  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    <Pine.WNT.4.64.0912091158550.3196@quad> <hfo323$epe$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0912100008200.2852@quad> <hfr5ur$jg2$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0912102252400.200@quad> <hfs0uo$4jp$1@inews.gazeta.pl>
    <hg0shv$48i$1@inews.gazeta.pl> <hg149v$3v6$1@inews.gazeta.pl>
    <hg24tu$p74$1@inews.gazeta.pl> <hg2ei3$m4e$1@inews.gazeta.pl>
    <hg3ipg$41m$1@news.onet.pl> <hg3u6i$qve$1@inews.gazeta.pl>
    <hg50s7$2da$1@news.onet.pl> <hg5fbi$mdd$1@inews.gazeta.pl>
    <hg5h7d$pdi$1@news.onet.pl>
    <b...@v...googlegroups.com>
    <hg7d2n$9fl$1@news.onet.pl> <hg836e$79b$1@news.onet.pl>
    <hg8e3r$5fv$1@news.onet.pl>
    <2...@1...googlegroups.com>
    <4b2829be$1@news.home.net.pl> <hgada2$poj$2@node1.news.atman.pl>
    <4b28e4c3$3@news.home.net.pl> <hgb9fu$b41$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: analog w dobie cyfry
    Date: Thu, 17 Dec 2009 00:05:48 +0100

    Użytkownik "Jester" napisał

    > No nie wiem. Można na nich usiąść na przykład, zwinąć w rulon jak masz za
    > małą kieszeń albo czytać spokojnie bez obawy, że ktoś da Ci w zęby bo
    > afiszujesz się zabawką za 900 złotych... A biorąc pod uwagę, że
    > statystyczny Polak czyta 1 książkę rocznie - czarno widzę przyszłość
    > czytnika kosztującego na dzień dobry równowartość kilkudziesięciu książek.

    Mnie tam ani statystyczny Polak ani zakazane rewiry nie interesują ; )
    Marzy mi się sytuacja w której będzie na to dość ebooków żeby dac sobie raz
    na zawsze siana z dźwiganiem bryków.

    > I nie współpracuje z makiem w dodatku - muszę do niego dokupić peceta? ;)

    To ładnie ktoś dał ciała.
    Ale zaraz - po co to ma współpracować z komputerem ?

    > Chodź do biblioteki. Oddawaj swoje książki do biblioteki. Zostawiaj
    > przeczytane na siedzeniu w tramwaju... Jest tyle metod pozbycia się
    > książki w ekologiczny sposób...

    E-biblioteka byłaby super. Klasycznej nie widzialem już ponad 17 lat.
    Mało ergonomiczna formuła.

    > A ten czytnik jest eko-friendly? Plastik, akumulatorki, karty... Nie ma
    > lekko.

    Tego nie wiem.
    Ale jeden e-reader to teoretycznie nieskończona ilość różnych książek. Bez
    tysiecy nakładu osobnego tytułu czyli ton papieru, hektolitrów farby i o
    tyle mniej odpadu do zutylizowania.
    Wydaje się być bardziej eko-friendly niż tradycyjne wydawnictwa.
    Gazety też wypadaja poza margines.

    adam