  • 101. Data: 2010-09-22 11:21:54
    Temat: Re: Złożenie całej karoserii poza fabryką (czy realne)
    Od: JacekJ <J...@t...pl>

    > Na bodajże Discovery jest program o firmie, która zajmuje się
    > odnawianiem starych, często pordzewiałych samochodów. Coś wytną,
    > wspawają nowe, dorobią części blacharki, poszpachlują, zabezpieczą przed
    > korozją i wychodzą z tego piękne cacka, które zapewna przez wiele lat
    > jeszcze posłużą właścicielom.

    http://www.koraszewski.com/audisqs1.htm

    JJ

  • 102. Data: 2010-09-22 20:08:19
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <g...@m...pl> napisał w wiadomości

    > sprawdzałem centymetr po centymetrze wszystkie profile zamknięte, wszędzie
    > zero jakiegokolwiek zabezpieczania, jedynie rdza na początkach i końcach
    > podłużnic po środku o dziwo zdrowa blacha mimo braku zabezpieczenia a
    > progi całe zjedzone.

    Gdyby nie miała ta blacha zabezpieczenia w postaci warstwy cynku to już po
    roku od sprzedaży wpierniczała by ją rdza.
    Cinkusie wbrew temu co piszesz od zawsze miały blachy ocynkowane i dlatego
    spotkanie kilkunastoletniego cieniasa bez rdzy nie jest niczym
    nadzwyczajnym.
    Cieniasy rdzewieją tylko wtedy, kiedy były "bite" i spawane oraz wtedy,
    kiedy właściel poskąpił na chalapacze montowane zaraz za kołami, bo wtedy
    pryskalące z kół błoto (piach) niszczyły warstwę lakieru i ocynku na
    podłodze oraz na progach i błotnikach. Po zniszczeniu warstw ochronnych
    zaczynały one gnić i bardzo często dochodziło do tworzenia się dziur w
    podłodze zaraz za przednimi kołami (w nogach kierowcy i pasażera). To gnicie
    nie było efektem braku zabezpieczenia antykorozyjnego, ale działaniem
    mechanicznym piachu, który te warstwy niszczył.
    Powiem jeszcze więcej. Cieniasy nie dość, że miały pełny ocynk to jeszcze
    dodatkowo profile wewnętrzne były malowane.

  • 103. Data: 2010-09-23 09:19:08
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-22 20:08, Plumpi pisze:
    > Gdyby nie miała ta blacha zabezpieczenia w postaci warstwy cynku to już
    > po roku od sprzedaży wpierniczała by ją rdza.

    nie mam na myśli ocynku a np fluidol.

    > Cinkusie wbrew temu co piszesz od zawsze miały blachy ocynkowane i
    > dlatego spotkanie kilkunastoletniego cieniasa bez rdzy nie jest niczym
    > nadzwyczajnym.

    przepraszam gdzie mogę taki egzemplarz trafić? przejechałem już cała
    polskę w poszukiwaniu takiego egzemplarza już nawet kolor nie miał dla
    mnie znaczenia, nawet egzemplarze od naszych zachodnich sąsiadów już są
    zaatakowane przez rudą.

    > Cieniasy rdzewieją tylko wtedy, kiedy były "bite" i spawane oraz wtedy,

    egzemplarz który mam nigdy nie był bity a jednak rdza była.

    > kiedy właściel poskąpił na chalapacze montowane zaraz za kołami, bo
    > wtedy pryskalące z kół błoto (piach) niszczyły warstwę lakieru i ocynku
    > na podłodze oraz na progach i błotnikach.

    to częściowo prawda, ale jak wytłumaczyć rdzę w podłużnicach?

    > Powiem jeszcze więcej. Cieniasy nie dość, że miały pełny ocynk to
    > jeszcze dodatkowo profile wewnętrzne były malowane.

    podkładem tylko, bo ja wewnątrz podłużnic oprócz rdzy znalazłem szarą
    farbę podkładową.

    --
    krzysiek82

  • 104. Data: 2010-09-23 19:45:39
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > nie mam na myśli ocynku a np fluidol.

    Widzisz, jak do tej pory najlepiej sprawdzał się ocynk + dobra konserwacja.
    Wszelkie metody chemiczne i lakiery po prostu się nie sprawdzały w
    motoryzacji. No może poza Golfem II :D

> [...]
    > polskę w poszukiwaniu takiego egzemplarza już nawet kolor nie miał dla
    > mnie znaczenia, nawet egzemplarze od naszych zachodnich sąsiadów już są

    Sprzedam Ci ;D

    > egzemplarz który mam nigdy nie był bity a jednak rdza była.

    I będzie. Piach, sól, duże skoki temperatur dobowych, większość roku to
    chlapa (deszcz, śnieg i błoto). Zatem czego oczekujesz, że kilkunastoletnie
    aut nie będzie nosiło w ogóle śladów rdzy ? Zapomnij, albo kup nówkę z
    salonu, rozbierz auto do gołej blachy po czym zakonserwuj metodą
    zanurzeniową i powtarzaj tę konserację co 2-3 lata :D

    > to częściowo prawda, ale jak wytłumaczyć rdzę w podłużnicach?

    No cóż ? Tutaj breja chyba najbardziej szaleje w czasie jazdy. gdybyć
    pomyślał o dobrej konserwacji zaraz po zakupie auta używając przy tym
    gorącego powietrze w celu dobrego jej rozprowadzenia w profilach to może byś
    nie widział tej rdzy.
    Widzisz najsłabszym elementem każdego samochodu pod względem rdzy są punkty
    zgrzewów. Wystarczy, ze w takim punkcie pozostanie odrobina odprysku, który
    po pewnym czasie się oderwie i już zaczyna się korozja.

    > podkładem tylko, bo ja wewnątrz podłużnic oprócz rdzy znalazłem szarą
    > farbę podkładową.

    Oczywiście podkładową, ale zawsze to coś niż nic :D