  • 1. Data: 2010-09-14 19:18:55
    Temat: Sedan czy kombi?
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, ostatnio kolega wszedł ze mną w dyskusje, iż w gruncie nie widzi
    potrzeby po co właściwie produkuje się sedany. Mniejsza o to, że innych
    aut niż kombi nie miał i może jakieś ma upodobanie, aczkolwiek doszliśmy
    do wniosku, że z praktycznego punktu widzenia (poza innym gustem co do
    estetyki) kombi ma więcej zalet od sedana przy zachowaniu podobnej
    trakcji czy spalania. Dla mnie osobiście, to tylko brać małe albo kombi
    jak trzeba coś większego.

    Poza względami estetycznymi (dla tych co mają taki gust), jakie widzicie
    zalety tego samego auta z nadwozie sedan od kombi?

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2010-09-14 19:37:35
    Temat: Re: Sedan czy kombi?
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > zalety tego samego auta z nadwozie sedan od kombi?

    Np. skoda fabia sedan wyglądała obrzydliwie :-)

    Poza tym kombi rzadko wygląda ok,
    np. Laguna I kombi to porażka,
    407 jest raczej kontrowersyjne,
    toyoty corolli nawet się nie oferuje w Europie,
    mitsubishi lancer nie ma wersji,
    golf variant produkowany w meksyku zdecydowanie przegrywa z oktawką,

    megane kombi jest całkiem fajny i staje się popularny,
    dacia logan MPV to oferta dla ludzi co nigdy nie oglądają auta z zewnątrz
    itd.

    masz odpowiedź ;-)
    P.

  • 3. Data: 2010-09-14 19:45:35
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Poza względami estetycznymi (dla tych co mają taki gust), jakie widzicie
    > zalety tego samego auta z nadwozie sedan od kombi?

    Ciszej w środku. Nie słychać walających się po bagażniku gratów.
    Bezpieczniej - w razie jakiś piruetów to co wozisz w bagażniku nie fruwa po
    kabinie. Złodzieje nie widzą co w środku i mniej ich kusi żeby wybić szybę.
    Jak stoisz na parkingu z bagażami i już wybiją szybę to mogą mieć utrudniony
    dostęp do bagażnika. Dłużnikom trudniej się oswobodzić a i wrzaski mniej
    słychać. Pod operą lepiej wygląda.

    To tak przykładowo - wszystko można obalić ale nie jest to tak, że sedan
    zupełnie jest pozbawiony sensu.

  • 4. Data: 2010-09-14 19:50:05
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Karol Y

    > Poza względami estetycznymi (dla tych co mają taki gust), jakie widzicie
    > zalety tego samego auta z nadwozie sedan od kombi?

    Sedan-sredan, kombi-bombi.

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-09-14 20:14:09
    Od: "mirek" <a...@S...com>

    > Witam, ostatnio kolega wszedł ze mną w dyskusje, iż w gruncie nie widzi

    Bo kombi było projektowane dla rolników co by można ziemniaki wozić a sedan
    jako limuzyna do wożenia pasażerów a nie ziemniaków.

  • 6. Data: 2010-09-14 20:21:03
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 14.09.2010 19:18, Karol Y pisze:
    > Poza względami estetycznymi (dla tych co mają taki gust), jakie widzicie
    > zalety tego samego auta z nadwozie sedan od kombi?

    Czarny sedan nie kojarzy się z karawanem. :) Ale to podchodzi pod
    względy estetyczne. :P

    S.

  • 7. Data: 2010-09-14 20:22:12
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Poza względami estetycznymi (dla tych co mają taki gust), jakie widzicie
    > zalety tego samego auta z nadwozie sedan od kombi?

    Nie ma, ale weź wytłumacz kobiecie, że kombi jest praktyczniejsze.
    Moja uparła się, że bagażówką nie bedzie jeździć i byłem zmuszony kupić
    sedana ;]

  • 8. Data: 2010-09-14 20:22:39
    Od: "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > jakie widzicie zalety tego samego auta z nadwozie sedan od kombi?

    Kombi skłania zarówno właściciela jak i bliższych i dalszych znajomych oraz
    rodzinę do wykorzystywania go jako ciężarówka. Z wszystkimi konsekwencjami tego
    faktu.

    Kombi ma "zawsze" ubłoconą tylną szybę

    Kombi sugeruje pracę jako PH.

    --
    prezydent

    Renowacja schodów www.staircase-renovation.eu/pl/
    Regionalni wykonawcy poszukiwani.

  • 9. Data: 2010-09-14 20:26:54
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Tue, 14 Sep 2010 20:21:03 +0200, Stefan Szczygielski
    <g...@s...eu.org> wrote:

    > Czarny sedan nie kojarzy się z karawanem. :)

    Nie, ale tak z innej beczki, to zastanawia mnie pociąg rodaków
    do kupowania sobie sedanów w wersjach long i zasiadania za ich
    kierownicami. Ostatnio widziałem starą A8L w takiej
    konfiguracji. :))

    r.

  • 10. Data: 2010-09-14 20:33:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Robert Rędziak

    > Nie, ale tak z innej beczki, to zastanawia mnie pociąg rodaków do
    > kupowania sobie sedanów w wersjach long i zasiadania za ich
    > kierownicami. Ostatnio widziałem starą A8L w takiej konfiguracji. :))

    Są tańsze. ;)

    --
    ignorance is bliss