  • 1. Data: 2010-09-14 07:18:54
    Temat: Dziwne drżenie samochodu w zakrętach
    Od: "Orion" <o...@p...onet.pl>

    Witam!

    Posiadam Astrę II 1.6 16v.
    W ostrych zakrętach samochód dziwnie drży.

    Zauważyłem, że gdy wrzucę na luz, wtedy ten problem nie występuje. Czyli to
    chyba wina przeniesienia napędu.
    Pomyślałem o przegubach. Ale to nie one. Wczoraj jeździłem po placu to w
    lewo, to w prawo i nie słychać terkotania przegubów.
    Zauważyłem za to, że przy rozpędzaniu samochodu koło 80km/h na piątym biegu
    oraz przy hamowaniu silnikiem przy tej samej prędkości także czuć lekkie
    wibracje samochodu. Ale najbardziej je czuć przy szybko pokonywanym zakręcie
    w prawo.
    Co może powodować takie zachowanie? Co sprawdzić?
    Może to poduszka silnika? Jak to sprawdzić? Co jeszcze?

  • 2. Data: 2010-09-14 12:41:14
    Temat: Re: Dziwne drżenie samochodu w zakrętach
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Orion" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    podobne objawy daje padajace lozysko, w twoim przypadku w lewym kole, skoro
    drgania sa przy skrecie w prawo, ale raczej nie powinno byc roznicy pomiedzy
    jazda na biegu, a na luzie

  • 3. Data: 2010-09-15 13:33:04
    Od: "Orion" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > podobne objawy daje padajace lozysko, w twoim przypadku w lewym kole,
    > skoro drgania sa przy skrecie w prawo, ale raczej nie powinno byc roznicy

    No właśnie u mnie to się dzieje tylko na biegu...

  • 4. Data: 2010-09-16 11:51:59
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-09-14 07:18, Orion pisze:
    > Może to poduszka silnika? Jak to sprawdzić? Co jeszcze?

    najlepiej będzie pojechać na szarpaki, wtedy będzie można wykluczyć np
    problem z zawieszeniem, miałem podobne objawy w punto w moim wypadku
    problemem okazały się krzywe tarcze hamulcowe, czuć to było zwłaszcza
    powyżej 80km/h i nie musiałem hamować,żeby to czuć.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-09-17 18:00:17
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > zakręcie w prawo.
    > Co może powodować takie zachowanie? Co sprawdzić?
    > Może to poduszka silnika? Jak to sprawdzić? Co jeszcze?

    Przeguby - zewnętrzny i wewnętrzny (!) - sprawdzić obie strony.
    Poduszki silnika i skrzyni - sprawdzić, czy któraś nie jest zerwana.

    Jurand.

  • 6. Data: 2010-09-17 21:34:50
    Od: "Alti" <a...@o...pl>

> [...]
    > zakręcie w prawo.
    > Co może powodować takie zachowanie? Co sprawdzić?
    > Może to poduszka silnika? Jak to sprawdzić? Co jeszcze?

    Poduszka silnika i/lub skrzyni. Zadne tam przeguby......
    Podjedz na byle warsztat zeby sparwdzili z podnosnika.
    Wojtek

  • 7. Data: 2010-09-21 08:14:20
    Od: "Orion" <o...@p...onet.pl>

    > Poduszka silnika i/lub skrzyni. Zadne tam przeguby......
    > Podjedz na byle warsztat zeby sparwdzili z podnosnika.
    > Wojtek

    Optycznie wyglądają dobrze. Mimo to mogą być do wymiany?

  • 8. Data: 2010-09-21 15:38:15
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

> [...]
    > pokonywanym zakręcie w prawo.
    > Co może powodować takie zachowanie? Co sprawdzić?
    > Może to poduszka silnika? Jak to sprawdzić? Co jeszcze?

    A felgi masz proste?

  • 9. Data: 2010-09-21 15:41:58
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-16 11:51, krzysiek82 pisze:

> [...]
    > problemem okazały się krzywe tarcze hamulcowe, czuć to było zwłaszcza
    > powyżej 80km/h i nie musiałem hamować,żeby to czuć.

    Magiku od hamulców, nakombinowałeś z klockami, to masz problem z
    tarczami. A udzielasz się w wątku, w którym nie masz pojęcia, proponując
    szlifowanie papierem ściernym klocków!