eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmbezprawie (?) w PLayRe: bezprawie (?) w PLay
  • Data: 2013-04-07 01:58:29
    Temat: Re: bezprawie (?) w PLay
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-04-07 01:30, p47 pisze:
    > W dniu 2013-04-07 00:10, K pisze:
    >> W dniu 07-04-2013 00:00, p47 pisze:
    >>> Zawarłem ongiś umowę z PLAY na czas określony , (co zostało
    >>> jednoznacznie zapisane w umowie: "czas trwania umowy: -36 miesięcy") na
    >>> świadczenie usług telekomunikacyjnych. Ponieważ okres ten kończy się
    >>> obecnie dosłownie za kilka dni zgłosiłem się do salonu tej firmy aby
    >>> podpisać z nimi nową umowę na innych warunkach lepiej odpowiadającym
    >>> moim potrzebom, z zachowaniem mojego dotychczasowego numeru, zgodnie z
    >>> nowelizacją ustawy prawo telekomunikacyjne. Umowa ta miałaby obowiązywać
    >>> po zakończeniu tego 36 miesięcznego okresu trwania obecnej umowy.
    >>> Tymczasem pracownicy PLAY, najpierw ustnie, a potem pisemnie, bez
    >>> podania podstawy prawnej,żądają abym przedłużył o 1 miesiąc czas trwania
    >>> obecnej umowy twierdząc, że:
    >>> 1.obecną umowę muszę wypowiedzieć (mimo, ze została zawarta na czas
    >>> określony, który teraz właśnie upływa) bo dopóki tego nie zrobię jest
    >>> ona wciąż obowiązująca.
    >>> 2. przy takim wypowiedzeniu obowiązuje mnie 1-miesięczny okres
    >>> wypowiedzenia, a więc zmuszają mnie do faktycznego przedłużenia obecnej
    >>> umowy o 1 miesiąc ponad okres zapisany 3 lata temu w umowie.
    >>>
    >>> Czy istnieją jakieś podstawy prawne takiego ich stanowiska a jeśli nie
    >>> to jak wymusić przestrzeganie przez PLAY przepisów prawa,- czy istnieje
    >>> np rzecznik praw konsumenta w telekomunikacji?
    >>
    >> mimo wszystko warto abys przeczytal jednak ta umowe bo na pewno po
    >> uplywie okresu na jaki zostala zawarta, umowa przechodzi na czas
    >> nieokreślony (na innych zasadach).
    >
    > Gdyby tak było jak piszesz to umowa ta, mimo ze została zawarta na czas
    > określony niczym w istocie nie różniłaby się od umowy zawartej na czas
    > nieokreślony (oprócz może tego, że w ciągu pierwszych 36 miesięcy nie
    > można jej byłoby zerwać bez nieprzyjemnych konsekwencji)
    > Skoro jednak była ona zawarta na okres jednoznacznie określony na 36
    > miesięcy to po upływie tego okresu ona z mocy prawa przecież wygasa, bo
    > obie strony zgodziły się, aby trwała te 36 miesięcy!
    > Oczywiście możliwe jest, jeśli strony inaczej nie postanowią, aby ta
    > umowa automatycznie została przekształcona w umowę zawarta na czas
    > nieokreślony, ale w opisywanym przypadku to nie miało miejsca,- ja
    > jednoznacznie i to jeszcze przed upływem terminu pierwszej umowy
    > zawiadomiłem PLAY że nie chcę przedłużać z nimi umowy (w każdym razie na
    > starych warunkach).
    >

    Precyzując,- gdyby "stara" umowa już wygasła i poniekąd automatycznie
    przekształcona została ona w NOWĄ umowę na czas nieokreślony to PLAY
    zapewne mogłoby narzucać abonentom np. miesięczny okres jej
    wypowiedzenia. Jednakże to w opisywanym przypadku nie miało miejsca!
    "Stara" umowa wciąż obowiązuje bo jeszcze nie wygasła, a więc oczywiście
    żadna NOWA umowa nie zaczęła obowiązywać, a ja PLAY po prostu
    zawiadomiłem, iż chcę, aby dotrzymany został czas jej trwania określony
    przy jej zawieraniu przez OBIE strony jednoznacznie na 36 miesięcy i że
    nie chcę zawierać z nimi NOWEJ umowy (nawet w formie przedłużenia obecnej)!
    Czyli żadnej zatem umowy NIE wypowiadam!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: