  • 151. Data: 2009-03-31 15:04:40
    Temat: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message
    > [...]
    > Ale my tu cały czas mówimy o internecie, nie o oglądaniu zdjęć z płytki.

    Spojrz na rynek LCD - mowisz o epoce ktora wlasnie sie konczy!
    Juz dzis widac w internecie duza dostepnosc obrazkow zblizonych do HD
    - to juz sie dzieje, kto dzis bedzie upieral sie przy publikacjach
    wielkosci SVGA sam zrobi sobie pod gorke.
    I wcale nie idzie tu o to, aby wszystko ogladac w HD skoro
    nawet SVGA do tego wystarcza, chodzi o to aby obrazki udostepniac
    w takiej formie, w jakiej ludzie moga je najlepiej obejrzec,
    czyli - wykorzystac swoj sprzet.
    (IE8 skaluje nawet lepiej niz Firefox - nie kaszani stylu strony)
    --
    see_you

  • 152. Data: 2009-03-31 15:09:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Anna Niedowiarek pisze:
    > Zacznijmy robić zdjęcia, byle jakie, ale robić.

    O nie, to nie jest popularne :)

    > Wtedy zaczną się
    > pojawiać właściwe ograniczenia techniki. Teoretyczne rozważania na temat
    > jakości zdjęć jest na tym forum tylko biciem piany w celu
    > samozadowolenia siebie. Cel uświęca środki jak mówił wielki klasyk.
    > Szukajmy więc tego celu jako priorytetu a nie środków, które pozwolą nam
    > osiągną nieznany nam cel. Za czasów aparatów mechaniczno-analogowych
    > takich dyskutantów jak na tej grupie nazywano "sróbkologami". Oczywiście
    > nie wszystkich z tej grupy. Przez grzeczność nie wymienię tych
    > "śróbkologów". Niestety jest ich większość.

    He, a ja czasem lubię sobie wsadzić kij w mrowisko :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 153. Data: 2009-03-31 15:20:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marx pisze:

    > ISO 400? i nie odroznie od lustrzanki ISO 400? no to czekam na
    > przyklady, oczywiscie nie z G9 tylko z tego a400.

    Może lepiej z od razu z sonego na dyskietki?
    Napisałem o współczesnych kompaktach z większą niż 3Mpx matrycach. A400
    może warunkowo startować przy 100iso.

    > fixfocus w mieszkaniu? ile m2 ma twoje mieszkanie...?

    A wiesz co to fixfocus? :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 154. Data: 2009-03-31 15:25:45
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    <l...@l...localdomain> wrote in message
    >W poście <cScAl.249218$Dz4.230025@newsfe20.ams2>,
    > see_you nabazgrał:

    > A mi szkoda kręgosłupa na taki. Jak wielu moich znajomych kupiłem
    > ~kilogramowy kawałek plastiku, dzięki któremu cieszę się, że żyję
    > w świecie, gdzie 1024x600 całkiem starcza. A już z całą pewnością
    > nie kupię w przewidywalnej przyszłości nic powyżej tych 13.3".

    Mozesz sobie wyobrazic, ze niedawno sam tak myslalem?
    Az stanalem przed wyborem zmiany moich 12 cali
    na cos nowszego i po wielu przemysleniach wybralem wariant
    oszczednosciowy a okazal sie nim wlasnie taki laptop.
    Zaluje tylko, ze nie dokonalem tej zmiany rok wczesniej!
    Dzis juz nie wyobrazam sobie jak mozna zajmowac sie fotografia
    i przegladac fotki na SVGA kiedy ogolnie dostepne sa WUXGA.
    --
    see_you

  • 155. Data: 2009-03-31 15:27:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    see_you pisze:

    > Spojrz na rynek LCD - mowisz o epoce ktora wlasnie sie konczy!

    Tu mi kaktus wyrośnie jeśli świat przejdzie w ciągu najbliższych 10 lat
    na zdjęcia hd. Nawet jeśli przejdzie na taką szerokość strony, to odlicz
    spory margines. Na razie nie pamiętam, bym spotkał wiele stron o
    szerokości 1280.
    A do tego mamy wielki wybuch netbooków i przede wszystkim komórek różnej
    maści. Przyszłość to użytkowy net na kilku calach i multimedia na
    niekończącej się przekątnej. Tylko nikt nie będzie robił stron dla obu
    technologii - tak jak miał być wap dla komórek i wyszło co wyszło.

    > Juz dzis widac w internecie duza dostepnosc obrazkow zblizonych do HD
    > - to juz sie dzieje, kto dzis bedzie upieral sie przy publikacjach
    > wielkosci SVGA sam zrobi sobie pod gorke.

    Pokaż mi jedną stronę typu cośtam-foto z prezentacją takich zdjęć (nie
    ''do pobrania'' tylko z normalną prezentacją).

> [...]
    > nawet SVGA do tego wystarcza, chodzi o to aby obrazki udostepniac
    > w takiej formie, w jakiej ludzie moga je najlepiej obejrzec,

    To się nazywa ''download'' i funkcjonuje od 20 lat :)
    Tylko przeciętnego Kowalskiego interesuje album na picassie itp, bez
    ściągania i kombinowania.

    > (IE8 skaluje nawet lepiej niz Firefox - nie kaszani stylu strony)

    Nie interesuje mnie żaden ie m.in. z braku adblocka, ale to na marginesie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /z instytucji publicznych najsprawniej działa dom publiczny bo jest
    prywatny/

  • 156. Data: 2009-03-31 15:29:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    see_you pisze:
    > Dla tych, ktorzy takie cos wysylaja, jedyna rada jest uzywanie aparatu
    > wylacznie w malej/sredniej rozdzielczosci.
    > Ale to tylko garstka lamerow tak robi.

    A reszta wali dwanaście megapiskeli x 100 z ostatniego grilla na działce
    na firmową pocztę.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /być bohaterem czy być bohaterem Kieślowskiego - oto jest pytanie/

  • 157. Data: 2009-03-31 15:32:24
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gqt7ch$4k6$1@news.onet.pl>,
    Anna Niedowiarek <a...@p...pl> wrote:

    [...]
    Eeee. Cos w tym jest.

    Pokaz fotke.

    TA

  • 158. Data: 2009-03-31 15:34:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    p47 pisze:
    > jak domyslam się autor watku chciał udowodnić, ze w 90% przypadków
    > uzytkownikowi niepotrzebna jest lustrzanka, bo kompakt da takie same
    > efekty, ergo (bo jakieś konkretne wnioski z obserwacji myslący człowiek
    > wyciąga przecież) wiekszość posiadaczy lustrzanek nie powinna lustrzanek
    > kupować, bo i po co.

    Raczej chciał zagrać na nosie tym, co od razu wiedzą i na kilometr czują
    lameriadę.

    > SA 2 mozliwości:
    > 1. autor nie ma racji, albo naciaga rzeczywistość;- wówczas ten post
    > jest bezcelowy, bo bez waznych powodów nie nalezy pisac nieprawdy;-)

    Bardzo możliwe, dlatego zamiast tabelek i duperelek pokazałem zdjęcia -
    każdy widzi i tego oszukać się nie da.

    > 2. autor ma rację, ale i wówczas:
    > a.jak wiadomo z wielu innych postów zakup lustrzanki b. często wynika z
    > potrzeby masowania swojego ego, potrzeby dowartościowania się,
    > generalnie z powodów nieracjonalnych, emocji (będe superfotografem) a od
    > tysiacleci przecież wiadomo, że próżnośc ludzka jest potęzną siłą, wiec
    > autor i tak tu wiele nie zdziała;-)

    Otóż to :)

    > b. autor jako fachowiec powinien byc zainteresowany rozwojem sprzętu
    > wyższej klasy. Bez milionów tych, którzy mimo, ze lustrzanek nie umieją
    > wykorzystać, ani nie mają potrzeby wyciągac max. z ich mozliwości, a
    > mimo to je kupua nie dostałby (przynajmniej w rozsadnej cenie i juz
    > teraz) tych zaawansowanych aparatów z którymi on i jemu podobni potrafia
    > zrobic własciwy uzytek. Po co zatem próbowac (a i tak bez powodzenia, bo
    > i tak ich nie przekona..;-) odbierac im przyjemność, strzelając sobie
    > samemu w stopę?

    Gdybym miał choćby cień możliwości wpływania na wyniki globalne nie
    wołałbym ''nie kupujcie lustrzanek''. Ale to jest wioskowa grupa w małym
    państwie (wioskowa w sensie ilości czytających).

    > A więc tak, czy inaczej ta krucjata MZ jest nieco bez sensu, no bo i co
    > z niej ma konkretnego wynikać??

    Że czasem głupio mówić, że białe jest czarne. Bo może nie świeci jak po
    teaede (to pamiętam z reklamy proszków jak jeszcze takie reklamy
    oglądałem), ale powiedzmy że jest bardziej białe niż brudne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/

  • 159. Data: 2009-03-31 15:36:42
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gqt7vr$n9s$2@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Marx <M...@n...com> wrote:

    > no pewnie
    > ciezsze wiec lepiej gwozdzie sie wbija
    > co to znaczy "lepsze"?

    O raaany.
    Przeciez to jest watek o lepszosci.

    Pytalem czy za cene 1300 nie kupic sie przyzwoitego kompakta z zekresem
    ogniskowych 18-200 za pomoca ktorego bedzie mozna robic zdjecia o
    jakosci porownywalnej lub wyzszej niz tym D50 z Sigma 18-200.

    I tylko tyle.

    A nie ze 'te Sigme mozna zmienic na dobry obiektyw, bo lustrzanka ma
    wymienne obiektywy'.

    TA

  • 160. Data: 2009-03-31 15:40:12
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 31 of Mar 2009 10:43, Janko Muzykant wrote:

    > Są zmanipulowane - jedno by default ma wyższy kontrast i nasycenie.
    > Tak postanowił marketing. Na szczęście wystarczą dwa ruchy suwakami w
    > menu i będą bliźniaki.
    > Marketing jest cwany i myśli. Kompakty mają podkręcone kolory i
    > kontrast, lustrzanki zawsze odwrotnie. Nie wynika to bynajmniej z
    > ograniczeń lecz z oczekiwań. Od kompaktów kupujący oczekuje funu dla
    > oczu - ma być kolorowo i radośnie.

    W Sony A300 raczej kompaktowo. Tutaj porównanie:
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/sony/

    Do tej pory najlepsze wydaje się być ustawienie pośrednie,
    ale bliższe minimalnego niż domyślnego.

    --
    nb