  • 11. Data: 2010-12-05 10:28:51
    Temat: Re: Zmieniłem opony :)
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > ps. był w ubiegłym roku filmik na PMS z takiego testu, związany jeszcze
    > z działaniem ABS, oczywiście zarzucono autorowi szachrajstwo i
    > manipulacje oraz powiązania korupcyjne z czołowymi producentami opon

    Akurat tamten film byl ewidentna manipulacja, ktora bez problemu mozna
    bylo zobaczyc.

    --
    Karolek

  • 12. Data: 2010-12-05 11:17:42
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 04 Dec 2010 23:59:43 +0100, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    > Tak więc z moich skromnych doświadczeń wynika, że nawet kiepskie zimówki
    > są lepsze od letnich w obecnych warunkach.

    News at 11...

    r.
    _____________

  • 13. Data: 2010-12-05 11:25:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010 09:10:08 +0100, PcmOL wrote:
    >Dlaczego nikt nie przeprowadził nadzorowanego ślepego testu, w którym ten
    >sam kierowca, w tym samym aucie, wykonał by w tych samych warunkach dwie
    >jazdy, pomiędzy którymi zmieniano by opony z letnich na zimowe lub odwrotnie
    >(a może czasem symulowano by zmianę). Zadaniem kierowcy było by określenie
    >na jakich gumach jedzie bez ich widoczności i wiedzy jakie one są.

    Prywatnie to za duzo roboty. Zmiana kol na sniegu do przyjemnosci nie
    nalezy, trzeba poczekac na zime, pojechac na nieczynne lotnisko,
    zainwestowac w felgi, moze w jakas aparature pomiarowa, moze poszukac
    znajomego z takim samym autem.

    Ale rownie prywatnie - jak nie jestes z tych co to "zima za miasto nie
    wyjezdzam, a snieg na ulicach lezy dwa dni w roku", to po sezonie
    conieco mozesz powiedziec. Dwa pogiete blotniki nauczyly mnie ze
    Kormoran Impulser [letnia] nie nadaja sie na snieg, a juz bardziej
    subiektywnie - Barum Polaris [bez numerka] to zla zimowka byla.

    Teraz mam mieszane uczucia co do calorocznych Navigatorow.

    J.

  • 14. Data: 2010-12-05 13:20:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 23:59:43 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >Ponieważ szał zmiany opon już minął to dzisiaj zmieniłem u siebie.

    No i po co, nastepny snieg dopiero za rok :-)

    >Pierwsza obserwacja: na tym samym
    >zakręcie, na którym na letnich tył sam uciekał na zimówkach miałem
    >problem z zerwaniem przyczepności bocznej po zaciągnięciu ręcznego.

    Jesli nie zrobiles tego testu w ciagu godziny, to sie nie liczy.

    J.

  • 15. Data: 2010-12-05 16:10:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PcmOL" <...@...net> wrote in message news:idfhd4$i3n$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > by wszystkie jałowe spory na temat braku sensu zmiany opon. Dowód prosty i

    Ale po co taki test skoro wszyscy wiedzą czym się różnią opony letnie
    od zimowych i nikt chyba nie wątpi że zimowe są lepsze na mrozy?

  • 16. Data: 2010-12-05 16:12:44
    Temat: Re: Zmieni&#197;&#8218;em opony :)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <n...@o...pl> wrote in message
    > Normalne, śnieg jest albo przymarznięta breja.
    > Na suchym nawet przy -20st. C. letnie są lepsze.

    A na czym opierasz swoją teorię że są lepsze na suchym?

  • 17. Data: 2010-12-05 18:47:50
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > A mówimy o typowo letniczy czy wielosezonowych?

    O typowo letnich.

    > Bo te pierwsze to twardnieją już parę stopni poniżej 0
    > i są jakbyś zamiast gumy miał kawałek szkła - nie dziwne
    > że się ślizga. Wielosezonowe są miększe i nie twardnieją tak
    > szybko tuż poniżej zera jak typowo letnie. Fizyki nie oszukasz.

    Wiem. Z drugiej strony w tym tygodniu nie miałem jakiś większych
    problemów z jeżdżeniem na nich po Warszawie. Najwolniejszy nie byłem,
    z parkingów wyjeżdżałem.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 18. Data: 2010-12-05 18:53:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, n...@o...pl <n...@o...pl> wrote:

    > Normalne, śnieg jest albo przymarznięta breja. Na suchym nawet przy -20st. C.
    > letnie są lepsze.

    Nie miałem okazji sprawdzić.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 19. Data: 2010-12-05 18:53:37
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    > News at 11...

    ?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 20. Data: 2010-12-05 18:54:15
    Temat: Re: Zmieni?em opony :)
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i po co, nastepny snieg dopiero za rok :-)

    A założymy się?

    > Jesli nie zrobiles tego testu w ciagu godziny, to sie nie liczy.

    Jakieś 25 minut pomiędzy przejazdami.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski