    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 19 Sep 2018 06:57:29 -0700 (PDT)
    <j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
    <1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
    <pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <5b98b673$0$692$65785112@news.neostrada.pl> <169uwr6so2b4y$.dlg@myjk.org>
    <5b9971fc$0$588$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5b9cae0d$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
    <pnrjgi$3n1ts$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <1...@m...org>
    Subject: Re: Złe DPFy znowu
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 19 września 2018 02:35:57 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
    > Tue, 18 Sep 2018 12:48:26 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Nic nie przeczy a tylko potwierdza że DPF sam w sobie się NIE PSUJE, a
    > naprawa awarii jest zazwyczaj banalnie prosta i można jeździć dalej.

    Przeczy, gdybys czytal ze zrozumieniem to bys rozumial ze pisalem o dowodzie
    anegdotycznym a nie o dpf.

    I znowu pokazujesz ze nie rozumiesz o co toczy sie dyskusja. DPF sie psuje.
    Jak Budzik to opisal i jak bylo z sytuacja opisana tu na grupie (uwalony czujnik
    bedacy elementem systemu DPF). Jesli tego nie rozumiesz to poprostu nie ma szansy na
    dyskusje bo sie upierasz ostro przy tezie mimo ze masz pokazane przypadki kiedy teza
    sie nie sprawdza.

    Czy w instrukcji serwisowej samochodu egr jest ujety tak jak filtr powietrza lub
    paliwa? W tych samochodach co mialem nie byl. Znowu idziesz z teza w jakies dziwne
    rejony rzeczywistosci.

    EGR mozna czyscic jak silnik nie domaga albo nie spelnia norm emisji badanych na
    przegladzie. Oczywiscie ze mozna go czyscic wczesniej, ale zgodnie z instrukcja nie
    jest to czynnosc przewidziana do wykonywania okresowego.

    > Przecież technologię łapania PMów rozwijano od lat 70 stosując i testując w
    > ciężarówkach.

    Filtry dpf z ciezarowek sa inne, zasada dzialania podobna ale filtry jako takie sa
    inne. W efekcie ulegaja innym awariom.

    > DPF trafiając do aut osobowych od roku 2000 (a na zicher od
    > 2005) był już wystarczająco dorobiony,

    Jakby byl to bysmy o nim nie dyskutowali. Tak jak nie dyskutujemy o katalozatorach
    czy kolektorze wydechowym. Bo i on moze sie zepsuc np. pekajac. Ale tego nie robi. W
    przeciwienstwie do dpf.

    > dlatego właśnie zdecydowana
    > większość samochodów nie ma z nim problemów, a przyczyny problemów są dawno
    > poznane, tylko niestety nie przez wszystkich.

    Poza tymi w ktorych sie dpf psuje. A nawet jak sie nie psuje sam przez siebie to nie
    jest to awaria krota sobei kowalski sam zafundowal czipujac silnik albo lejac olej
    rzepakowy zamiast ropy.

    > Dyskutować o takich rzeczach będą długo ignoranci co sobie za cel postawili
    > walczyć z każdym elementem lub działaniem chroniącym ludzi czy środowisko
    > przed działaniem ludzi. Bo niestety są tacy, co wiedzą wszystko najlepiej,
    > ich prawda jest zawsze najmojsza.

    Ta, znowu zaczynasz jechac ad personam. Dlugo ci nie zeszlo.
    Nikt w tym watku nie kontestuje czy dpf jest potrzebny czy nie. Dyskusja tyczy sie
    tego ze jest to element awaryjny. Ty znaje sie tego nie mozesz zrozumiec albo wydaje
    ci sie ze rozmawiamy o czyms innym.

    > Awaria jest możliwa, chodzi o należyte rozpoznanie, bo jak sam zauważyłeś
    > nie ma czegoś takiego jak psujący się DPF

    Nigdzie tak nie napisalem. Czujnik to element systemu dpf.

    > a co utyka na siłę Budzik. Poza
    > tym dlaczego na wespół z Budzikiem i "zetem" twierdzicie uparcie, że promil
    > może stanowić o ogóle?

    Jesli ten promil decyduje sie na operacje ktore ci sie nie podobaja (wyciecie tego w
    cholere) i powoduje ze kolejne dwa promile wytna go prewencyjnie to jakim cudem cie
    to boli? To promil. Jak on nie stanowi o ogole to co cie to boli?

    Widzisz? Ta dyskusja sie robi coraz bardziej absurdalna.

    > Ergo, system DPF jest dopracowany bardzo dobrze, a awarie to najczęściej
    > wynik błędów i zaniedbań.

    Wskaz jakie czynnosci eksploatacyjne albo ich brak powoduja takie zaniedbania.
    Ktory z filtrow jest zle wymieniany, jaki plyn jest niepoprawnie zmieniony, jaki
    wskaznik na desce rozdzielczej jest ignorowany ze dpf sie uszkadza albo kontroler
    zapodaje procedure wypalania bez powodu?

    > Co oznacza automatycznie, że technologia jest zła, tylko mechnicy i
    > użytkownicy (np. Budyń) są ignorantami, CBDU.

    Jakims cudem inne technologie nie rodza takich sytuacji.
    Ale mam wrazenie ze wogole nie czytasz co tu jest pisane tylko powtarzasz manter "dpf
    dobry".
    Niech ci bedzie. Tyle ze Twoja mantra nie zmieni nic. Ci co uwazaja ze jest kiepski
    dalej beda go wycinac. I powtarzanie ze jest dobry ich od tego nie odciagnie.
    Odciagnie ich to ze po prostu bedzie dzialal. Ze po prostu kupi taki ludek auto bo
    przeczyta ze z dpf-em w tym aucie nie ma problemu. I sie ucieszy ze nie musi wydac
    500-1000-2000pln zeby auto miec niezawodne bo ono juz takie jest.