  • Data: 2009-12-13 21:51:15
    Temat: Re: analog w dobie cyfry
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W niedziela, 13 grudnia 2009 18:00, cichybartko wyraził następujacą opinię:

    > Oczywiście że nie tylko, ale precyzując co takiego da Polaroid a czego
    > nie da podgląd w cyfrze. Wracając do Freeman, właśnie wspomina o
    > Polaroid w rozdziale o oświetleniu i podrozdziale światłomierze cytat:
    > "Dla wielu fotografów studyjnych, zwłaszcza zaś tych, którzy posługują
    > się kamerami wielkoformatowymi, ważna część pomiaru ekspozycji nie wiąże
    > się z potrzebą użycia światłomierza.

    Bo niby po co? Jeśli ktoś przez X lat używa tego samego studia dzień w dzień
    to zna rozkład i siłę światła przy każdym układzie reflektorów a przy
    scenach z kontrolowanym kontrastem tym bardziej nie ma powodu żeby jakoś
    super dokładnie światło mierzyć.

    > Zamiast tego zakładają oni kasetę z
    > filmem momentalnym (typu Polaroid) na tył kamery i wykonują zdjęcia
    > próbne." i "W rzeczywistości, niektórzy fotografowie całkowicie omijają
    > pomijają pomiar światła za pomocą światłomierza i wykonują jeden lub
    > kilka testów na filmie momentalnym, by ustalić właściwe nastawienie
    > ekspozycji." Uprzedzam nie tyczy się to tylko wielkiego formatu, pod
    > koniec lat 90 sporo oglądałem FashionTV i Polaroid był standardem na
    > średnim formacie.

    Polaroid, pomiar światła padającego, rzadziej widać było pomiar światła
    odbitego, ale to może dlatego że jest mniej "widowiskowy".

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E