  • Data: 2021-03-05 22:35:47
    Temat: Re: Żona poszła do łazienki i zgasło światło
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A właściwie to mignęło wszystko - światło, monitory mrugnęły, telewizor,
    > piekarnik zapiszczał i zegar się zresetował, ale do tego...u sąsiadów to
    > samo (sekundowy zanik napięcia) na całej ulicy - kilka domów.
    >
    > I teraz:
    > a) nadzwyczajny zbieg okoliczności kiedy akurat włączała światło w
    > łazience?
    > b) żarówki LED 2x5W przeciążyły trafo?
    > c) włącznik światła podczas zmiany pozycji zrobił zwarcie? Tylko żadne
    > bezpieczniki czy różnicówki nie wyskoczyły.
    > d) coś innego?

> [...]
    Pff, od paru lat notuję taką akcję. Mam zwykłą żarówkę 60W w łazience.
    Średnio co kwartał się przepala, pomimo że obok w ubikacji, na tej samej
    linii bezpiecznikowej jest druga taka sama i od paru lat się nie
    przepaliła. W łazience jest dodatkowa ale inny włącznik i ta się nie
    przepaliła od kilku lat. Ta w łazience (główna) "zdycha" w momencie
    WYŁĄCZANIA i nawet co jakiś czas potrafi bezpiecznik wylecieć. Raz nawet
    poleciało główne zabezpieczenie. Nigdy nie przepaliła się podczas
    włączania tylko podczas WYŁĄCZANIA. Nawet zaobserwowałem nagły "błysk".
    Ciekawi mnie, skąd się bierze w tym przypadku "nadsprawność" potrafiąca
    przepalić żarówkę jak i wywalić zabezpieczenie 6A. Reszta całej
    instalacji w idealnym porządku.

    Czyżby Tesla miał rację z tą iskrą? :)

    --
    LordBluzg(R)