-
61. Data: 2011-01-24 10:07:50
Temat: Re: Żółte ???wiatło
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 24 Jan 2011 08:40:34 +0100, Cavallino wrote:
>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>>>Jakoś w Berlinie nie mam takowych problemów - całe miasto idzie przejechać
>>>(poza szczytem) jadąc tak jak tubylcy, czyli ok 60.
>>
>> Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
>> Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.
>
>W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach -
>pierścieniach dookoła centrum.
>Myślisz, że na ringach masz zieloną falę?
Bo to jest wlasnie pewnie przyklad jak nie projektowac przestrzeni
miasta. Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
zrobic zielonej fali .
J.
-
62. Data: 2011-01-24 10:26:21
Temat: Re: Żółte ???wiatło
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>>W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na
>>ringach -
>>pierścieniach dookoła centrum.
>>Myślisz, że na ringach masz zieloną falę?
>
> Bo to jest wlasnie pewnie przyklad jak nie projektowac przestrzeni
> miasta.
Wiesz, jak Mieszko I i jego następcy, a potem Prusacy projektowali
przestrzeń tego miasta, to ono miało spełniać zupełnie inne funkcje niż
płynny ruch samochodowy.
Choćby dlatego, że samochodów wtedy jeszcze nie było. ;-)
>Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
> zrobic zielonej fali .
Oczywiście że się uda.
Na ringach chociaż, z poprzecznych muszą czekać.
Ale nawet tego się nie robi.
W zamian jest kretyńska sygnalizacja i organizacaja ruchu zmuszająca do
zatrzymania każdy jadący pojazd, a już szczególnie na ringach, które zrobili
ulicami podporządkowanymi, nawet jak już kretyńską sygnalizację wyłączą (w
nocy).
-
63. Data: 2011-01-24 10:47:24
Temat: Re: Żółte ???wiatło
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 24 Jan 2011 10:26:21 +0100, Cavallino wrote:
>Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>>>W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na
>>>ringach - pierścieniach dookoła centrum.
>>
>>Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
>>zrobic zielonej fali .
>
>Oczywiście że się uda.
>Na ringach chociaż, z poprzecznych muszą czekać.
Zeby sie udalo to skrzyzowania na drodze musza byc w okreslonej
odleglosci. A ringi jak to ringi - kazdy innej srednicy, obwodu i
odleglosci rozne. Moze sie udac - ale trzeba miasto zburzyc i
zaprojektowac od poczatku.
>Ale nawet tego się nie robi.
>W zamian jest kretyńska sygnalizacja i organizacaja ruchu zmuszająca do
>zatrzymania każdy jadący pojazd, a już szczególnie na ringach, które zrobili
>ulicami podporządkowanymi, nawet jak już kretyńską sygnalizację wyłączą (w
>nocy).
Pozostaje mi sie cieszyc ze nie mamy we wrocku najgorszego zarzadu
drog w Polsce :-)
J.
-
64. Data: 2011-01-24 13:51:14
Temat: Re: Żółte ?wiatło
Od: Bydlę <b...@b...com>
niusy.pl wrote:
>
> Zielone fale były np w Chorzowie jakieś ... 15..20 lat temu.
Pod koniec zeszłego roku (Bytom ==> Chorzów) wciąż to działało i to dobrze.
--
Bydlę
-
65. Data: 2011-01-27 17:50:43
Temat: Re: Żółte wiatło
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:33:05 +0100, J.F. napisał(a):
>>Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.
>
> A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P
No i? Im szybciej jadę, tym większy odstęp.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
66. Data: 2011-01-27 17:55:19
Temat: Re: Żółte wiatło
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 24 Jan 2011 01:09:45 +0100, niusy.pl napisał(a):
>> Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.
>
> Chłopie ... teza, że samochody szybciej poruszające się w rzeczywistości
> poruszają się wolniej jest nie do obronienia.
A gdzież ja taką tezę stawiam?
Twój problem to niezauważenie, że prędkość pojazdu, a przepustowość to nie
to samo.
Przepustowość to ilość aut na minutę.
Jadą auta 100km/h, odstęp między nimi 50m. To znaczy, że auto przejeżdża co
1,8 sekundy. Masz przepustowość 33 1/3 auta na minutę.
Jadą auta 30km/h. Odstęp między autami 10m. To znaczy, że auto przejeżdża
co 1,2 sekundy. Przepustowość 50 aut na minutę.
I co, głupio ci?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
67. Data: 2011-01-27 17:56:28
Temat: Re: Żółte wiatło
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia 24 Jan 2011 00:11:10 GMT, to napisał(a):
> swego rodzaju spiętrzenia ruchu. Przykładowo, jeśli przy ograniczeniu do
> 70 km/h korek robi się w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
> do 50 km/h zrobi się odpowiednio wcześniej, bo część osób, które
> wyjechały przed godziną 7 nie zdąży jeszcze dotrzeć do celu, do którego
> by już dotarła jadąc 70 km/h.
KOrek, czy spowolnienie? Jesli spowolnienie, to o ile nie przekroczysz
30km/h, to nic sie nei stanie i spiętrzenia nie będzie.
> Ogólnie rzecz biorąc teorie na temat większej przepustowości dróg
> wynikającej z niższej prędkości w praktyce są jedną wielką bzdurą.
Cóż, moje obserwacje są inne.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
68. Data: 2011-01-27 17:56:55
Temat: Re: Żółte wiatło
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:56:45 +0100, niusy.pl napisał(a):
>> I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas dojazdu
>> do celu z drugiej strony.
>
> Nonsens. Efektywna przepustowość drogi proporocjonalna jest do prędkości i
> ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prędkości nie wyniknie
> nigdy zwiększenie przepustowości bo mimo zmniejszenia odległości prędkość
> poruszania się jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.
Nie, to jest proste dla prostaków.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
69. Data: 2011-01-27 18:12:24
Temat: Re: Żółte wiatło
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 27 Jan 2011 17:56:28 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia 24 Jan 2011 00:11:10 GMT, to napisał(a):
>> swego rodzaju spiętrzenia ruchu. Przykładowo, jeśli przy ograniczeniu do
>> 70 km/h korek robi się w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
>> do 50 km/h zrobi się odpowiednio wcześniej, bo część osób, które
>> wyjechały przed godziną 7 nie zdąży jeszcze dotrzeć do celu, do którego
>> by już dotarła jadąc 70 km/h.
>
>KOrek, czy spowolnienie? Jesli spowolnienie, to o ile nie przekroczysz
>30km/h, to nic sie nei stanie i spiętrzenia nie będzie.
Rzecz do sprawdzenia. wystawic gdzies na gierkowce pod warszawa
ograniczenia so 80-50-30, dwa dobrze widoczne radiowozy i poczekac z
coz tego bedzie.
Niemieckie doswiadczenie podpowiada mi ze zdarza sie spietrzenie/korek
ktory jedzi 80, a potem mozna przyspieszyc i spietrzenie sie rozwiewa
i nie bardzo wiadomo dlaczego .. ale wniosek z tego jakis niezbyt
ciekawy - tam gdzie mniejsza predkosc tam spietrzenie
J.
-
70. Data: 2011-01-27 18:13:46
Temat: Re: Żółte wiatło
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 27 Jan 2011 17:50:43 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:33:05 +0100, J.F. napisał(a):
>>>Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.
>> A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P
>
>No i? Im szybciej jadę, tym większy odstęp.
w miejskim korku przy 70-80 jego dlugosc jest zgodna z teoria :-)
J.