  • Data: 2011-08-29 15:39:01
    Temat: Re: Zmienić na półsyntetyk czy nie?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:j3g441$1qk$1@news.onet.pl...
    > No to przeczytaj cały wątek.

    Chyba o to chodzi? :

    >I wolisz całkowity brak uszczelnienia i remont silnika, czy >jednak
    >pozostanie przy mineralnym/półsyntetyku?

    Jeśli o to chodzi, to w życiu nie widziałem całkowicie rozszczelnionego
    silnika po przejściu na syntetyk.
    Zwykle z uwgi na lepszy film olejowy bywa, że poprawia się sprężanie,
    pierścienie nie zrywają filmu (kosztem zużycia oleju). Zużycie oleju potrafi
    się zwiększyć też bo stare uszczelniacze nie zgarniają oleju z trzonków
    zaworów - ale to z uwagi na jego dobre właściwości przylegania do
    powierzchni i stare uszczelnienie - któremu ani lepiej ani gorzej.
    Jak wyjmuję tłoki ze starego silnika ale użytkowanego na współczesnym oleju
    to nie ma jakiejkolwiek tragedii jak była na starych minerałach. Chyba, że
    ktoś leje smalec z Tesco.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz