  • Data: 2021-12-15 19:20:21
    Temat: Re: akumulator do alarmu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .12.2021 o 18:21 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > najtańszy pasujący 40zł. Yuasa95zł. O ile znam życie, baterie litowo
    > jonowe zaczynają wyraźnie tracić pojemność po 2 latach, czyli po 700
    > naładowaniach. Wspomniany wyżej akumulator miał idealne warunki pracy i
    > wytrzymał lekko więcej niż 2 lata,

    Z doświadczenia Ci powiem, że ta sama seria akumulatorów w różnych UPS'ach
    (tej samej mocy) może żyć 2 x dłużej. Mam stary UPS APC SMART 350W w
    którym wymieniam akumulatory po 5 latach i są zdrowe. W tym samym
    pomieszczeniu mam UPS'y Ever podobnej mocy podtrzymujące podobne
    urządzenia (switche) i tam te same aku żyją 2 lata. Pomieszczenie
    klimatyzowane ze stałą temp. 18 st.C. Już kilka wymian tam zaliczyłem,
    próba powtarzalna.
    Nie chce mi się z tego doktoryzować bo wkładam tak 7 Ah za 50 zł. szt. ale
    obstawiam inne parametry zasilania przy pracy buforowej bo wpływ temp.
    jest pomijalny.

    TG