    From: cichybartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: analog w dobie cyfry
    Date: Sun, 13 Dec 2009 22:50:06 +0100

    Jester pisze:

    > Hm... miałem Polaroida i o ile czegoś jestem pewien - to tego, że takie
    > zdjęcie KOMPLETNIE nie nadaje się do oceny ekspozycji. A to był Polaroid
    > z najwyższej półki (bo się sprzedawca w sklepie pomylił i sprzedał ojcu
    > nie tego, którego wybraliśmy :) ) I - o ile pamiętam - nie dało się
    > podczas fotografowania ustalić z jakim czasem i przysłoną było robione
    > konkretne zdjęcie - bo jechał na automacie i sam to sobie ustawiał.
    > Pewnie był za dobry na światłomierz :D

    No cóż prawdopodobnie posiadałeś kompaktowego Polaroida coś ala:
    http://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategoriz
    ed/2008/02/13/polaroid_2.jpg
    Polaroid produkował też ładunki które można było załadować w odpowiednią
    kasetę i fotografując normalnie systemem średniego formatu. Tu jest
    przykładowa kaseta:
    http://allegro.pl/item763266342_fotoit_kaseta_polaro
    id_mamiya_645_wawa.html

> [...]
    > Swego czasu oglądałem film (tytułu nie pamiętam, na jakimś Planette czy
    > innym tego typu kanale) o jakimś fotografie (żałuję, że nie pamiętam
    > nazwiska, pamiętam tylko, że to była jakaś absolutna pierwsza liga
    > fotografii mody w Stanach, zresztą modelki, z którymi pokazali go w tym
    > filmie "w pracy" to też jakieś LindyEvangelisty były między innymi). A
    > oglądałem to w zasadzie dlatego, że pokazano bardzo dużo kuchni takiej
    > typowej sesji foto z najwyższej półki (w zasadzie to samą kuchnię).
    > I zaskoczyła mnie jedna rzecz:
    > - faktycznie CAŁA sesja była najpierw robiona Polaroidem.
    [ciach]

    Cóż nie podważam tego bo fotografowie mają różne metody pracy ja jedynie
    powołuję się na Michaela Freemana "Fotografia studyjna" strona 83. Mogę
    dodać że wielokrotnie widziałem na FashionTV jak przy średnim formacie
    naświetlano najpierw polaroida i później podłączano kasetę z normalnym
    materiałem, ciągle ta sama scena. Jeszcze z jakieś trzy, cztery lata
    temu jak okiem rzucałem to prawie wszystkie sesje były robione cyfrowo i
    nie zawsze był to średni format. teraz z tego kanału zrobił się straszni
    shit. Widziałem też fotografa który na sesji używał aparatu LOMO czy to
    oznacza że wszyscy fotografowie robią w stylistyce LOMO?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.