-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 05 Nov 2014 11:20:03 +0100
From: Trybun <I...@j...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.2.0
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zimówki na jednej osi
References: <545876fa$0$18087$65785112@news.neostrada.pl>
<m3a7u2$vv7$1@speranza.aioe.org>
<5458b192$0$12622$65785112@news.neostrada.pl>
<5458b382$0$18089$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5458b382$0$18089$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 141104-1, 2014-11-04), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 59
Message-ID: <5459f9d2$0$18080$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: user-109-243-63-88.play-internet.pl
X-Trace: 1415182803 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 18080 109.243.63.88:1207
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548631
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-11-04 o 12:07, J.F. pisze:
> Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
> W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
>>> Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.
>> Ale wtedy przypuszczalnie będą wielkie problemy z ruszeniem na śniegu.
>
> Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.
Jednak trzeba będzie mi poczekać na nową dostawę do Biedronki. Nie
uśmiecha mi się płacenie po 200-300zł za oponę w sklepie motoryzacyjnym,
albo 100 za używaną na złomowisku.
>
>> Tak miałem w Vectrze, na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie
>> chciała się przestawić, na równym terenie!!. A jako ciekawostkę
>> powiem że Audi z 85roku na letnich oponach był w stanie wyjechać o
>> własnych siłach z metrowej zaspy. Qr*a, co to były za auta, jak
>> dobrze dopasowana rękawiczka... albo pierwsze Kadety,..
>
> Ale co - to bylo audi quattro ?
> Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD,
> nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
> Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie
> trzymaja :-)
>
> Gdzies tam jeszcze mozesz odszukac podzial ciezaru na osie ... wcale
> sie nie zdiwie jak vectra bedzie miala wiecej % z przodu niz Kadet.
>
> Maluch to byl samochod na zime. 66% obciazenia na osi napedowej, pod
> gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
> W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w
> postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod
> podniesc i przestawic :-)
>
> Nowoczesne samochody moga miec TCS/ASR ... troche daje..
>
> J.
>
>
>
>
Ależ skąd, normalne Audi 80 cupe z silnikiem 1.3 i o ile sie nie mylę 75
konikami. i małe sprostowanie - nie z 85 a z 81 roku. Właściciel jeszcze
nim jeździ. Choć przednie błotniki trzymają się głównie na rdzy.. Ale to
nie wina blach, tylko faktu że ten model nie był fabrycznie wyposażany w
nadkola.
Pisząc o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak
rękawiczka nie miałem na myśli tylko poruszania się nimi w zimie. Np.
tym audi znajomego wjeżdżam na kanał (dość stromy) jak żadnym innym
współczesnym autem bez niczyjej pomocy.
Co do tej Vectry, tak, być może chodziło tam o ogumianie, jednak pozwolę
sobie zauważyć że trzykrotna zmiana opon na przednich kołach nic nie
zmieniła w tym względzie. Auto na śniegu stało jak wmurowane i bez
pomocy pasażera nigdy bym nim nie ruszył. Dopiero pod sam koniec
użytkowania szarpnąłem się na zimówki i nie było już problemów z ruszaniem.
Co do obciążenia przodu, Vectra na pewno bardziej miała obciążony przód
od tego Audi.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.14 11:20 Trybun
- 05.11.14 11:22 Trybun
- 05.11.14 11:23 Trybun
- 05.11.14 11:23 Trybun
- 05.11.14 11:23 Trybun
- 05.11.14 11:24 Trybun
- 05.11.14 11:25 Trybun
- 05.11.14 11:41 J.F.
- 05.11.14 11:49 J.F.
- 05.11.14 13:02 J.F.
- 05.11.14 14:58 Trybun
- 05.11.14 15:26 RadoslawF
- 05.11.14 15:55 J.F.
- 05.11.14 16:59 Budzik
- 05.11.14 20:13 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=