  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: autoparkowanie VW
    Date: Sun, 6 Feb 2011 23:02:15 +0100

    > Nie wszędzie jest potrzebna inteligencja. Dobre algorytmy plus coraz
    > większa moc obliczeniowa do wieeelu zastosowań wystarczają.

    W komputerach troche siedze, nie ma dobrych algorytmow, sa tylko zle i gorsze
    :P

    Jesli winda potrafi sie raz na jakis czas powiesic, jesli firefox nagle zaczal
    mi czasami robic kuku, eh jak widzisz tak skomplikowane urzadzenie ktore
    przetwaza kupe danych i nigdy nie zrobi psikusa albo nie wezmie plakatu z
    samochodem za auto jadace na torze kolizyjnym :>???

    Moc obliczeniowa to jedno ale jeszcze trzeba to oprogramowac. NIE DA SIE.
    Komputer jest za durny by przewidywac, nie licytujmy sie. Moze studiujesz na
    MIT, moze masz prace u MikroMiekkiego ale co z tego.

    Wiele dziwnych sytuacji mozna przewidziec, komputer to cep. Widze auto jadace
    przedemna ktore nagle zaczyna myszkowac na boki - wiem ze facet nacpany albo
    pijany albo stracil powietrze - zwalniam, wzmacniam zmysly, przeczuwam. Kompter
    tego nie zrobi... szczegolnie jak pacjent pojedzie z toba na tor kolizyjny - za
    malo czasu dla ludzi a co dopiero komputer.

    W polu widzenia pojawia sie piesek, kotek - zwalniam, przecuwam, mysle.
    Komputer pewnie tego w ogole nie zauwazy i zwierze przejedzie. Widze ciezarowke
    z ktorej sypie sie zwir - zwalniam grubo wczesniej.

    Ok dosc pie...nia, kazdy wie ze tego sie nie da zaszyc w programie a juz na
    pewno nie w ciagu najblizszych lat. Rozpoznawanie znakow przy drodze kolejny
    problem - znak usyfiony blotem lub sniegiem, przestawiony przez debili pod
    katem (albo przez wiatr) i juz kamera tego nie wylapie. Znak pobazgrany przez
    debili (czeste) i juz OCR moze sie poddac, czlowiek raczej nie. Zielone swiatlo
    ale z boku jedzie karetka na sygnale, te pojazdy DARPA pojada prosto bo
    przeciez maja zielone ;P (zaraz ktos napisze ze mozna badac dzwiek i szukac
    syreny eh)

    Sa tysiace sytuacji ktorych nie zaszyjesz a co powiesz na drogi - sa rozne,
    rozniste, o kazdej porze roku wyglada obraz inaczej. Dziury (polska
    specjalnosc) ktore wybija woz na drugi pas ruchu - czy komputer jest w stanie
    ja wykyc i sprawnie ominac? Oczywiscie nie mowimy o poruszaniu sie 20km/h bo to
    moze i sie uda.

    Za duzo zmiennych, za duzo wariacji, za duzo danych tego sie nie da opanowac.
    Te wszystkie testy DARPA sa fajne, jasne ze trzeba miec zespol geekow by to
    zrobic ale mowimy o REAL WORLD z REAL ludzmi i srodowiskiem czychajacym na Twoj
    najmniejszy blad by Cie zabic.

    Niech opanuja produkcje robota-fryzjera ktory nikomu nie utnie ucha przy pracy,
    wyglada na prostsze o rzad wielkosci od kierowania samochodem po drogach dla
    ludzi :)