  • Data: 2023-08-27 16:43:58
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Mam slackware, bodajże 14.1, oczywiście z dodatkowo ściąganym nowszym firefoxem.
    > EeePC 1000HD jest nieporównywalnie lepszy niż ten pierwsze 7-calowy.

    Jeśli chodzi o wydajność? Nie porównywałem specyfikacji...

    > Ekran 7" to kpina była, 9-calowe były dokładnie w takiej samej obudowie, tylko bez
    > tych pseudo-głośników po bokach ekranu.

    O, to nawet nie wiedziałem. Mi zależało właśnie na malutkim laptopie do
    brania na wyjazdy. To, że ten ekran jest trochę za mały i niektóre
    aplikacje nie chcą chodzić (tzn. chodzą, ale okno jest za małe, żeby dało
    się używać), to jedno, ale ten procesor ledwo działa.

    Czasem wychodzę w ciągu dnia gdzieś (głównie do weterynarza z kotami), a
    jestem teoretycznie w pracy. Potrzebowałem ostatnio zaakceptować jednego
    pull requesta. Dostęp do systemu mamy tylko przez VPNa. Zanim odpaliłem
    Firefoxa, zanim się zalogowałem, przepisałem kod SMS, to minęło 10 minut.
    To nie ma sensu. Na normalnym laptopie w domu zajmuje mi to max 30 sekund.
    Zrobiłem sobie dostęp na komórce przez proxy, odpalane przez tunel ssh
    (czyli ssh-uję się vx connectbotem na swoją maszynę, mam odpalone
    przekierowanie portów, a na jednym z portów proxy, które umożliwia mi
    dostęp do sieci firmowej).

    > Ekran już do zaakceptowania, bo chyba też był 1024*600, jak w
    > 10-calowym, ale dla mnie klawiatura miała za małe klawisze do sensownej
    > pracy.

    Tak, prawda. To nie jest wygodne. Dlatego koniec końców się nie
    sprawdziło. Awaryjnie mogę się zalogować i coś zrobić, ale awaryjnie to i
    z komórki mogę.

    > Procesor Atom chyba 1,6GHz, musiałbym sprawdzić, czy nie 2-rdzeniowy, do tego udało
    mi
    > się zdobyć 2GB RAM SODIMM (OIDP to jest DDR2, bo raczej nie DDR1 - te mam max.
    1GB),
    > więc nie tylko ssh, ale i firefox działa znośnie, poczta, jutub chodzą.

    Ja nawet nie pamiętam, co tam jest i ile RAMu mam... chyba też 2 GiB.
    Musiałbym go wyciągnąć i odpalić, żeby zobaczyć :)

    > Aha, originalnie winda xp, która jeszcze na jednej partycji została.
    > Ten ich dziwny Linux był tylko w 7" oraz 9" SSD.
    > 9" HDD (też 160GB chyba, a na pewno 80GB) też miał XPki.

    Zgrałem obraz tego dziwnego Linuksa, zanim zainstalowałem Debiana. On
    chodził dobrze, choć widać, że to taka dystrybucja dla dzieci, jakieś
    programy do stawiania stempelków ze zwierzętami, itd.

    --
    - Panie doktorze... Zawsze, gdy piję kawę, to coś mnie kuje w oku.
    - Jest jedna rada - musi pan wyjmować łyżeczkę z kubka.