    From: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Złodzieje z PZU
    Date: Tue, 14 Sep 2010 15:39:35 +0200

    On 14.09.2010 15:14, J.F. wrote:
    > Użytkownik "choczsz" <z...@j...pl> napisał
    >
    > On jest po prostu wygodny dla ludzi. Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak.
    >
    > Zdasz, jak kiedys spojrzysz w polise .. o, k* - wczoraj sie skonczyla.
    > A mogles dzis narobic szkod na 100 tysiecy. Albo i miliony.
    > A ubezpieczyciel nie jest dobry wujek, zaraz sie wypnie.

    Ubezpieczyciel nie jest dobry wujek, jest za to łasy na Twoją kasę.
    Teraz przykładowo PZU wysyła Ci kwitki i informacje już po terminie, w
    którym mogłeś im wypowiedzieć umowę. Jeśli nie byłbyś do nich
    przywiązany dzwoniliby, pisali itd. przed tym przypominając Ci o tym
    wystarczająco mocno przed upływem terminu.
    Jeśli Warta dzwoni do mnie co roku w kwestii przedłużenia wartego 40zł
    OC w życiu prywatnym (ze względu na rower głównie) to przy OC
    kosztującym co najmniej 10 razy tyle dzwoniliby tym chętniej.

    > Kupiles auto .. oczywiscie zostawiasz u sprzedawcy lub na gieldzie i
    > lecisz zalatwiac ubezpieczenie, bo skoro nie przechodzi, to wyjechac nie
    > mozesz :-)

    OC sprzedającego mogłoby podobnie jak i dziś obowiązywać X czasu i być
    powiązane ze sprzedającym (teraz jeśli on nie zapłacił to spada to od
    dnia sprzedaży spada to na Ciebie). Przy czym tu również
    ubezpieczycielowi powinno zależeć na kontakcie z Tobą bo to Ty byłbyś
    potrzebny (a nie przepisy) do przedłużenia umowy.

    BTW: Co z przypadkiem, gdy kupimy samochód wg sprzedawcy bez OC, a po
    jego zakupie i ubezpieczeniu gdzie indziej dostaniemy po ponad 30 dniach
    miły list od ubezpieczyciela "zapłać bucu"? Czy aktualne przepisy
    uwzględniają coś takiego?