  • 11. Data: 2009-03-03 11:08:29
    Temat: Re: aparat cyfrowy z HD
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Pan Peresada" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:dd0qq4tcoege7vn63og6dmkrm9iu264o3g@4ax.com...

    > Sugerujesz, ze producent wybral optymalne
    > rozwiazanie jesli chodzi o stosunek jakosc/wielkosc? :)

    Ja na kompresję w aparatach mam takie zdanie ze nie moze ona zapewniac
    dobrej jakości przy niskim rozmiarze pliku W końcy w komputerze z
    dwurdzeniowym procesorem proces kompresji trwa prawie tyle co film więc
    aparat nie moze tego zrobić dobrze. Robi więc duży plik żeby nie stracic
    mocno na jakości. Kompresję w kompie mozna puscic w batchu w tle i iść np.
    na obiad/kolacje i po sprawie. Z drugiej strony ceny kart pamięci 8 czy 16
    GB też nie powalają a dyski 300 GB to też nic niezwykłego

  • 12. Data: 2009-03-03 12:19:08
    Od: Pan Peresada <...@...pl>

    "Agent" <w...@o...ue> wrote:

> [...]
    >na obiad/kolacje i po sprawie. Z drugiej strony ceny kart pamięci 8 czy 16
    >GB też nie powalają a dyski 300 GB to też nic niezwykłego

    Ale sa rozne algorytmy, lepsze niz te
    zastosowane w LX3, nie mowie, ze aparat musi to robic w mpg4.
    Poza tym nie oszukujmy sie - wyspecjalizowany do tego procesor
    zrobi to w czasie rzeczywistym - pamietam jak kiedys
    np. motorolki z serii 68xx do 20 wlacznie meczyly sie okrutnie
    z dekodowaniem mp3, a dzis byle odtwarzacz mp3 robi to bez problemu.
    To jest kwestia wyspecjalizowanego ukladu.
    Owszem, wielkosc i taniosc kart pamieci ratuje sytuacje,
    ale jest wielu ludzi, ktorzy zwyczajnie nie chca / nie umieja / nie
    maja mozliwosci przekodowania na komputerze takiego materialu,
    wiec to tylko kwestia czasu, az producenci zrobia w tym kierunku uklon.
    Bo po prostu konkurencyjnie beda musieli.

  • 13. Data: 2009-03-03 12:21:04
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    ja bym poczekał na to: http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8564

    Pozdrawiam
    Les

  • 14. Data: 2009-03-03 12:32:23
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Les" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    Witam,
    ja bym poczekał na to: http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8564

    Jak ktoś lubi zoomy to czemu nie. Mi tam połowa z tych 560 mm wystarczyłaby.

  • 15. Data: 2009-03-03 12:35:04
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > wiec to tylko kwestia czasu, az producenci zrobia w tym kierunku uklon.
    > Bo po prostu konkurencyjnie beda musieli.

    Zgadza się ale szybko bym nie oczekiwał mocy obliczeniowej PC w aparacie.

  • 16. Data: 2009-03-03 12:41:25
    Od: "Kontin" <K...@t...de>

    Ja się czaję na to:

    http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8419

    Pzdr
    Marek

  • 17. Data: 2009-03-03 12:53:03
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,

    > ja bym poczekał na to:http://www.fotopolis.pl/index.php?n=8564
    > Jak ktoś lubi zoomy to czemu nie. Mi tam połowa z tych 560 mm wystarczyłaby.

    chodziło mi dokładnie o to: nagrywanie filmów HD z rozdzielczością
    1080p 30 kl/s

    Pozdrawiam
    Les

  • 18. Data: 2009-03-03 14:06:58
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Pan Peresada wrote:

    > Wyglada zachecajaco, chociaz wielkosc pliku 4 sekundowego klipu
    > filmowego na poziomie 11MB poraza.
    >
    > Mysle o kwocie max. 1500 zl., chociaz oczywiscie
    > gdyby za 16o0 byl jakis sprzet powalajacy inne na kolana
    > to oczywiscie doloze :)

    Na razie ow panasonic powala, dodatkowo masz bardzo szeroki obiektyw
    odpowiadajacy 24mm ktory o dziwo nie gnie nic na najszerszym koncu.
    Tu sa przyklady co z tego mozna wycisnac http://www.vimeo.com/groups/lx3
    http://www.vimeo.com/groups/lx3photography
    Kolejny plus to to ze nagrywa on 24 klatki na sekunde, wiec puszczajac je z
    predkoscia 25 zrobisz z tego dvd normalnie u nas odtwarzane.
    Wszystkie inne jak na razei nagrywaja 30. Do kompa bedzie ok, na tv juz
    gorzej. bedzie czkawka.

    Natomiast jesli nie masz na karty pamieci poszukaj kodaka V1233, V1253 Z812
    i pochodnych. Kompresuja one obraz w mpeg4 i zjamuje to juz duzo mniej
    miejsca a jakosc jest wciaz ok. Minusy - to nie lx3, brak ustawien
    manualnych, brak szerokiego kata, i nagrywa w 30 klatkach.

    Co ciekawe lx3 nagrywa lepsze wideo przy slabych warunach oswietleniowych
    niz canon hv30 - uwazany za kamere o najlepszej jakosci obrazu w segmencie
    amatorskim.

    Tmek

  • 19. Data: 2009-03-03 16:25:27
    Od: MariuszF <f...@f...pl>

    Pan Peresada wrote:
> [...]
    > krecenia filmow w jakosci HD [cokolwiek mialoby to znaczyc, ale nie
    > precyzujmy juz dokladnie tego HD :)], co bardzo odpowiadaloby mojej malzonce.
    > Polecicie prosze jakis kompakt z taka mozliwoscia, moze chociaz
    > modele z takimi mozliwosciami, najlepiej na karty SD, bo takich
    > mam od zatrzesienia.
    > Co do funkcji fotograficznych :-) to tak jak powiedzialem -
    > nie potrzebuje tip topu wsrod kompaktow, bo aparat ma pelnic
    > role tylko "wspomagajaca". Mysle, ze kazdy wspolczesny
    > mnie zadowoli pod tym katem, choc oczywiwscie wybiore najlepszy

    Sony T500. Bardzo maly, swietna jakosc HD (1280), nowy w sklepie to 990
    zl, wada to slabe i drogie baterie.

  • 20. Data: 2009-03-04 19:54:19
    Od: Taddy <t...@i...pl>

    Canon SX1, mam i polecam.