  • 111. Data: 2011-06-02 07:24:46
    Temat: Re: apel do śmigających po Ursusie
    Od: Tytus <v...@o...pl>

    Siemka

    *** Kuczu
    nie decybele a czestotliwosc dzwiekow wydawanych przez
    tlumik ma najwieksze znaczenie dla ludzi i bydla rogatego.

    Sa plusy, krowom siem mleko zsiada w wymionach a sezon mlodych
    kartofelkow jest
    , kury znosza jajka po wiedensku wiec oszczednosc energi wystepuje

  • 112. Data: 2011-06-02 07:41:49
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 152 roku bieżącego, Tytus zeznał(a) jak następuje:

    > § 9. 1. Pomiar polega na odczytaniu wartości poziomu hałasu w dB w
    > krótkim okresie pracy silnika przy ustalonej prędkości obrotowej,
    > odpowiadającej 75 % prędkości obrotowej mocy maksymalnej
    > (dla motocykli, których prędkość obrotowa mocy maksymalnej jest
    > większa od 5.000 min-1, należy do pomiarów przyjmować 50 % prędkości
    > obrotowej mocy maksymalnej) oraz w czasie jej zmniejszania
    > do prędkości obrotowej biegu jałowego (po szybkim zwolnieniu pedału
    > przyspieszenia).

    Niby mam fabryczny wydech bo nie lubię hałasu, ale i tak nikt nigdy mi
    nie zmierzy czy produkuję tyle co na tabliczce znamionowej napisano,
    albowiem gdyż u mnie nie ma pedału przyspieszenia.

    :P

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl

  • 113. Data: 2011-06-02 07:46:07
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    PawelK vel Pablo <e...@...stopce> napisała rzekomo

> [...]
    > nie zmierzy czy produkuję tyle co na tabliczce znamionowej napisano,
    > albowiem gdyż u mnie nie ma pedału przyspieszenia.

    Brzydko się tak homofobicznie wyzywać, ale jak już, to powinieneś napisać:
    "albowiem gdyż u mnie nie ma, pedale, przyspieszenia".

    :-P

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 114. Data: 2011-06-02 07:56:56
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-02 09:06, Don Pedro pisze:

    > Kolega, niejaki Robak, dwa lata temu dwulitrowym Vulcanem przebił
    > głośność kapeli w Hartku :)

    taaaaa,
    za Robakiem (30-50m) to sie nawet jechac nie dalo ;)))

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 115. Data: 2011-06-02 07:58:41
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-02 07:17, kocyk pisze:

    > Yyyyy, taaaaak... dzieeeeeki! Ale oba kola? Bo nie chce dostac zeza.
    > K.

    ooo qrwaaa,

    siem kawa zaplulem sniadaniowa :))))

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 116. Data: 2011-06-02 08:20:27
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    W dniu 02.06.2011 09:06, Don Pedro pisze:

    > Kolega, niejaki Robak, dwa lata temu dwulitrowym Vulcanem przebił
    > głośność kapeli w Hartku :)

    w tym roku to będzie proste. toż to tylko Kobranocka

    - gildor

  • 117. Data: 2011-06-02 09:52:26
    Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>

    W dniu 02-06-2011 07:17, kocyk pisze:

    > Yyyyy, taaaaak... dzieeeeeki! Ale oba kola? Bo nie chce dostac zeza.

    Nie nie, nie oba, tylko przednie albo tylne albo srodkowe. Chociaz
    zalezy jak siedzisz bo moze to chodzi o lewe lub prawe albo srodkowe.
    Zauwaz w obydwoch przypadkach srodkowe pozostaje niezmienne.

    --
    pozdr
    Rogal

  • 118. Data: 2011-06-02 10:24:08
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-06-01 15:39, Marcin N pisze:
> [...]
    > hałasów. Trwają budowy, młot pneumatyczny, wygładzają beton, ruszają
    > tiry spod świateł, ropędzają się stare tramwaje, hamują z piskiem
    > samochody, samochody z dziurawymi/przerdzewiałymi tłumikami, trąbią na
    > siebie bo coś tam ... W tym wszystkim są motocykle a % z tego to te z
    > rozwierconymi wydechami. W tej całej masie czepianie się wyłącznie
    > motocykli to idiotyzm...
    >
    > ============
    >
    > Czy wiesz, ile pojazdów generujących 70 dB poziomu natężenia dźwięku
    > potrzeba, żeby uzyskać hałas 73 dB? 10.
    > Ile ich potrzeba, żeby uzyskać 76 dB? 100.

    Wiesz co... zacznij może od tej lektury:
    http://www.autotechnika.com.pl/Homologacje/tab_8.pdf
    I powiedz mi gdzie tam jest 70dB? Myli ci się hałas wewnątrz z hałasem
    na zewnątrz.

    > Jeden stały bywalec grupy szczyci się w każdym poście, że jego motór
    > przekracza 120 dB. Norma to (o ile pamiętam) 80.

    Ja mam na moto wpis 87dB przy 4700obr zgodnie z normą. Tłumiki mam
    fabrycznie nie dłubane.

    > Potrzeba naprawdę licznej grupy motocykli spełniających normy, żeby
    > dorównać jednemu bywalcowi tej grupy w zaśmiecaniu środowiska hałasem.

    Nikt nie lubi nadmiernego hałasu. Ja tylko proszę o zastanowienie się
    czy przypadkiem w mieście hałas motocykli jest zdecydowanie wybijający
    się ponad inne. Moim zdaniem nie.

    > I po co to? Czy wszyscy muszą dostać po uszach, żeby jeden prostak (sam
    > tak o sobie powiedział) dowartościował swoje ego?

    To samo tyczy się samochodów a raczej ich kierowców którzy jeżdżą z
    tłumikami nie fabrycznymi.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 119. Data: 2011-06-02 12:45:17
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup

> [...]

    http://www.autotechnika.com.pl/Homologacje/tab_8.pdf
    I powiedz mi gdzie tam jest 70dB? Myli ci się hałas wewnątrz z hałasem

    ==============

    Zamiast czepiać się 70 dB, czepiłbyś się pomyłki w przyrostach dB. 10
    pojazdów spowoduje przyrost poziomu natężenia dźwięku o 10 dB, a 100
    pojazdów o 20 dB.

    Załóżmy jednak, że jeden motocykl daje 90 dB w pomiarze, a drugi 120.
    91 dB miał na tabliczce mój Suzuki GS-500.

    Przy dwukrotnym zwiększeniu odległości poziom natężenia dźwięku spada o 6
    dB.
    Hałas, jaki typowy motocykl (90 dB) powoduje w odległości 10m od słuchacza,
    będzie taki sam, jak w motocyklu "stuningowanym" w odległości ponad 300m.
    Oba motocykle będą generować około 70 dB.

  • 120. Data: 2011-06-03 20:35:57
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-05-31 17:08, Marcin N pisze:

    > Ale na torze chyba nie o to chodzi.

    Bo sie nastrajam psychicznie na Nowodwór to se przypomnialem puente do
    tego watku.

    Problem polega na tym ze duzy zwis na bok jest fizycznie nie do
    utrzymania na wewnetrznej nodze tylko wymaga zaparcia sie o bak czego
    na kwackerze sie zrobic nie da, bo to nie taki profil.

    A zawodnicy na sportach tez nie zapieraja sie po prostu o lakier baku
    tylko kleja na boki nakladki przeciwposlizgowe.

    I to jest jedna kwestia a druga ze zwis nie calkiem przesądza o
    szybkosci w zakrecie.

    KJ co chwilowo przepedzil Niemca z domu