eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŻółte światło
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 61. Data: 2011-01-24 10:07:50
    Temat: Re: Żółte ???wiatło
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jan 2011 08:40:34 +0100, Cavallino wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
    >>>Jakoś w Berlinie nie mam takowych problemów - całe miasto idzie przejechać
    >>>(poza szczytem) jadąc tak jak tubylcy, czyli ok 60.
    >>
    >> Z tym ze to wymaga odpowiednio zbudowanego miasta.
    >> Najlepiej w amerykanskim stylu z kwadratowa siatka ulic.
    >
    >W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na ringach -
    >pierścieniach dookoła centrum.
    >Myślisz, że na ringach masz zieloną falę?

    Bo to jest wlasnie pewnie przyklad jak nie projektowac przestrzeni
    miasta. Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
    zrobic zielonej fali .

    J.




  • 62. Data: 2011-01-24 10:26:21
    Temat: Re: Żółte ???wiatło
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    >>W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na
    >>ringach -
    >>pierścieniach dookoła centrum.
    >>Myślisz, że na ringach masz zieloną falę?
    >
    > Bo to jest wlasnie pewnie przyklad jak nie projektowac przestrzeni
    > miasta.

    Wiesz, jak Mieszko I i jego następcy, a potem Prusacy projektowali
    przestrzeń tego miasta, to ono miało spełniać zupełnie inne funkcje niż
    płynny ruch samochodowy.
    Choćby dlatego, że samochodów wtedy jeszcze nie było. ;-)

    >Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
    > zrobic zielonej fali .

    Oczywiście że się uda.
    Na ringach chociaż, z poprzecznych muszą czekać.

    Ale nawet tego się nie robi.
    W zamian jest kretyńska sygnalizacja i organizacaja ruchu zmuszająca do
    zatrzymania każdy jadący pojazd, a już szczególnie na ringach, które zrobili
    ulicami podporządkowanymi, nawet jak już kretyńską sygnalizację wyłączą (w
    nocy).


  • 63. Data: 2011-01-24 10:47:24
    Temat: Re: Żółte ???wiatło
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 Jan 2011 10:26:21 +0100, Cavallino wrote:
    >Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
    >>>W Poznaniu siatka ulic jest do tego jeszcze lepsza - bo oparta na
    >>>ringach - pierścieniach dookoła centrum.
    >>
    >>Wyglada pieknie na planie, ale ni ch* nie uda sie na tym
    >>zrobic zielonej fali .
    >
    >Oczywiście że się uda.
    >Na ringach chociaż, z poprzecznych muszą czekać.

    Zeby sie udalo to skrzyzowania na drodze musza byc w okreslonej
    odleglosci. A ringi jak to ringi - kazdy innej srednicy, obwodu i
    odleglosci rozne. Moze sie udac - ale trzeba miasto zburzyc i
    zaprojektowac od poczatku.

    >Ale nawet tego się nie robi.
    >W zamian jest kretyńska sygnalizacja i organizacaja ruchu zmuszająca do
    >zatrzymania każdy jadący pojazd, a już szczególnie na ringach, które zrobili
    >ulicami podporządkowanymi, nawet jak już kretyńską sygnalizację wyłączą (w
    >nocy).

    Pozostaje mi sie cieszyc ze nie mamy we wrocku najgorszego zarzadu
    drog w Polsce :-)

    J.



  • 64. Data: 2011-01-24 13:51:14
    Temat: Re: Żółte ?wiatło
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    niusy.pl wrote:
    >
    > Zielone fale były np w Chorzowie jakieś ... 15..20 lat temu.

    Pod koniec zeszłego roku (Bytom ==> Chorzów) wciąż to działało i to dobrze.

    --
    Bydlę


  • 65. Data: 2011-01-27 17:50:43
    Temat: Re: Żółte wiatło
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:33:05 +0100, J.F. napisał(a):

    >>Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.
    >
    > A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P

    No i? Im szybciej jadę, tym większy odstęp.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 66. Data: 2011-01-27 17:55:19
    Temat: Re: Żółte wiatło
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 01:09:45 +0100, niusy.pl napisał(a):

    >> Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.
    >
    > Chłopie ... teza, że samochody szybciej poruszające się w rzeczywistości
    > poruszają się wolniej jest nie do obronienia.

