  • Data: 2023-08-27 16:52:57
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    alojzy nieborak <a...@g...com> wrote:

    > Mało tj. ok. 5-8 mA
    > Średniaki 10-15mA
    > Lipne 20 mA
    >
    > Mowa o jednym urządzeniu.

    Alarm motocyklowy ciągnie mi 4 mA. Podtrzymanie zegarka 1 mA. To daje 5
    mA. Tylko akumulator mały, 12 Ah. Mimo wszystko motocykl niejeżdżony
    rozładowuje akumulator do 8-9 V (a jakby był niejeżdżony dłużej to pewnie
    bardziej). Będę to przerabiał. Wyłącznik alarmu pod fotelem już mam,
    zrobię jeszcze wyłącznik zegarka tak, żeby pobór na podpiętym akumulatorze
    wynosił faktycznie zero i żeby motocykl mógł stać np. przez zimę z
    włożonym akumulatorem.

    W starym samochodzie miałem 20.9 mA (a jak drzwi były otwarte, to 300 mA,
    choć lampka była zgaszona -- pewnie ta na desce rozdzielczej swoje
    ciągnęła). W tych 20.9 mA jest:

    - 0.2 mA otwarcie maski (po zamknięciu spadło do 20.7 mA, tam jest
    czujnik od alarmu)
    - 4.6 mA alarm (bezpiecznik AM2)
    - 1.5 mA podtrzymanie ECU (bezpiecznik EFI)
    - 5.5 mA podtrzymanie radia i zegara (bezpiecznik DOME)
    - 0.2 mA mój wzmacniacz audio (upływność na zatkanych mosfetach w
    przetwornicy)
    - 9.1 mA nie namierzyłem

    Mierzyłem przez wypinanie poszczególnych bezpieczników i sprawdzanie
    różnicy.

    W nowym nie wiem, za często jeżdżę żeby to miało znaczenie. Starym
    jeździłem może raz w miesiącu, obecnym minimum raz w tygodniu.

    --
    Po operacji chirurg pyta pacjenta:
    - Czy jest pan przesądny?