eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłodziej prąduRe: Złodziej prądu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <56879e1a$0$22842$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <56879e1a$0$22842$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Złodziej prądu
    Date: Mon, 4 Jan 2016 11:31:26 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 53
    Message-ID: <568a49ff$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.116.71
    X-Trace: 1451903487 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22831 83.30.116.71:53836
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574856
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:56879e1a$0$22842$6...@n...neostrad
    a.pl...
    >Od powiedzmy mniej więcej 2 tygodni zwróciłem uwagę, że muszę kręcić
    >rozrusznikiem z 0,5 sek. dłużej niż zwykle.

    Zimniej, to moze byc normalny objaw.
    Bardziej istotne jak kreci tym silnikiem - "zdrowo" czy slychac, ze
    sie meczy.

    >Raz z tydzień temu, na ok 2 sek. po ok 2 min od odpalenia auta
    >świeciła mi kontrolka aku. A wczoraj

    I to jest niepokajce - moga sie konczyc szczotki i laduje z przerwami,

    >po jednym dniu stania w garażu (8 stopni ciepła) nie odpalił.
    >Napięcie

    Ale krecil zdrowo, czy wcale nie krecil ?

    >na aku było 11,2V. Ładowałem go ok 4h, odpalił na dotyk i dzisiaj
    >rano znowu długo kręcił, ale odpalił, zmierzyłem napięcie 11,8.

    11.2V po kilku probach krecenia to jest calkiem dobrze.

    > odpaliłem auto i zmierzyłem napięcie na klemach 14,2V

    Ogolnie swietnie, pytanie czy caly czas, i czy po wlaczeniu swiatel
    tez.

    > na wyłączonym odpiąłem klemę i próbowałem zmierzyć czy pobierany
    > jest prąd, ale nie wiem co mam ustawić. Proszę się nie śmiać, jeżeli
    > chodzi o prąd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kreską i kropkami
    > pod spodem :) W każdym razie u mnie wskazuje na KAŻDYM ustawieniu 0

    A~ to prad zmienny - ma prawo pokazac 0 na pradzie stalym.

    Amperomierz wlaczasz oczywiscie w szereg z mierzonym obwodem, czyli
    miedzy koncowke akumulatora a zdjeta z niego kleme.
    Jesli probowales zmierzyc prad zwarcia akumulatora, to pewnie
    bezpiecznik w mierniku juz do wymiany.
    Niektore mierniki wymagaja podłączenia przewodów do innego gniazda,
    niektóre maja osobne gniazdo na zakres 20A - a na tym moze miec
    problem ze zmierzeniem malego pradu np 10 mA.

    > jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na
    > noc i zmierzyć napięcie?

    Usterek akumulatora jest kilka, 11.8V po mroznej nocy ... nie jest
    zle.
    Duzo da sie powiedziec na sluch - po tym jak kreci.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: