-
X-Received: by 2002:a81:308e:: with SMTP id w136-v6mr335257yww.0.1537365449747; Wed,
19 Sep 2018 06:57:29 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a81:308e:: with SMTP id w136-v6mr335257yww.0.1537365449747; Wed,
19 Sep 2018 06:57:29 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.
85.160.216.MISMATCH!z10-v6no335350qtb.0!news-out.google.com!i36-v6ni164qti.0!nn
tp.google.com!z10-v6no335343qtb.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googleg
roups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 19 Sep 2018 06:57:29 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <1...@m...org>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <1...@m...org>
<e...@g...com>
<j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
<1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
<pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<5b98b673$0$692$65785112@news.neostrada.pl> <169uwr6so2b4y$.dlg@myjk.org>
<5b9971fc$0$588$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5b9cae0d$0$594$65785112@news.neostrada.pl>
<pnrjgi$3n1ts$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<8...@g...com>
<1...@m...org>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: Złe DPFy znowu
From: s...@g...com
Injection-Date: Wed, 19 Sep 2018 13:57:29 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640037
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 19 września 2018 02:35:57 UTC-5 użytkownik Myjk napisał:
> Tue, 18 Sep 2018 12:48:26 -0700 (PDT), s...@g...com
> > Tak ze wiesz, moj dowod anegdotyczny przeczy Twojemu dowodowi
> > anegdotycznemu.
>
> Nic nie przeczy a tylko potwierdza że DPF sam w sobie się NIE PSUJE, a
> naprawa awarii jest zazwyczaj banalnie prosta i można jeździć dalej.
>
Przeczy, gdybys czytal ze zrozumieniem to bys rozumial ze pisalem o dowodzie
anegdotycznym a nie o dpf.
I znowu pokazujesz ze nie rozumiesz o co toczy sie dyskusja. DPF sie psuje.
Jak Budzik to opisal i jak bylo z sytuacja opisana tu na grupie (uwalony czujnik
bedacy elementem systemu DPF). Jesli tego nie rozumiesz to poprostu nie ma szansy na
dyskusje bo sie upierasz ostro przy tezie mimo ze masz pokazane przypadki kiedy teza
sie nie sprawdza.
Czy w instrukcji serwisowej samochodu egr jest ujety tak jak filtr powietrza lub
paliwa? W tych samochodach co mialem nie byl. Znowu idziesz z teza w jakies dziwne
rejony rzeczywistosci.
EGR mozna czyscic jak silnik nie domaga albo nie spelnia norm emisji badanych na
przegladzie. Oczywiscie ze mozna go czyscic wczesniej, ale zgodnie z instrukcja nie
jest to czynnosc przewidziana do wykonywania okresowego.
> > DPF jako technologia byl niedorobiony. Moze dzis nie jest. Ale byl. I
> > tak jak dzis nie gadamy o problemach z katalizatorami kiedys moze nie
> > bedziemy dyskutowac o dpf bo po prostu bedzie dzialac.
>
> Przecież technologię łapania PMów rozwijano od lat 70 stosując i testując w
> ciężarówkach.
Filtry dpf z ciezarowek sa inne, zasada dzialania podobna ale filtry jako takie sa
inne. W efekcie ulegaja innym awariom.
> DPF trafiając do aut osobowych od roku 2000 (a na zicher od
> 2005) był już wystarczająco dorobiony,
Jakby byl to bysmy o nim nie dyskutowali. Tak jak nie dyskutujemy o katalozatorach
czy kolektorze wydechowym. Bo i on moze sie zepsuc np. pekajac. Ale tego nie robi. W
przeciwienstwie do dpf.
> dlatego właśnie zdecydowana
> większość samochodów nie ma z nim problemów, a przyczyny problemów są dawno
> poznane, tylko niestety nie przez wszystkich.
>
Poza tymi w ktorych sie dpf psuje. A nawet jak sie nie psuje sam przez siebie to nie
jest to awaria krota sobei kowalski sam zafundowal czipujac silnik albo lejac olej
rzepakowy zamiast ropy.
