-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
or-mail
From: qnick <a...@p...eu.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: badania techniczne za tanie
Date: Sun, 21 Oct 2012 14:22:52 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 92
Message-ID: <k60pf1$me8$1@usenet.news.interia.pl>
References: <k5kf6q$uup$1@node1.news.atman.pl> <k5sepa$tt0$1@usenet.news.interia.pl>
<k5uutf$95c$1@news.task.gda.pl> <k6055j$ncd$1@usenet.news.interia.pl>
<k60jo4$95k$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: aadi64.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1350822177 22984 83.4.86.64 (21 Oct 2012 12:22:57
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Oct 2012 12:22:57 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:16.0) Gecko/20121010 Thunderbird/16.0.1
In-Reply-To: <k60jo4$95k$1@node2.news.atman.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 121020-1, 2012-10-20), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2469407
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-10-21 12:45, Iksiński pisze:
>
>
> Bez przesady. Wystarczy kontrolować sposób przeprowadzania badań i
> ograniczyć ilość stacji, ewentualnie wprowadzić jakąś rejonizację.
> Każdy zdaje sobie sprawę, że jeśli samochód nie dostanie przeglądu na
> stacji A, może jechać na stację B, gdzie ten przegląd samochód
> przejdzie. W konsekwencji diagności odpuszczają, żeby zatrzymać klienta,
> a klient nie ma motywacji, żeby utrzymywać samochód w nalezytym stanie.
Sposób przeprowadzania badań jest kontrolowany (raz w roku :) ) podczas
kontroli ze starostwa. Ograniczenie ilości SKP jest niemożliwe przecież
mamy Ustawę o swobodzie działalności gospodarczej. Rejonizacja ze
względu na miejsce zarejestrowania była kiedyś i to był nonsens. Jak
teraz przeprowadzić rejonizację i co miało by być kryterium
przynależności do SKP bo na pewno nie miejsce rejestracji np. samochody
leasingowe, firmowe itp. są zarejestrowane w Gdańsku a poruszają się po
Śląsku i co raz w roku wycieczka do przez całą Polskę żeby zrobić badanie ?
>
> Bzdura. Diagności w sporej części przypadków nie biorą w łapę bo źle
> zarabiają, tylko dlatego, żeby zatrzymać klienta.
Dobre, bierze łapówkę po to by zatrzymać klienta. Tego to jeszcze nie
grali :)
> Jak są zbyt skrupulatni, a w pobliżu jest konkurencyje SKP, to szybko klienci
> odpłyną tam gdzie łatwiej zaliczyć dopuszczenie do ruchu.
> Owszem, pensje nie mogą być bardzo niskie, bo rzeczywiście pokusa byłaby
> zbyt duża, ale z drugiej strony nie można jej windować do niewiadomo
> jakich poziomów...
No i sam dostrzegasz problem, jeździ się dotąd aż się znajdzie jelenia
który Ci za parę grosików dodatkowych klepnie ale naprawić się nie chce
żeby nikt się nie czepiał i żeby nie zrobić komuś krzywdy. A pensji
rzeczywiście nie wolno windować do nie wiadomo jakich poziomów,
wystarczy średnia krajowa netto i myślę że każdy diagnosta zacząłby
obawiać się przed stratą pracy.
> Jakby nie było, sama praca na SKP nie wymaga chyba
> dużych umiejętności, część pomiarów jest wykonywana automatycznie, do
> oceny zawieszenia wystarczą oczy i znajomość podstaw mechaniki.
Wymaga odpowiedniego wykształcenia i praktyki do uzyskania uprawnień.
Sama praca ciężka nie jest, trzeba tylko znać kilka Ustaw i Rozporządzeń
i to najlepiej na pamięć zwłaszcza warunki techniczne, zakres i sposób
przeprowadzania badań technicznych, umieć myśleć tak żeby nie wdepnąć w
gówno bo o to coraz łatwiej.
> Pierdu, pierdu. Dlaczego w takim razie nie są teraz wychwytywani?
Są wychwytywani, co jakiś czas można o tym poczytać tu i tam.
> Teraz żeś wymyślił. A jak w małej mieścinie jest jedna stacja? Ma pecha
> i ma jeździć do innego?
> Zresztą, jak ktoś chce dostać pieczątkę w dowodzie i wie, że z Kowalskim
> się dogada, to znajdzie go bez problemu. Ewentualnie dostanie od niego
> namiar do Nowaka, który też mu pieczątkę wbije. W dobie komórek i
> internetu ludzie nie będą mieli problemu, żeby się odnaleźć.
W mieścinie może być jedna ale w powiecie jest już kilka jak nie
kilkanaście i można rotację już przeprowadzić.
> I tak szybko odbierają te uprawnienia? Gdyby było tak tragicznie jak
> sugerujesz, to przy takim poziomie patologii jaką mamy, stacje powinny
> upadać szybciej niż powstają, bo brakowałoby diagnostów do pracy. W
> efekcie jest inaczej, SKP podobno słabo zarabiają, podobno trzeba na ich
> budowę wyłożyć worek pieniędzy, a mimo to powstaje ich coraz więcej. Jak
> to w końcu jest?
> Pozdrawiam
> X
Odbierają, jest pełno wyroków w przedmiocie cofnięcia uprawnień, ale
jest też grono osób które zdają egzaminy i stają się diagnostami oraz
przystępują do pracy także rotacja jest i stacje nie upadają, ale to
jest do czasu jak jeszcze powstanie więcej SKP to zaczną padać te które
czegoś wymagają od pojazdów i ich właścicieli, a zostaną te które klepią
wszystko jak leci nawet bez pojazdu na stanowisku. I to dopiero będzie
patologia. Każdemu kto chce otworzyć stację się wydaje że to taki łatwy
pieniądz do czasu aż otworzy tą stację potem okazuje się że nie ma
klientów a to diagności za bardzo się czepiają a tu raty za sprzęt do
płacenia, za przeglądy, rachunki itd. i co się dzieje wówczas zaczynają
się rozmowy że za bardzo się czepiają, zwalnianie z pracy tych którzy
czegoś wymagają i szukanie kogoś kto się nie czepia.
Ja w tym zawodzie pracuję już kilka lat i mam wyrobione zdanie na ten
temat.
Pozdrawiam
--
Jeśli twoja kobieta chce nauczyć się jeździć nie stawaj jej na drodze !
Następne wpisy z tego wątku
- 21.10.12 14:27 qnick
- 21.10.12 14:31 qnick
- 21.10.12 15:24 RoMan Mandziejewicz
- 21.10.12 18:40 qnick
- 21.10.12 19:34 Iksiński
- 21.10.12 21:24 qnick
- 21.10.12 21:42 LEPEK
- 21.10.12 22:06 qnick
- 21.10.12 22:29 Iksiński
- 21.10.12 22:34 Iksiński
- 22.10.12 11:33 LEPEK
- 22.10.12 12:42 l...@g...com
- 22.10.12 18:53 qnick
- 22.10.12 22:28 Iksiński
- 23.10.12 10:19 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy