    From: choczsz <z...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: bezwypadkowy.net
    Date: Fri, 9 Jul 2010 06:00:42 -0700 (PDT)

    On 9 Lip, 13:57, "Chris" <s...@g...pl> wrote:
    > Zapraszam na stonkęwww.bezwypadkowy.net
    >
    > Jak ktoś ma jakieś wejścia do sprawdzania VIN albo wiedzę na temat aut
    > "bezwypadkowych" zapraszam na stonę zawsze ktoś może potrzebować pomocy przy
    > zakupie.

    Jakkolwiek stronka na pewno moze byc przydatna, to z tego co widze
    glownie ludzie kwestionuja przebiegi.
    I slusznie, ale po co?
    I tak wiadomo, ze 100% aut*) wystawianych przez handlarzy ma mocno
    krecona szafe.
    Widac to chocby po autach sprowadzanych z zachodu.
    Nie trzeba wiele trudu zeby zorientowac sie, ze auta przywiezione z
    zachodu sa generalnie tansze niz te do kupienia na zachodzie, na
    miejscu.
    Wyjatkiem sa auta 1) uszkodzone lub niesprawne 2) z przebiegami od
    okolo 250.000 w gore.
    Wowczas owszem, rzeczywiscie cena takiego auta na zachodzie jest
    niska. I tylko wtedy.

    Co robia handlarze? Oczywiscie aby zarobic nie maja innego wyjsca,
    tylko kupuja na zachodzie auta z ogromnymi przebiegami. Po czym
    korekta o okolo 100 - 200.000 lub wiecej i na handel. Przeciez auto z
    przebiegiem 300.000 km by sie u nas nigdy nie sprzedalo. A zaloze sie,
    ze wiekszosc np 8-10 letnich diesli oferowanych do sprzedazy w Polsce
    jako sprowadzone ma przebiegi w okolicach 300-400.000 km.
    Smiem twierdzic, ze auta sprowadzane na handel to niemal wylacznie
    auta z ogromnymi przebiegami. Bo w zasadzie inaczej, cale to
    sprowadzanie przynosiloby handlarzowi tylko duze straty. Jest to
    proceder nagminny i powszechny w 100% *)

    Mam szczescie, ze nie musze sie parac handlowaniem aut. Jako czlowiek
    ktory nie umie oszukiwac zbankrutowalbym w try miga.

    Po drugiej stronie sa osoby, ktore takie auta kupuja. I oczywiscie,
    mozna sie czarowac, ze 10 letnie TDI kupilo sie w miare tanio z
    przebiegiem 170.000, ale to tylko bajka, bo w rzeczywistosci mamy 3
    razy tyle.

    Oczywista oczywistosc, ze nie przebieg stanowi o stanie tachnicznym i
    zywotnosci auta, ale sprobojcie sprzedac 10 letnie autko tip top
    zadbane i zupelnie sprawne, z przebiegiem na liczniku 350,000.
    Oczywiscie nie da sie. Za to z korekta 350 -> 190, jak najbardziej.

    *) sa oczywiscie wyjatki, w ilosciach sladowych i pomijalnych