> Dyskutować o takich rzeczach będą długo ignoranci co sobie za cel postawili
> walczyć z każdym elementem lub działaniem chroniącym ludzi czy środowisko
> przed działaniem ludzi. Bo niestety są tacy, co wiedzą wszystko najlepiej,
> ich prawda jest zawsze najmojsza.
>
Ta, znowu zaczynasz jechac ad personam. Dlugo ci nie zeszlo.
Nikt w tym watku nie kontestuje czy dpf jest potrzebny czy nie. Dyskusja tyczy sie
tego ze jest to element awaryjny. Ty znaje sie tego nie mozesz zrozumiec albo wydaje
ci sie ze rozmawiamy o czyms innym.
> > Fascynuje mnie polaryzacja wypowiedzi. A to awaira niemozliwa,a to cud.
> > Prawda jest jak zwykle po srodku bo wytwarzane masowo sprzety psuja sie
> > w duzej ilosci ale i w ogromnej ilosci dzialaja.
>
> Awaria jest możliwa, chodzi o należyte rozpoznanie, bo jak sam zauważyłeś
> nie ma czegoś takiego jak psujący się DPF
Nigdzie tak nie napisalem. Czujnik to element systemu dpf.
> a co utyka na siłę Budzik. Poza
> tym dlaczego na wespół z Budzikiem i "zetem" twierdzicie uparcie, że promil
> może stanowić o ogóle?
>
Jesli ten promil decyduje sie na operacje ktore ci sie nie podobaja (wyciecie tego w
cholere) i powoduje ze kolejne dwa promile wytna go prewencyjnie to jakim cudem cie
to boli? To promil. Jak on nie stanowi o ogole to co cie to boli?
Widzisz? Ta dyskusja sie robi coraz bardziej absurdalna.
> Ergo, system DPF jest dopracowany bardzo dobrze, a awarie to najczęściej
> wynik błędów i zaniedbań.
>
Wskaz jakie czynnosci eksploatacyjne albo ich brak powoduja takie zaniedbania.
Ktory z filtrow jest zle wymieniany, jaki plyn jest niepoprawnie zmieniony, jaki
wskaznik na desce rozdzielczej jest ignorowany ze dpf sie uszkadza albo kontroler
zapodaje procedure wypalania bez powodu?
> > Co mnie zmienia faktu ze awaria dpf, tak jak pompy paliwa, wtryskow,
> > dwumasy jest kosztowna i czasem mechanik nie ogarnia i wpuszcza klienta
> > w koszty. I te koszty powoduja niechec do danej technologii.
>
> Co oznacza automatycznie, że technologia jest zła, tylko mechnicy i
> użytkownicy (np. Budyń) są ignorantami, CBDU.
>
Jakims cudem inne technologie nie rodza takich sytuacji.
Ale mam wrazenie ze wogole nie czytasz co tu jest pisane tylko powtarzasz manter "dpf
dobry".
Niech ci bedzie. Tyle ze Twoja mantra nie zmieni nic. Ci co uwazaja ze jest kiepski
dalej beda go wycinac. I powtarzanie ze jest dobry ich od tego nie odciagnie.
Odciagnie ich to ze po prostu bedzie dzialal. Ze po prostu kupi taki ludek auto bo
przeczyta ze z dpf-em w tym aucie nie ma problemu. I sie ucieszy ze nie musi wydac
500-1000-2000pln zeby auto miec niezawodne bo ono juz takie jest.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.18 17:28 j...@i...pl
- 19.09.18 17:32 Myjk
- 19.09.18 17:46 Myjk
- 19.09.18 19:59 Budzik
- 19.09.18 19:59 Budzik
- 19.09.18 19:59 Budzik
- 19.09.18 21:47 j...@i...pl
- 20.09.18 10:58 Myjk
- 20.09.18 11:03 Myjk
- 20.09.18 11:10 Myjk
- 20.09.18 18:59 Budzik
- 20.09.18 18:59 Budzik
- 20.09.18 19:49 Myjk
- 20.09.18 20:57 ToMasz
- 20.09.18 21:25 Kris
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=