    A gdzież ja taką tezę stawiam?

    Twój problem to niezauważenie, że prędkość pojazdu, a przepustowość to nie
    to samo.
    Przepustowość to ilość aut na minutę.
    Jadą auta 100km/h, odstęp między nimi 50m. To znaczy, że auto przejeżdża co
    1,8 sekundy. Masz przepustowość 33 1/3 auta na minutę.

    Jadą auta 30km/h. Odstęp między autami 10m. To znaczy, że auto przejeżdża
    co 1,2 sekundy. Przepustowość 50 aut na minutę.

    I co, głupio ci?

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 67. Data: 2011-01-27 17:56:28
    Temat: Re: Żółte wiatło
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia 24 Jan 2011 00:11:10 GMT, to napisał(a):

    > swego rodzaju spiętrzenia ruchu. Przykładowo, jeśli przy ograniczeniu do
    > 70 km/h korek robi się w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
    > do 50 km/h zrobi się odpowiednio wcześniej, bo część osób, które
    > wyjechały przed godziną 7 nie zdąży jeszcze dotrzeć do celu, do którego
    > by już dotarła jadąc 70 km/h.

    KOrek, czy spowolnienie? Jesli spowolnienie, to o ile nie przekroczysz
    30km/h, to nic sie nei stanie i spiętrzenia nie będzie.

    > Ogólnie rzecz biorąc teorie na temat większej przepustowości dróg
    > wynikającej z niższej prędkości w praktyce są jedną wielką bzdurą.

    Cóż, moje obserwacje są inne.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 68. Data: 2011-01-27 17:56:55
    Temat: Re: Żółte wiatło
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:56:45 +0100, niusy.pl napisał(a):

    >> I tu sie mylisz. Przepustowośc wzrośnie. Wzrośnie też średni czas dojazdu
    >> do celu z drugiej strony.
    >
    > Nonsens. Efektywna przepustowość drogi proporocjonalna jest do prędkości i
    > ograniczona tylko warunkami drogowymi. Z ograniczenia prędkości nie wyniknie
    > nigdy zwiększenie przepustowości bo mimo zmniejszenia odległości prędkość
    > poruszania się jest najzwyczajniej mniejsza. To proste jest.

    Nie, to jest proste dla prostaków.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 69. Data: 2011-01-27 18:12:24
    Temat: Re: Żółte wiatło
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 17:56:28 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
    >Dnia 24 Jan 2011 00:11:10 GMT, to napisał(a):
    >> swego rodzaju spiętrzenia ruchu. Przykładowo, jeśli przy ograniczeniu do
    >> 70 km/h korek robi się w danym miejscu o godzinie 7, to przy ograniczeniu
    >> do 50 km/h zrobi się odpowiednio wcześniej, bo część osób, które
    >> wyjechały przed godziną 7 nie zdąży jeszcze dotrzeć do celu, do którego
    >> by już dotarła jadąc 70 km/h.
    >
    >KOrek, czy spowolnienie? Jesli spowolnienie, to o ile nie przekroczysz
    >30km/h, to nic sie nei stanie i spiętrzenia nie będzie.

    Rzecz do sprawdzenia. wystawic gdzies na gierkowce pod warszawa
    ograniczenia so 80-50-30, dwa dobrze widoczne radiowozy i poczekac z
    coz tego bedzie.

    Niemieckie doswiadczenie podpowiada mi ze zdarza sie spietrzenie/korek
    ktory jedzi 80, a potem mozna przyspieszyc i spietrzenie sie rozwiewa
    i nie bardzo wiadomo dlaczego .. ale wniosek z tego jakis niezbyt
    ciekawy - tam gdzie mniejsza predkosc tam spietrzenie

    J.



  • 70. Data: 2011-01-27 18:13:46
    Temat: Re: Żółte wiatło
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2011 17:50:43 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
    >Dnia Mon, 24 Jan 2011 00:33:05 +0100, J.F. napisał(a):
    >>>Cóż, idź do okulisty. Najlepiej szwedzkiego.
    >> A przejrzyj swoje filmy z rejestratora :-P
    >
    >No i? Im szybciej jadę, tym większy odstęp.

    w miejskim korku przy 70-80 jego dlugosc jest zgodna z teoria :-)

    J.



strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: