-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.62.MISM
ATCH!peer02.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5...@g...com>
<moosf1$ofb$1@node1.news.atman.pl>
<55b0d605$0$2201$65785112@news.neostrada.pl>
<moqm4u$ecd$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <moqm4u$ecd$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: bezpieczeniej na autostradach
Date: Thu, 23 Jul 2015 14:56:12 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 82
Message-ID: <55b0e47e$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.40.194
X-Trace: 1437656191 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27514 83.26.40.194:61362
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4503
X-Received-Body-CRC: 3833713999
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566149
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:moqm4u$ecd$...@n...news.atman.pl...
On 2015-07-23 13:54, J.F. wrote:
>>> c) kierownicy szybkich samochodów siedzący na zderzaku, trąbiący,
>>> migający a potem okazuje się że 0.5km dalej zjechal na postój
>>> generując wcześniej masę nerwowych akcji u innych.
>> Zaraz zaraz ... ale czy dobrze rozumiem, ze jechalem lewym pasem z
>> predkoscia 100, bo "wyprzedzasz" ? :-)
>Nie. Ktoś wyprzedza, ma mały silnik i wymaga na to około 20 sekund.
>Tymczasem w tle napierd... kierownik beemki z prędkością grubo
>powyżej 180 i zaczyna błyskanie, trąbienie i całowanie zderzaka. Po
>czym wyprzedza i zmyka na postój pewno żeby się odlać.
Ale wpunkcie poprzednim bylo
>Zajechanie drogi z v=100 to praktycznie co chwile, noga caly czas z
>bezpiecznej odległości od hamulca jak-by-co.
I sie zastanawiam co to 100 znaczy :-)
>Na przestrzeni kilku lat widzialem takie zachowanie kilka razy i
>przypuszczam że to problem psychiatryczny albo za duzo sterydów. W
>każdym razie wyprzedzający panikuje nie wiedząc co ma zrobić co
>kończy się niebezpiecznie.
Problem moze i psychiatryczny, ale kilka razy to nie jest cos, co
zmieni znaczaco bezpieczenstwo na drogach :-)
I to jakis malo znaczacy problem, bo zazwyczaj jak ktos gna, to jedzie
dalej i nie ma zadnych dylematow :-)
A tu ... nie wiem, problem psychiatryczny, zawsze pogania, i sobie
nagle przypomnial ze papierosow zapomnial, czy np planowal zjechac w
prawo, ale ze bylo jeszcze 2 km, to nie hamuje i tira wyprzedza. I
nikt by nie mial pretensji, gdyby nie jakis taki, co sie uparl tira z
v=100 wyprzedzac :-P
>>> Zmierzam do tego że nie dorośliśmy do jazdy autostradami z dwoma
>>> pasami.
>> A myslisz, ze na 3 bylaby roznica ?
>Tak, jest takie miejsce w PL gdzie mamy 3 pasy na dlugim odcinku i
>nie jest to autostrada. Komfort nieporównywalnie lepszy. Niemieckie
>drogi z 3 pasami to też bajka. Wyprzedzasz komfortowo a lewy pas jest
>dla ABSów.
Moze i bajka, tylko ze prawym pasem jada tiry, i jesli zajezdzaja tym
na lewym, to beda zajezdzac i tym na srodkowym.
A wtedy ci ze srodkowego pojada na lewy.
A nawet jak nie pojada, to na lewym beda sie ABS poganiac swiatlami -
zreszta nie trzeba ABS, szybko jechac moga i zwykli ludzie.
W Niemczech po pierwsze - nie zajezdzaja. Czy raczej - mniej
zajezdzaja.
Nie wiem - kultura taka, czy na kursie jest jazda po autostradzie, czy
na egzaminie.
>Pewnie że niemieckie dziadki potrafią zmienić 3 pasy z nienacka bez
>kierunku. Ale w razie czego masz gdzie uciekać bo jest lewy pas i
>awaryjny jak by co.
Ale piszesz o zmianie 3 pasow, to 4-tego juz nie ma :-)
>> Jesli jednak mniej, to jest bezpieczniejsza.
>Nie *czuje* się bezpieczniej.
Nie musisz sie czuc - statystyka czuje za Ciebie :-)
>Zachowania przygłupów zostały na autostradzie takie same jak na
>starych drogach. Tylko prędkośc większa.
Zupelnie inne te zachowania. Nie bylo na starych drogach zajezdzania.
Nie bylo wyprzedzania sie tirami przez kilometry.
Prawie nie bylo poganiania przez szybszych z tylu.
Bylo za to wyprzedzanie bez wolnego miejsca, na trzeciego, itp.
Owszem, przyznaje, mozesz sie czuc niebezpiecznie. Ale wyniki
wypadkowosci sa jakie sa.
Mniej wypadkow, mniej smiertelnych. Ale nie zero.
No i jedzie sie znacznie szybciej.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.15 15:07 Sebastian Biały
- 23.07.15 15:11 Sebastian Biały
- 23.07.15 16:10 RoMan Mandziejewicz
- 23.07.15 16:11 RoMan Mandziejewicz
- 23.07.15 16:41 Uncle Pete
- 23.07.15 17:31 Michał Jankowski
- 23.07.15 20:15 Artur Miller
- 24.07.15 00:20 re
- 24.07.15 10:16 Artur Miller
- 24.07.15 10:52 RoMan Mandziejewicz
- 24.07.15 10:53 J.F.
- 24.07.15 10:56 J.F.
- 24.07.15 11:01 J.F.
- 24.07.15 11:46 RoMan Mandziejewicz
- 24.07.15 11:49 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe