  • Data: 2023-08-26 13:24:02
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Aug 2023 23:49:55 -0700 (PDT), ptoki (ptoki) wrote:

    > No to teraz powiedz po czym poznac renomowane firmy.
    > Bo ani po cenie ani po renomie. Tu mi kiedys zarekomendowali jakas firme z wrocka
    co baterie do laptopow robila.
    > Zrobili. Tanio nie bylo. Pojemnosc miala taka se (bo tak chcialem) ale zywotnosc
    miala jak lezak albo random z pazegro (kupilem w sumie trzy zeby choc jedna byla
    znosna - do t61)

    Dziwne troche.
    "renomowana", bo mało kto sie w to bawi.
    Ogniwa wymienic niewielki problem, a ogniw powinni uzyc "normalnych".
    Czyli powinno wyjsc "normalnie", chyba, ze i oni trafili na minę.

    Ja tak tylko z praktyki powiem - dawno temu kupilismy do firmy troche
    laptopĂłw, malo znanej marki.
    Po roku padly padly prawie wszystkie baterie.
    A dokladniej ogniwa w nich. Panasonic.
    Wina Panasonica, czy laptopa?

    Telefon siemens ME45. Dobry telefon, dlugo mialem, potem tato uzywał.
    Baterie degradował w ~1.5 roku. Oryginalna ... ogniwo Panasonic.
    Ale potem wielu róznych probowałem z allegro i podobnie.
    Tylko chyba zadna nie miała rzeczywistej pojemnosci orginału - z 10%
    brakowało.

    A np nokia ... w tej bateria wytrzymala mi wiele lat, z niewielką
    utratą pojemnosci. Dobre ogniwa dobrali, czy dobrze ładowali?

    Inne firmy też sie chyba dorobiły, skoro smartfony zrobiły sie
    nierozbieralne.

    A Panasonic ... dostarczał Tesli ogniwa, potem chyba technologie i
    licencje ..

    > I teraz moja z dupy anegdota:
    > Mialem fona samsungowego s iles galaxy mini duos. Kupiony w 2015 OIDP. BAteria z
    lutego 2015. Tak na niej pisalo.
    > Po 2-3 latach juz miala gowniana pojemnosc to poszukalem na alegro. Bylo mi jeden
    kit czy oryginal czy podroba. Chcialem swieza. Szukalem i szukalem i jest. Pisza ze
    nowe.
    > Kupilem. Przyszla z kurwa czerwca 2015 w 2018.
    > Tak ze ten tego. Ruletka i tyle.

    Ale nowe, nigdy nie uzywane :-)

    Podobny problem jest z oponami :-)

    Do tego ME45 jeszcze niedawno też widziałem baterie na Allegro.
    Oryginalne. Chyba 10 letnie.

    > Ale. Jak pisalem. Mam w skrzynce 18650 z laptoka z chyba 2007 i dzialaja w latarce
    calkiem ok. W sensie ze pojemnosc znosna.
    > Roznie jest i w sumie to chyab najlepiej sobie tych 18650 nakupic,
    > pomierzyc czy znosne i zmontowac pakiet samemu. Wtedy nie tylko
    > wiadomo co jest ale i jakby co to sie tednego pasciaka wyjmie i
    > wsadzi nowy dobry...

    No ale ile tych pakietĂłw potrzebujesz?
    Jeden. Wiec zakup ogniw w ciemno, potem nie masz zgrzewarki to
    zmontowania, a nowoczesnej baterii od laptopa nie rozbierzesz.
    Tzn takiej dawniejszej, bo obecny dell ma wbudowaną i nawet nie
    wiadomo gdzie :-)

    J.