-
71. Data: 2011-01-09 00:08:01
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:
>> co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
>> miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
>> a dla powiedzmy audi a6 130km/h.
>
> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50
Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
Ale niedużo większe zużycie paliwa jest przy 80km/h.
Za to potem rośnie już szybko.
-
72. Data: 2011-01-09 00:11:31
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d28ee4d$0$2441$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:
>
>>> co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla
>>> samochodziku
>>> miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
>>> a dla powiedzmy audi a6 130km/h.
>>
>> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50
>
> Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
> optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
A na którym biegu?
Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.
-
73. Data: 2011-01-09 00:30:55
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:
>> Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
>> optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
>
> A na którym biegu?
> Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.
AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).
W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.
-
74. Data: 2011-01-09 00:53:58
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:4d28f3ae$0$2507$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:
>
>>> Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
>>> optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
>>
>> A na którym biegu?
>> Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.
>
> AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).
>
> W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.
No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, bo
będą szarpać jak szalone.
Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasują.
3 bieg na tą prędkość to max.
-
75. Data: 2011-01-09 12:55:04
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>>>> Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
>>>> optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
>>>
>>> A na którym biegu?
>>> Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.
>>
>> AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).
>>
>> W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.
>
> No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
> bo będą szarpać jak szalone.
> Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasują.
>
> 3 bieg na tą prędkość to max.
Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznoszącym się terenie) u
siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
większych prędkości) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędkości,
ale obrotach wtedy około 1300-1500.
Najbardziej to widać właśnie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
76. Data: 2011-01-09 12:59:44
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:
>> No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
>> bo będą szarpać jak szalone.
>> Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasują.
>>
>> 3 bieg na tą prędkość to max.
>
> Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznoszącym się terenie) u
> siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych
> prędkości) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem
> chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędkości, ale
> obrotach wtedy około 1300-1500.
> Najbardziej to widać właśnie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.
Może.
Ale tak jechać się nie da, niezależnie od tego jakie jest spalanie.
-
77. Data: 2011-01-09 13:16:06
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4d28f3ae$0$2507$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:
>>
>>>> Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
>>>> optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
>>>
>>> A na którym biegu?
>>> Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.
>>
>> AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).
>>
>> W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.
>
> No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
> bo będą szarpać jak szalone.
Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.
-
78. Data: 2011-01-09 13:21:57
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:
>> No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
>> bo będą szarpać jak szalone.
>
> Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.
Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym włącza się
sprężarka.
Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził sobie
z takimi prędkościami na IV i V biegu dużo lepiej - więc znowu wymyśliłeś
jakąś teoryjkę bez pokrycia w faktach.
-
79. Data: 2011-01-09 13:47:44
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:
>
>>> No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
>>> bo będą szarpać jak szalone.
>>
>> Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.
>
> Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym włącza się
> sprężarka.
> Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu
pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejszą głowicą 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów
z obrotami rzędu 1500.
Dopiero mocniej dłubana głowica wymagała jazdy z wyższymi prędkościami.
> 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
> sobie z takimi prędkościami na IV i V biegu dużo lepiej
To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo
przełożenie.
-
80. Data: 2011-01-09 16:19:14
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:
>> Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
>
> Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje
> przy niskich obrotach.
> Nawet z ostrzejszą głowicą 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z
> obrotami rzędu 1500.
Widać mamy inny próg bólu w kontekście "szczególnych problemów".
>> 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
>> sobie z takimi prędkościami na IV i V biegu dużo lepiej
>
> To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo
> przełożenie.
Oczywiście.
Ale akurat w HGT skrzynia był bardzo krótka.