku
    >
    > nie mam czasu teraz pisac ale jak bede mial chwile to ci napisze co i jak

    Wiec tak:

    zestaw motocyklowy polega na tym, ze jest jedna przetwornica i jeden
    przekaznik sterujacy, ale ten przekaznik ma dwa wyjscia, znaczy jest do
    samochodu, bo moze sterowac dwiema przetwornicami. Wiec zestaw samochodowy
    moim zdaniem bedzie mial jeden przekaznik i dwie przetwornice, wiec nie nada
    sie do dwóch motocykli.

    Podlacza sie tak, ze kabel od zarówki dajesz na wejscie przekaznika i
    podlaczasz mu jeszcze plus z aku. Wyjscie z przekaznika zasila przetwornice
    i steruje elektromagnesem przestawiajacym banke w zarówce.
    Drugi (niepotrzebny) kabel od przekaznika (ten od sterowania drugiej
    przetwornicy) trzeba odlaczyc (konektory) bo sie dynda i jest dlugi i
    przeszkadza.
    Przetwornica jest mala, wielkosci paczki papierosów slimów, ale dochodza do
    niej dwa grube i niezbyt gietkie kable, wiec takie banalne to to nie jest.
    Ja ja upchnalem pod owiewka, przypialem trytykami. Uwaga - dosc mocno sie
    grzeje, w cieply dzien nie daje sie dotknac, mysle, ze ma ok 70 - 80 stopni.
    Przekaznik mieszka pod siedzeniem, blisko aku, skad bierze prad, zatem
    musialem pociagnac dwa kable - jeden od H4 do przekaznika (i tu jest wlasnie
    lutowanie, bo on jest za krótki oryginalnie), drugi od przekaznika do
    przetwornicy. Alternatywnie mozna upchnac przekaznik gdzies z przodu i
    ciagnac tylko jeden kabel - od aku. Ale wtedy straszna platanina sie robi.

    Podlaczone dziala bardzo dobrze.

    Problem byl tylko z ta plytka, która mocuje zarówke w reflektorze: zarówke
    mocowala, uchwytu od xenonowego zarnika nie chciala, bo on takie wypustki
    ma. Musialem spilowac troche, ale to chwila roboty, bo to wszystko plastiki.

    Ogniskowanie jest minimalnie gorsze u mnie niz bylo z zarówka, ale naprawde
    minimalnie. Wyraznie widac odciecie swiatlocienia.
    Swieci bardzo dobrze, o wiele lepiej oswietla droge, lepiej jest nie tylko
    ze wzgledu na ilosc swiatla ale takze na jego barwe - ja tez mam 6000K.

    Co do slepiania - próbowalem sam z naprzeciwka - nie oslepia.

    Polecam wszystkim na nocne jezdzenie. Zreszta na dzienne tez, bo lepiej
    widac moto na jezdni niz bylo z ta zólta bzdzina, która mialem.

  • 6. Data: 2009-11-03 08:40:33
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 3 Lis, 09:28, "greg" <g...@f...com> wrote:

    > Podlaczone dziala bardzo dobrze.
    A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -
    natenpszykuat - niemieckiego policjanta?

    pzdr, dr
    FJR/525

  • 7. Data: 2009-11-03 09:38:21
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    doktorski pisze:

    > A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -

    Wczoraj zalozylem cus podobnego do auta
    dzisiaj bylem na stacji sprawdzic ustwienie i nic nie trzeba bylo
    poprawiac...

    Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
    niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 8. Data: 2009-11-03 11:23:51
    Od: "greg" <g...@f...com>

    Uzytkownik "Norbi" <n...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Wczoraj zalozylem cus podobnego do auta
    > dzisiaj bylem na stacji sprawdzic ustwienie i nic nie trzeba bylo
    > poprawiac...

    Oj przegiecie z ta stacja diagnostyczna
    Ja staje przed sciana garazu, co na niej juz dawno krzyzyk wymalowany gdzie
    ma byc zagiecie wiazki i juz. Moment i wyregulowane.

    Oczywiscie, ze niemiecki policjant skazalby mnie na ciezkie roboty za takie
    cos, ale na szczescie nigdzie w okolicy go nie widzialem.

    > Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
    > niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.

    No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

    Se wymienie jak sie skonczy.

    pozdro
    greg

  • 9. Data: 2009-11-03 11:39:11
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 3 Lis, 12:23, "greg" <g...@f...com> wrote:

    > Oj przegiecie z ta stacja diagnostyczna
    > Ja staje przed sciana garazu, co na niej juz dawno krzyzyk wymalowany gdzie
    > ma byc zagiecie wiazki i juz. Moment i wyregulowane.

    Ale przechodziłeś już przegląd z tym oświetleniem?
    > Oczywiscie, ze niemiecki policjant skazalby mnie na ciezkie roboty za takie
    > cos, ale na szczescie nigdzie w okolicy go nie widzialem.

    No jak sobie zamierzasz jeździć tylko w Polsce to no problem, tutaj to
    można mieć włożone niebieskie ledy w postojówki i żarówki 100W ale w
    cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejdą.

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 10. Data: 2009-11-03 11:59:47
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 3 Lis, 12:39, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

    > No jak sobie zamierzasz jeździć tylko w Polsce to no problem, tutaj to
    > można mieć włożone niebieskie ledy w postojówki i żarówki 100W ale w
    > cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejdą.

    (zaslyszane)

    Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
    Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
    H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
    doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
    zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
    Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
    lawete.

    (koniec opowiesci).

    Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
    taka sytuacje wyobrazic.

    pzdr, dr
    FJR/525