-
Data: 2014-05-09 12:45:33
Temat: Re: akumlator i niskie przebiegi
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-05-09 11:23, J.F pisze:
> Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości
> Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
>>> Więc zmiana oświetlenia na dzienne pozwala zaoszczędzić sporo ponad
>>> 100W mocy - i ten prąd jest w tym momencie "dorzucany" do ładowania
>>> akumulatora.
>
>> Bzdura. Prąd ładowania wynika z napięcia podawanego na instalację
>> przez alternator, a to jest stabilizowane niezależnie od obciążenia
>> alternatora.
>
> A napiecie na wolnych obrotach z wlaczonymi swiatlami mierzyles ?
> Nadal tyle samo co bez swiatel ? To wlacz jeszcze ogrzewanie szyb,
> dmuchawe, i co tam moze byc przydatne.
>
> Alternator ma wydajnosc ograniczona, a na wolnych obrotach znacznie
> mniejsza niz nominalna.
> No i starcza, albo nie starcza - zalezy od samochodu.
> A jak nie starcza, to w czasie stania na czerwonym zima akumulator nie
> jest ladowany, albo jest wolniej ladowany.
>
Potwierdzam.
Sprawdzałem w wielu samochodach. Najgorzej OIDP pamiętam, było
(oczywiście oprócz Malucha z prądnicą) w Subaru Legacy - alternator
"startował" dopiero ok. 200 obr. powyżej jałowych. Na jałowych - bilans
ujemny. Być może to tylko przypadek mojego egzemplarza.
W Pajero 2 z silnikiem 4M40 nie mierzyłem prądu, jednak napięcie jest
wystarczające. Po przełączeniu akumulatora (np. po kilkugodzinnym
świeceniu na biwaku i używaniu radia) na wolnych obrotach ten
rozładowany szybko się ładuje. Podobnie Disco 1 i 2.
Hyundai H100 - jakiś stary - musi być trzymany na obrotach. Na jałowych
- ledwo starcza na podtrzymanie stanu akumulatora. Włączenie świateł
powoduje już mały spadek napięcia.
Lanosy, Nubiry, Polonezy i FSO ładowały na wolnych obrotach.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.14 12:57 RoMan Mandziejewicz
- 09.05.14 13:19 J.F
- 09.05.14 13:20 Michał Jankowski
- 09.05.14 13:46 Adam Wysocki
- 09.05.14 15:18 J.F
- 09.05.14 15:45 Adam Wysocki
- 09.05.14 16:32 Jakub Witkowski
- 09.05.14 16:36 Bugatti
- 09.05.14 16:56 Jakub Witkowski
- 09.05.14 17:56 Arbiter
- 09.05.14 19:56 k...@g...com
- 09.05.14 20:09 RoMan Mandziejewicz
- 10.05.14 11:40 J.F.
- 13.05.14 12:38 MichałG
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł
- 2024-10-17 Prośba o identyfikację komponentu