eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmuszania do kupna elektryka cdRe: Zmuszania do kupna elektryka cd
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacy35.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Date: Thu, 26 Oct 2023 14:51:16 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <14tbq51ofa1va.17oy37b0l2xwo$.dlg@40tude.net>
    References: <uh8k6o$22p$1$Janusz@news.chmurka.net> <uhb3av$oqvm$3@dont-email.me>
    <uhcs6h$hom$1$Cav@news.chmurka.net> <uhdjrl$a7r$1$nadir@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: aacy35.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aacy35.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.76.35";
    logging-data="5651"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:N55XKBM5BktBvxBjjlP5nYx8t1s=
    sha256:jsboVN6meMydaJ23m5cD4hi+d9uy7ZSWptnWXw7iW+0=
    sha1:5mBRZDhVvfrZPVN7cT6nKaBEaVw=
    sha256:R2CMDcii9SzmBdPUjau1SauNDMAdDFJA0MLiDmY/Dxc=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717749
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 26 Oct 2023 13:56:48 +0200, nadir wrote:
    > W dniu 26.10.2023 o 07:12, Cavallino pisze:
    >> Nie do końca, chodzi o wywarcie presji na producentów, żeby przestali
    >> wkładać napęd elektryczny, tylko do drogich i przy okazji dużych aut, na
    >> których kupno może sobie pozwolić niewielu.
    >
    >> Jak będą musieli zwiększyć sprzedaż bev, to muszą go włożyć do aut
    >> mniejszych czy wręcz małych.
    >> Dużo tańszych i bardziej dostępnych dla ogółu.
    >
    > Od kilu już lat cena elektryków nie ma nic wspólnego z ich faktycznym
    > kosztem wykonania. Napęd elektryczny, to żadna kosmiczna technologia i
    > jest doskonale znany od około 100lat,

    Jak chcesz miec przyzwoite osiągi, to technologia jest ... no i sam
    nie wiem - okreslic jako "kosmiczną", bo wszak uzyteczny EV powstał
    30 lat po dotarciu do Księżyca, co o czyms swiadczy,
    czy jednak jest to mniej niż dzisiejsza kosmiczna?
    A moze więcej, jak sie popatrzy co jeździ po innych planetach?
    tzn w po jednej innej planecie.
    P.S. Elektryczny pojazd jeździł i po Księżycu, a nawet kilka.

    > do niedawna ograniczeniem były
    > masa i pojemność baterii, ale od około 20 lat i to przestało być problemem.

    W zasadzie nigdy nie było, to tylko kwestia zasięgu i sensownosci.

    Jednemu wystarczy 10km, innemu 1000 będzie za mało ...

    > Już dziś w detalu magazyn energii na gotowo mogę kupić za około
    > 1000zł/kWh,

    Ale ile będzie kosztowała polisa ? :-)

    > same baterie/akumulatory za połowę tej ceny na popularnych
    > chińskim portalu.

    ten tego, chinskie tanie akumulatory ... temat rzeka :-)

    > Do tego silnik prądu stałego z mocą 50-60kW za około
    > 8000zł. Producenci samochodów mają takie rzeczy za połowę tych stawek.

    I falownik.

    > Napęd elektryczny i baterie w takiej Dacii Spring(najtańszy obecnie nowy
    > elektryk na rynku), to dla producenta koszt około 20.000zł, doliczając
    > do tego nawet 10.000zł za różnego rodzaju elektronikę i sterowanie daje
    > to kwotę na poziomie 30.000zł. Akurat mniej więcej tyle kosztuje układ
    > napędowy(silnik+skrzynia biegów) w przeciętnej spalinówce. Reszta
    > kosztów samochodu w przypadku spalinówki i elektryka są takie same.

    W zasadzie tak, tylko nie będę zgadywał, ile to konkretnie kosztuje.
    Metal jest tani, obrabiarki drogie, ale jak sie kupiło, to i obrobiony
    metal jest niedrogi :-)

    > Najtańszy Spring kosztuje 107.000zł, a najtańsze, o wiele większe i
    > praktyczniejsze Sandero 63.000zł.

    Wielkosc samochodu generuje raczej niewielkie koszta, ale w cenach
    salonowych tego nie widać, lub nie zawsze widac.
    To u Daewoo było tak, ze nubira niewiele drozsza od lanosa,
    a silnik 2.0 niewiele drozszy od 1.6.
    Tu mamy kwestię baterii, ktora tania nie jest.

    Plus koszt projektu/R&D, a raczej strategii producenta ...

    > Już pomijam fakt, że po Chinach od
    > około dekady jeżdżą sporo tańsze elektryki niż w Europie.

    Spalinowe tez jezdzily sporo tansze. Ale ponoc sporo gorsze.

    Ostatnie informacje z Chin są jednak takie, ze mieli kilkaset
    fabryczek EV i wiekszość juz zbankrutowała.
    Na swiecie tez widać, ze ilosc koncernów samochodowych spada - małe
    fabryczki nie mają racji bytu.
    Elektryków to pewnie też dotyczy ... ale kto wie ...

    > To jest nic innego jak walenie w chooja i robienie po rogach
    > europejskich klientów i nie ma nic wspólnego z wywieraniem presji na
    > producentach.

    >> I to jest słuszna droga.
    >
    > Tak, tylko po to, żeby koncerny samochodowe mogły przekupywać i lobbować
    > europejskich urzędasów, którzy tworzą nowe, debilne przepisy i zbędne
    > stanowiska.

    Cos w tym jest, ale wątpie :-)

    >> Już zresztą zaczyna się to dziać.
    >> Citroen wprowadza na rynek e-C3 z ceną zaczynającą się od 110 tys zł
    >> przed dopłatami, czyli realnie można mieć go za 80-90 tys.
    >
    > Jakby ceny elektryków, małych czy dużych miały coś wspólnego ich
    > faktyczną wartością, to żadne dopłaty nie są potrzebne.
    > No ale jak są dopłaty, to kupa urzędasów ma z tego powodu zagwarantowaną
    > robotę i o to chodzi w całym tym biznesie.

    Urzedasy sobie robotę znajdą. Chocby cały system recyklingu - wiesz
    ile to papierów może wymagać ? :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: