eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZimówki na jednej osiRe: Zimówki na jednej osi
  • Data: 2014-11-05 11:20:03
    Temat: Re: Zimówki na jednej osi
    Od: Trybun <I...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-11-04 o 12:07, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    > W dniu 2014-11-04 o 10:57, Marek pisze:
    >>> Dla swojego bezpieczenstwa daj zimowe na tyl.
    >> Ale wtedy przypuszczalnie będą wielkie problemy z ruszeniem na śniegu.
    >
    > Bedziesz, w FWD nie ma to duzego sensu ... IMO - trzeba 4 zimowe.

    Jednak trzeba będzie mi poczekać na nową dostawę do Biedronki. Nie
    uśmiecha mi się płacenie po 200-300zł za oponę w sklepie motoryzacyjnym,
    albo 100 za używaną na złomowisku.

    >
    >> Tak miałem w Vectrze, na wstecznym czy do przodu ani o centymetr nie
    >> chciała się przestawić, na równym terenie!!. A jako ciekawostkę
    >> powiem że Audi z 85roku na letnich oponach był w stanie wyjechać o
    >> własnych siłach z metrowej zaspy. Qr*a, co to były za auta, jak
    >> dobrze dopasowana rękawiczka... albo pierwsze Kadety,..
    >
    > Ale co - to bylo audi quattro ?
    > Bo kadett czy vectra to niemal jeden pies, podobnie jak wszystkie FWD,
    > nie samochod tu winien tylko opony wlasnie.
    > Nie zauwazyles, a letnie staly sie naprawde letnie i na sniegu nie
    > trzymaja :-)
    >
    > Gdzies tam jeszcze mozesz odszukac podzial ciezaru na osie ... wcale
    > sie nie zdiwie jak vectra bedzie miala wiecej % z przodu niz Kadet.
    >
    > Maluch to byl samochod na zime. 66% obciazenia na osi napedowej, pod
    > gore jeszcze wiecej, to juz prawie naped na trzy kola, a nie na dwa.
    > W silniku system zapobiegajacy zerwaniu przyczepnosci na lodzie (w
    > postaci znikomej mocy), a w sytuacji awaryjnej 2-3 ludzi moze przod
    > podniesc i przestawic :-)
    >
    > Nowoczesne samochody moga miec TCS/ASR ... troche daje..
    >
    > J.
    >
    >
    >
    >

    Ależ skąd, normalne Audi 80 cupe z silnikiem 1.3 i o ile sie nie mylę 75
    konikami. i małe sprostowanie - nie z 85 a z 81 roku. Właściciel jeszcze
    nim jeździ. Choć przednie błotniki trzymają się głównie na rdzy.. Ale to
    nie wina blach, tylko faktu że ten model nie był fabrycznie wyposażany w
    nadkola.
    Pisząc o starych Kadetach czy Audi i ich dopasowaniu dla kierowcy jak
    rękawiczka nie miałem na myśli tylko poruszania się nimi w zimie. Np.
    tym audi znajomego wjeżdżam na kanał (dość stromy) jak żadnym innym
    współczesnym autem bez niczyjej pomocy.

    Co do tej Vectry, tak, być może chodziło tam o ogumianie, jednak pozwolę
    sobie zauważyć że trzykrotna zmiana opon na przednich kołach nic nie
    zmieniła w tym względzie. Auto na śniegu stało jak wmurowane i bez
    pomocy pasażera nigdy bym nim nie ruszył. Dopiero pod sam koniec
    użytkowania szarpnąłem się na zimówki i nie było już problemów z ruszaniem.
    Co do obciążenia przodu, Vectra na pewno bardziej miała obciążony przód
    od tego Audi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: