  • Data: 2009-12-13 23:43:11
    Temat: Re: analog w dobie cyfry
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> szukaj wiadomości tego autora

    W niedziela, 13 grudnia 2009 21:30, Marek Wyszomirski wyraził następujacą
    opinię:

    > Pamieteam wiele Twoich popzrednich wypowiedzi - tu i na pl.rec.foto w
    > których stawiałeś fotografię analogową zdecydowanie wyzej od cyfrowej.

    Na tej grupie nie wypada, ale jeśli ktoś chce pisać że fotografia chemiczna
    jest lepsza to zaprzeczał nie będę ;-)

    > Wydaje mi się, ze byłeś nawet jednym z tych, którzy nawet odmawiali
    > fotografii cyfrowej prawa do nazwy fotografii twierdząc, ze powinno być
    > ono stosowane tylko do fotografii na chemicznych materioałach
    > światłoczułych.

    Nie miałbym nic przeciw temu, w końcu sposób powstawania obrazu jest
    całkowicie odmienny niż w procesie chemicznym - w innych dziedzinach
    sztuki/rzemiosła znacznie mniejsze różnice technologiczne powodują powstanie
    nowej nazwy.

    > Chyba nie mamy tu do czynienia z dorabianiem ideologii. Jeśłi komuś
    > odpowiada efekt podobny do slajdu analogowego - można próbować osiagnać go
    > za pomocą innej techniki.

    Aby uzyskać określony efekt stosuje się technikę która ten efekt daje w
    sposób, że tak powiem, naturalny. Gdyby to przynajmniej była kwestia
    wyjątkowo wysokich kosztów wykonania slajdów to można by się zgodzić, ale
    koszty nie są jakieś porażające.

    > Podobnie, jak mo.żna w programie graficznym
    > utwozryc plik, który po wydrukowaniu będzie wyglądał jak szkic wykonany
    > ołówkiem. Nie widzę w takim postępowaniu żadnej ideologii.

    Ja też bym nie widział ... o ile nie zacząłbyś rozwodzić się na grupie {czy
    w jakimkolwiek innym publicznym miejscu} jak to jest wspaniała technologia
    która zastępuje całkowicie konieczność używania ołówka i że gdy zeskanuje
    się rysunku ołówkiem a następnie wydrukuje w formacie 9x13 to każdy kto
    powie że widzi różnicę jest audiofilem ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E