    From: "greg" <g...@f...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan
    Date: Tue, 3 Nov 2009 09:28:47 +0100

    Uzytkownik "greg" <g...@f...com> napisal w wiadomosci
    news:hcipto$bpc$1@inews.gazeta.pl...

    > Uzytkownik "Sztajfa" <a...@w...pl> napisal w wiadomosci
    _bixenon_zestaw_hid_super_slim.html

    > Hej
    >
    > ja kupowalem u nich
    >
    > kupilem zestaw motocyklowy h4 bixenon
    >
    > rzeczywiscie nie trzeba nic ciac i lutowac, ale wtedy sie tona kabli dynda
    > i nie ma gdzie tego upchnac
    >
    > ja zrobilem po swojemu, pocialem i polutowalem i jest cymes
    > Przetwornica jest z przodu pod owiewka a przekaznik sterujacy pod
    > siedzeniem, zasilanie bezposrednio z aku
    >
    > nie mam czasu teraz pisac ale jak bede mial chwile to ci napisze co i jak
    > tam trzeba moim zdaniem zrobic

    Wiec tak:

    zestaw motocyklowy polega na tym, ze jest jedna przetwornica i jeden
    przekaznik sterujacy, ale ten przekaznik ma dwa wyjscia, znaczy jest do
    samochodu, bo moze sterowac dwiema przetwornicami. Wiec zestaw samochodowy
    moim zdaniem bedzie mial jeden przekaznik i dwie przetwornice, wiec nie nada
    sie do dwóch motocykli.

    Podlacza sie tak, ze kabel od zarówki dajesz na wejscie przekaznika i
    podlaczasz mu jeszcze plus z aku. Wyjscie z przekaznika zasila przetwornice
    i steruje elektromagnesem przestawiajacym banke w zarówce.
    Drugi (niepotrzebny) kabel od przekaznika (ten od sterowania drugiej
    przetwornicy) trzeba odlaczyc (konektory) bo sie dynda i jest dlugi i
    przeszkadza.
    Przetwornica jest mala, wielkosci paczki papierosów slimów, ale dochodza do
    niej dwa grube i niezbyt gietkie kable, wiec takie banalne to to nie jest.
    Ja ja upchnalem pod owiewka, przypialem trytykami. Uwaga - dosc mocno sie
    grzeje, w cieply dzien nie daje sie dotknac, mysle, ze ma ok 70 - 80 stopni.
    Przekaznik mieszka pod siedzeniem, blisko aku, skad bierze prad, zatem
    musialem pociagnac dwa kable - jeden od H4 do przekaznika (i tu jest wlasnie
    lutowanie, bo on jest za krótki oryginalnie), drugi od przekaznika do
    przetwornicy. Alternatywnie mozna upchnac przekaznik gdzies z przodu i
    ciagnac tylko jeden kabel - od aku. Ale wtedy straszna platanina sie robi.

    Podlaczone dziala bardzo dobrze.

    Problem byl tylko z ta plytka, która mocuje zarówke w reflektorze: zarówke
    mocowala, uchwytu od xenonowego zarnika nie chciala, bo on takie wypustki
    ma. Musialem spilowac troche, ale to chwila roboty, bo to wszystko plastiki.

    Ogniskowanie jest minimalnie gorsze u mnie niz bylo z zarówka, ale naprawde
    minimalnie. Wyraznie widac odciecie swiatlocienia.
    Swieci bardzo dobrze, o wiele lepiej oswietla droge, lepiej jest nie tylko
    ze wzgledu na ilosc swiatla ale takze na jego barwe - ja tez mam 6000K.

    Co do slepiania - próbowalem sam z naprzeciwka - nie oslepia.

    Polecam wszystkim na nocne jezdzenie. Zreszta na dzienne tez, bo lepiej
    widac moto na jezdni niz bylo z ta zólta bzdzina, która mialem.