  • 71. Data: 2011-01-09 00:08:01
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:

    > Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50

    Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
    optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
    Ale niedużo większe zużycie paliwa jest przy 80km/h.

    Za to potem rośnie już szybko.

  • 72. Data: 2011-01-09 00:11:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
    > optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

    A na którym biegu?
    Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

  • 73. Data: 2011-01-09 00:30:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

    > A na którym biegu?
    > Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

    AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

    W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

  • 74. Data: 2011-01-09 00:53:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).
    >
    > W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

    No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, bo
    będą szarpać jak szalone.
    Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasują.

    3 bieg na tą prędkość to max.

  • 75. Data: 2011-01-09 12:55:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
    > bo będą szarpać jak szalone.
    > Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasują.
    >
    > 3 bieg na tą prędkość to max.

    Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznoszącym się terenie) u
    siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
    większych prędkości) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
    spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędkości,
    ale obrotach wtedy około 1300-1500.
    Najbardziej to widać właśnie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 76. Data: 2011-01-09 12:59:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obrotach wtedy około 1300-1500.
    > Najbardziej to widać właśnie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

    Może.
    Ale tak jechać się nie da, niezależnie od tego jakie jest spalanie.

  • 77. Data: 2011-01-09 13:16:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze:

    > No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
    > bo będą szarpać jak szalone.

    Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

  • 78. Data: 2011-01-09 13:21:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

    Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym włącza się
    sprężarka.
    Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
    1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził sobie
    z takimi prędkościami na IV i V biegu dużo lepiej - więc znowu wymyśliłeś
    jakąś teoryjkę bez pokrycia w faktach.

  • 79. Data: 2011-01-09 13:47:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze:

    > Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym włącza się
    > sprężarka.
    > Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

    Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu
    pracuje przy niskich obrotach.
    Nawet z ostrzejszą głowicą 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów
    z obrotami rzędu 1500.
    Dopiero mocniej dłubana głowica wymagała jazdy z wyższymi prędkościami.

    > 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
    > sobie z takimi prędkościami na IV i V biegu dużo lepiej

    To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo
    przełożenie.

  • 80. Data: 2011-01-09 16:19:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje
    > przy niskich obrotach.
    > Nawet z ostrzejszą głowicą 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z
    > obrotami rzędu 1500.

    Widać mamy inny próg bólu w kontekście "szczególnych problemów".

    > To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo
    > przełożenie.

    Oczywiście.
    Ale akurat w HGT skrzynia był bardzo krótka.