  • Data: 2021-12-15 19:57:02
    Temat: Re: akumulator do alarmu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z doświadczenia Ci powiem, że ta sama seria akumulatorów w różnych
    > UPS'ach (tej samej mocy) może żyć 2 x dłużej. Mam stary UPS APC SMART
    > 350W w którym wymieniam akumulatory  po 5 latach i są zdrowe. W tym
    > samym pomieszczeniu mam UPS'y Ever podobnej mocy podtrzymujące podobne
    > urządzenia (switche) i tam te same aku żyją 2 lata. Pomieszczenie
    > klimatyzowane ze stałą temp. 18 st.C. Już kilka wymian tam zaliczyłem,
    > próba powtarzalna.
    > Nie chce mi się z tego doktoryzować bo wkładam tak 7 Ah za 50 zł. szt.
> [...]
    W dużej mierze zależy to od systemu ładowania akumulatora.
    Są UPSy, które mają zwyczajne ładowanie wyższym napięciem bez PWM i te
    akumulatory żyją krócej.
    Nowsze UPSy posiadają już PWM i tam wypada to lepiej. Można sobie
    poczytać o tych różnicach w ładowaniu. Jeśli chodzi o alarmy, to tam się
    nikt nie wygłupiał w PWM więc akumulatory siłą rzeczy żyją tam krócej.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>