-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Złe DPFy znowu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <1...@m...org>
<e...@g...com>
<j...@m...org> <pmmoj8$rei$1@dont-email.me>
<1i09fuzmc5bra$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
<1fpv1hutkp4bk.18uk71osuogpx$.dlg@40tude.net>
<pmuhi7$bdu$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<5b98b673$0$692$65785112@news.neostrada.pl> <169uwr6so2b4y$.dlg@myjk.org>
<5b9971fc$0$588$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Thu, 13 Sep 2018 11:24:07 +0200
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 108
NNTP-Posting-Host: 83.31.137.8
X-Trace: 1536830645 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 597 83.31.137.8:15710
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7107
X-Received-Body-CRC: 2131592359
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639639
[ ukryj nagłówki ]Wed, 12 Sep 2018 22:07:22 +0200, z
>> Ty jesteś z tych co diesla kupuje na krótkie odcinki?
> A to jest zabronione?
Jest zwyczajnie głupie. Nie tylko ze względu na wyższe koszty zakupu które
nigdy się nie zwrócą w stosunku do turbobenzyny (która swoją drogą ma
często lepsze osiągi przy mniejszej pojemności), ale także na większy hałas
w aucie, a także ze względu na ew. problemy. Brak rozważenia zakupu jest
tym głupsze jeśli w momencie zakupu wiesz że takie albo inne problemy w
wyniku sposobu użytkowania mogą, acz podkreślam wcale nie muszą (bo trzeba
się mocno starać aby DPF doprowadzić do zapchania, co potwierdzają moje
10-letnie doświadczenia z autem z DPFem gdzie przez pierwsze 7 lat
jeździłem głównie tylko po Wawie w korkach, a ostatnie 3 lata głównie
odcinki 2-4km, aż w końcu stwierdziłem że nie chcę klekota tylko
elektryczne auto, no i mam), wystąpić.
To tak jakby na dojazdy do pracy w centrum kupić sobie ciągnik z naczepą i
się pieklić że pali jak smok i co gorsza nie można znaleźć miejsca
parkingowego. Następnie stwierdzić że to wina producenta auta albo miasta,
bo nie zapewniają typowego miejskiego spalania albo miejsc parkingowych --
a przecież powinni, bo to żadna wina użytkownika. Producent robi takie auta
znaczy można kupować i ma działać, miasto robi drogi i miejsca, znaczy
powinna być możliwość zaparkowania a nie ma.
> Akurat moje przebiegi to 50/50 miasto trasa.
> Są okresy kiedy miasta jest więcej. I co?
I nic, będzie to należycie działać i nie wiem skąd założenie że nie będzie.
Jeśli na podstawie tych troli internetowych co auto traktują jak urzadzenie
bezobsługowe, to się nie dziwię. Ja potwierdzam, że DPF działa
bezproblemowo i nie ma z nim kłopotów. Ale to ja, wyjechałem autem z salonu
i przez 180tkm dbałem o nie i używałem jak instrukcja nakazuje. Choć
przyznaję raz dałem ciała, bo nie zleciłem wyczyszczenia EGRa w
zaplanowanym przez producenta czasie, ten się z powodu nagromadzonego
nagaru zaciłą (20 tkm po przegapionym serwisie) zaciął w pozycji otwartej i
powstał problem z DPF. Po tym jak EGR został wyczyszczony, DPF się sam
"naprawił" i kolejne 40tkm w wątpliwych (krótkie interwały) warunkach nie
sprawił problemu.
> Moja wina że samochód jest źle zaprojektowany?
Ale on jest dobrze zaprojektowany, bo wszystko należycie działa. Jak nie
działa, znakiem tego użytkownik daje dupy -- i na to rady nie ma, patrz
ostatni akapit.
> Spoko na razie mam auto bez DPFA ale się przymierzam :-)
Karmiąc się bzdurami wypisywanymi przez tutejszych "specjalistów" co kupili
zajeżdżone trupy albo co gorsza wzorujących się na takich użytkownikach
powielając ich brednie.
> Bez powodu czy z głupoty ludzie tego badziewia nie wycinają a pismaki i
> ministry nie robią afery :-)
Jakie są powody to było wielokrotnie napisane. I owszem, w większości
wycinają z własnej głupoty spowodowanej skrajną ignorancją i brakiem
logicznego myślenia.
> Jak chcą coś pożytecznego zrobić z głową to niech badają spaliny znaczy
> stan techniczny a nie patrzą czy wyciął czy nie wyciął bo to tylko
> bolszewickie unijne podejście w temacie usprawiedliwianie pobierania
> pensji za nic nie robienie :-)
Bełkoczesz znowu, czyli kompletnie nic nie zrozumiałeś z tej dyskusji. DPF
jest jednym z elementów który wprost wyklucza konieczność robienia
kontroli, która wg obecnych norm i sposobu ich prowadzenia, ma zerową
skuteczność. Zaś skuteczność DPFu jest potwierdzona choćby tym, że się ten
filtr jednak zatyka i musi cyklicznie wypalać, nawet w fakbrycznie nowych
samochodach które przecież rzekomo (wg tutejszych specjalistów) nie
generują PMów (vel nie kopcą).
> Myślę że prezentujesz jednostronny pogląd.
Póki co to ty piszesz na temat o którym nie masz zielonego pojęcia. Po
pierwsze nie użytkowałeś nawet auta z DPFem. Po drugie w związku z
pierwszym nie rozumiesz jak DPF działa i po co jest wkładany do samochodu,
co szybko prowadzi cię do błędnego wniosku że jest on kompletnie zbyteczny.
Po trzecie prezentujesz z zasady, a w związku z pierwszym i drugim,
podejście antysystemowe, tylko po to by sobie zrobić dobrze (rzekomo dbając
o interes innych) i odepchnąć od siebie odpowiedzialność. Po czwarte nie
rozumiesz że samochód jest urzadzeniem obsługowym i działa tak dobrze jak
dobrze się o niego dba. Jeśli ktoś ma problem z DPFem znaczy że o auto nie
dba, albo nie umie go użytkować. Czyli jak ktoś zamiast hamować silnikiem
depcze tylko gaz na przemian z hamulcem, to niech się nie dziwi, że klocki
będzie zmieniać co 15tkm na każdym przeglądzie olejowym (ja pomimo jazdy po
mieście pierwszy raz klocki wymieniałem przy 80tkm a tylne przy 120tkm),
jak jeździ bokiem w zakrętach to niech się nie dziwi że łożyska i opony
będzie wymieniać częściej niż ten co jeździ "normalnie". To jest takie
oczywiste, a ty tego zdajesz się nie rozumieć obwiniając urządzenia
mechaniczne za to że nie są idiotoodporne.
> Tymczasem obie strony święte nie są. Jak mamy karać jednych to i drugich.
Zgadzam się co do zasady, nie zgadzam się że jedni mają odpowiadać za
głupotę drugich. W tym wypadku to zwyczajna głupota użytkowników (i to mam
wrażenie że głównie niestety "najmądrzejszych" polaków) narobiła DPFowi
takiej złej sławy.
Dlatego ponownie, dlaczego nie pieklisz się że producent zakłada zużywające
się klocki i tarcze hamulcowe, dlaczego zakłada zużywające się wtryski,
zużywające się łożyska, zużywające się zawieszenie, żużywający się olej, a
przypinasz się tylko i wyłącznie do DPFu (który jako jedyny z powyższej
listy ma CHRONIĆ ludzi przed szkodą na zdrowiu)?
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 13.09.18 11:30 Myjk
- 13.09.18 15:41 s...@g...com
- 14.09.18 16:40 Myjk
- 14.09.18 18:49 s...@g...com
- 14.09.18 20:04 Myjk
- 15.09.18 06:04 s...@g...com
- 15.09.18 08:01 z
- 15.09.18 09:00 z
- 15.09.18 09:12 p...@g...com
- 15.09.18 10:24 RadoslawF
- 15.09.18 11:29 Zenek Kapelinder
- 15.09.18 11:36 J.F.
- 15.09.18 12:26 J.F.
- 15.09.18 12:50 Myjk
- 15.09.18 13:05 z
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=