-
Data: 2012-10-21 14:22:52
Temat: Re: badania techniczne za tanie
Od: qnick <a...@p...eu.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-10-21 12:45, Iksiński pisze:
>
>
> Bez przesady. Wystarczy kontrolować sposób przeprowadzania badań i
> ograniczyć ilość stacji, ewentualnie wprowadzić jakąś rejonizację.
> Każdy zdaje sobie sprawę, że jeśli samochód nie dostanie przeglądu na
> stacji A, może jechać na stację B, gdzie ten przegląd samochód
> przejdzie. W konsekwencji diagności odpuszczają, żeby zatrzymać klienta,
> a klient nie ma motywacji, żeby utrzymywać samochód w nalezytym stanie.
Sposób przeprowadzania badań jest kontrolowany (raz w roku :) ) podczas
kontroli ze starostwa. Ograniczenie ilości SKP jest niemożliwe przecież
mamy Ustawę o swobodzie działalności gospodarczej. Rejonizacja ze
względu na miejsce zarejestrowania była kiedyś i to był nonsens. Jak
teraz przeprowadzić rejonizację i co miało by być kryterium
przynależności do SKP bo na pewno nie miejsce rejestracji np. samochody
leasingowe, firmowe itp. są zarejestrowane w Gdańsku a poruszają się po
Śląsku i co raz w roku wycieczka do przez całą Polskę żeby zrobić badanie ?
>
> Bzdura. Diagności w sporej części przypadków nie biorą w łapę bo źle
> zarabiają, tylko dlatego, żeby zatrzymać klienta.
Dobre, bierze łapówkę po to by zatrzymać klienta. Tego to jeszcze nie
grali :)
> Jak są zbyt skrupulatni, a w pobliżu jest konkurencyje SKP, to szybko klienci
> odpłyną tam gdzie łatwiej zaliczyć dopuszczenie do ruchu.
> Owszem, pensje nie mogą być bardzo niskie, bo rzeczywiście pokusa byłaby
> zbyt duża, ale z drugiej strony nie można jej windować do niewiadomo
> jakich poziomów...
No i sam dostrzegasz problem, jeździ się dotąd aż się znajdzie jelenia
który Ci za parę grosików dodatkowych klepnie ale naprawić się nie chce
żeby nikt się nie czepiał i żeby nie zrobić komuś krzywdy. A pensji
rzeczywiście nie wolno windować do nie wiadomo jakich poziomów,
wystarczy średnia krajowa netto i myślę że każdy diagnosta zacząłby
obawiać się przed stratą pracy.
> Jakby nie było, sama praca na SKP nie wymaga chyba
> dużych umiejętności, część pomiarów jest wykonywana automatycznie, do
> oceny zawieszenia wystarczą oczy i znajomość podstaw mechaniki.
Wymaga odpowiedniego wykształcenia i praktyki do uzyskania uprawnień.
Sama praca ciężka nie jest, trzeba tylko znać kilka Ustaw i Rozporządzeń
i to najlepiej na pamięć zwłaszcza warunki techniczne, zakres i sposób
przeprowadzania badań technicznych, umieć myśleć tak żeby nie wdepnąć w
gówno bo o to coraz łatwiej.
> Pierdu, pierdu. Dlaczego w takim razie nie są teraz wychwytywani?
Są wychwytywani, co jakiś czas można o tym poczytać tu i tam.
> Teraz żeś wymyślił. A jak w małej mieścinie jest jedna stacja? Ma pecha
> i ma jeździć do innego?
> Zresztą, jak ktoś chce dostać pieczątkę w dowodzie i wie, że z Kowalskim
> się dogada, to znajdzie go bez problemu. Ewentualnie dostanie od niego
> namiar do Nowaka, który też mu pieczątkę wbije. W dobie komórek i
> internetu ludzie nie będą mieli problemu, żeby się odnaleźć.
W mieścinie może być jedna ale w powiecie jest już kilka jak nie
kilkanaście i można rotację już przeprowadzić.
> I tak szybko odbierają te uprawnienia? Gdyby było tak tragicznie jak
> sugerujesz, to przy takim poziomie patologii jaką mamy, stacje powinny
> upadać szybciej niż powstają, bo brakowałoby diagnostów do pracy. W
> efekcie jest inaczej, SKP podobno słabo zarabiają, podobno trzeba na ich
> budowę wyłożyć worek pieniędzy, a mimo to powstaje ich coraz więcej. Jak
> to w końcu jest?
> Pozdrawiam
> X
Odbierają, jest pełno wyroków w przedmiocie cofnięcia uprawnień, ale
jest też grono osób które zdają egzaminy i stają się diagnostami oraz
przystępują do pracy także rotacja jest i stacje nie upadają, ale to
jest do czasu jak jeszcze powstanie więcej SKP to zaczną padać te które
czegoś wymagają od pojazdów i ich właścicieli, a zostaną te które klepią
wszystko jak leci nawet bez pojazdu na stanowisku. I to dopiero będzie
patologia. Każdemu kto chce otworzyć stację się wydaje że to taki łatwy
pieniądz do czasu aż otworzy tą stację potem okazuje się że nie ma
klientów a to diagności za bardzo się czepiają a tu raty za sprzęt do
płacenia, za przeglądy, rachunki itd. i co się dzieje wówczas zaczynają
się rozmowy że za bardzo się czepiają, zwalnianie z pracy tych którzy
czegoś wymagają i szukanie kogoś kto się nie czepia.
Ja w tym zawodzie pracuję już kilka lat i mam wyrobione zdanie na ten
temat.
Pozdrawiam
--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.12 14:27 qnick
- 21.10.12 14:31 qnick
- 21.10.12 15:24 RoMan Mandziejewicz
- 21.10.12 18:40 qnick
- 21.10.12 19:34 Iksiński
- 21.10.12 21:24 qnick
- 21.10.12 21:42 LEPEK
- 21.10.12 22:06 qnick
- 21.10.12 22:29 Iksiński
- 21.10.12 22:34 Iksiński
- 22.10.12 11:33 LEPEK
- 22.10.12 12:42 l...@g...com
- 22.10.12 18:53 qnick
- 22.10.12 22:28 Iksiński
- 23.10.12 10:19 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe