  • 21. Data: 2010-12-05 19:03:58
    Temat: Re: Zmieni?em opony :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Dec 2010 18:54:15 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >A założymy się?

    Az takim ryzykantem nie jestem :-)

    >Jakieś 25 minut pomiędzy przejazdami.

    No to w miare rzetelnie.
    Czyli juz wiesz ze istnieja naprawde letnie opony :-)

    J.

  • 22. Data: 2010-12-05 19:09:47
    Temat: Re: Zmieniłem opony :)
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 05 Dec 2010 18:53:37 +0100, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    > ?

    http://lmgtfy.com/?q=news+at+11

    r.
    _____________

  • 23. Data: 2010-12-05 21:56:56
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Az takim ryzykantem nie jestem :-)

    Szkoda, według mojej prognozy najbliszy śnieg będzie padał dzisiaj w
    nocy :)

    > No to w miare rzetelnie.
    > Czyli juz wiesz ze istnieja naprawde letnie opony :-)

    Przy okazji się dowiedziałem, że wbrew plotkom mocno zużyte zimowe
    całkiem nieźle dają radę.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 24. Data: 2010-12-05 21:57:09
    Od: The_EaGle <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-05 11:25, J.F. pisze:

    > subiektywnie - Barum Polaris [bez numerka] to zla zimowka byla.

    Subiektywnie mam te same odczucia co do polarisów 2. Mam toto
    zainstalowane w jednym samochodzie a w drugim goodyear ultagrip7(bez +)
    i efekt jest taki że z polarisami zakopałem się już 3 razy a jadąc UG7
    nawet jak wydaje mi się ze ruszenie pod górkę na zaśnieżonej nawierzchni
    jest niemożliwie to jednak się mylę...
    Znaczenie moze miec jeszcze fakt ze UG7 jest w dieslu gdzie ciezki
    klamot troszke jednak cisnie ta przednia os a polarisy sa w benzynowej
    przednionapedówce...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 25. Data: 2010-12-06 12:30:53
    Temat: Re: Zmieni&#197;&#8218;em opony :)
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    > Normalne, śnieg jest albo przymarznięta breja. Na suchym nawet przy -20st.
    > C.
    > letnie są lepsze.
    > Pozdrawiam.

    Kiedyś w to wierzyłem, ale dziś już wiem, że nie każde. Na pewno nie
    bridgestone turanza. Przy temperaturze zbliżającej się do 0 stają się
    niemożebnie twarde i każde hamowanie to loteria.

  • 26. Data: 2010-12-06 13:23:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Działa. Po zaciągnięciu blokuje tylne koła,

    Jest problem z poślizgiem zablokowanych kół na zakręcie?

  • 27. Data: 2010-12-06 13:37:40
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-06, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Jest problem z poślizgiem zablokowanych kół na zakręcie?

    Wprowadzenie w poślizg wymaga dużo mocniejszego zaciągniecia, a i tak
    samochód mniej leci w bok.

    Pzdr,
    Krzysiek Keiłczewski

  • 28. Data: 2010-12-06 13:39:29
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> wrote in message

    > Jest problem z poślizgiem zablokowanych kół na zakręcie?

    A co to ma udowodnic? Bo na recznym pojedziesz bokiem nawet na slickach i
    suchym asfalcie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 29. Data: 2010-12-06 14:21:02
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2010-12-05 10:10, Irokez pisze:

    > Dunlop SP Sport - uliczką spod domu o wzniesieniu kilka cm na 5 metrach,
    > po śniegu w sobotę ledwo wyjechałem na główną. Potem do gumiarza 10
    > minut walczyłem pod większe wzniesienie aby na końcu odbić się od
    > chodnika po przeciwnej stronie ulicy, przelecieć w poprzek 2 pasy,
    > wskoczyć na chodnik, wjechać na wzniesienie i ledwo zahamować przed
    > ścianą. 8 rano było pusto więc mogłem sobie na coś takiego pozwolić.
    > Opony mają 2 lata i bieżnik prawie jak nowy. Wszystko co możliwe z
    > kontroli trakcji/poślizgu w Toyce mi się paliło prawie non stop

    A nie próbowałeś wyłączyć ESP?
    W dużym śniegu czy innych bardzo śliskich warunkach odłączenie ESP
    powoduje że koła jednak pracują i coś tam napędzają, a włączone ESP
    ogranicza moc oddawaną na koła i stoisz.

    > Zastanawiał bym się raczej nad testem wielosezonówki vs. zimowe.

    A ja nad testem po 20, 30, 40 kkm na jednych i drugich. Póki opona nowa
    to nawet letnia z wysokim bieżnikiem jakoś jedzie. Z drugiej strony
    zimówki też są dość wrażliwe na wysokość bieżnika co dobrze widać w
    ciężkich samochodach i przy dużej szerokości kół.

    KJ

  • 30. Data: 2010-12-06 14:34:43
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    > Przy okazji się dowiedziałem, że wbrew plotkom mocno zużyte zimowe
    > całkiem nieźle dają radę.

    z tym, że na śniegu nie bardzo.

    Moje C5 2.0 HDI ma założone zimówki - jakieś michały co dodawał Citroen
    w salonie i to jest 4 zima tych opon.

    Pierwsze 2 zimy kiedy nie było śniegu przód zdarło tak, że w poprzednią
    zimę auto stanęło w miejscu. Po zmianie przednich z tylnymi znowu miałem
    zimówki. Na macanego różnica między osiami nie była duża, ale w
    zachowaniu się na drodze kolosalna.

    KJ