-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: akumlator i niskie przebiegi
Date: Fri, 9 May 2014 12:57:24 +0200
Organization: private
Lines: 35
Sender: r...@n...agh.edu.pl
Message-ID: <9...@p...pl.invalid>
References: <6...@g...com>
<lkfkka$cj5$1@usenet.news.interia.pl>
<g...@n...chmurka.net>
<9...@p...pl.invalid>
<g...@n...chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: ip-5-172-247-235.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=windows-1250
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1399633042 26497 5.172.247.235 (9 May 2014 10:57:22 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 May 2014 10:57:22 +0000 (UTC)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <g...@n...chmurka.net>
X-Comment-To: All
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532473
[ ukryj nagłówki ]Hello Adam,
Friday, May 9, 2014, 12:31:17 PM, you wrote:
>>>> Doładowywać prostownikiem albo założyć światła dzienne.
>>> Co ci dadzą światła dzienne? Przecież światła podczas jazdy są zasilane
>>> z alternatora, a nie z akumulatora.
>> Kosztem ładowania akumulatora. Było tyle razy w tym wątku, że wstyd o
>> to pytać. Naprawdę.
> Ok, czyli są samochody, w których napięcie ładowania (a przez to prąd)
> spada po załączeniu świateł na wolnych obrotach, tak?
W znanych mi - w większości.
> W moim tak nie jest (a to stary grat) - na wolnych obrotach alternator
> ładuje takim samym napięciem niezależnie od obciążenia i obrotów,
> myślałem że w każdym samochodzie tak jest.
Widocznie nie miałeś nigdy ciężko wyładowanego akumulatora. Weź pod
uwagę, że prąd ładowania zależy także od napięcia wzbudzenia. I jeśli
cały system ,,wstaje" po ciężkim rozruchu od niskiego napięcia, to na
wolnych obrotach jest fatalnie. Ale często wystarczy podgazować, żeby
choć na chwilę podnieść napięcie i już się normalizuje. Wyłączenie
świateł w takiej sytuacji zdecydowanie pomaga.
W motocyklu są zazwyczaj magnesy stałe i regulator crow-bar - to
całkiem inna sytuacja.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.14 13:19 J.F
- 09.05.14 13:20 Michał Jankowski
- 09.05.14 13:46 Adam Wysocki
- 09.05.14 15:18 J.F
- 09.05.14 15:45 Adam Wysocki
- 09.05.14 16:32 Jakub Witkowski
- 09.05.14 16:36 Bugatti
- 09.05.14 16:56 Jakub Witkowski
- 09.05.14 17:56 Arbiter
- 09.05.14 19:56 k...@g...com
- 09.05.14 20:09 RoMan Mandziejewicz
- 10.05.14 11:40 J.F.
- 13.05.14 12:38 MichałG
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody