eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZimą samochód pali więcej, bo...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 86

  • 71. Data: 2011-01-09 00:08:01
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:

    >> co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku
    >> miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
    >> a dla powiedzmy audi a6 130km/h.
    >
    > Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50

    Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
    optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
    Ale niedużo większe zużycie paliwa jest przy 80km/h.

    Za to potem rośnie już szybko.



  • 72. Data: 2011-01-09 00:11:31
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4d28ee4d$0$2441$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:
    >
    >>> co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla
    >>> samochodziku
    >>> miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
    >>> a dla powiedzmy audi a6 130km/h.
    >>
    >> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50
    >
    > Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
    > optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

    A na którym biegu?
    Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.


  • 73. Data: 2011-01-09 00:30:55
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

    >> Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
    >> optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
    >
    > A na którym biegu?
    > Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.

    AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).

    W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.


  • 74. Data: 2011-01-09 00:53:58
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:4d28f3ae$0$2507$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:
    >
    >>> Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
    >>> optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
    >>
    >> A na którym biegu?
    >> Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.
    >
    > AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).
    >
    > W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.

    No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, bo
    będą szarpać jak szalone.
    Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasują.

    3 bieg na tą prędkość to max.


  • 75. Data: 2011-01-09 12:55:04
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >>>> Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
    >>>> optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
    >>>
    >>> A na którym biegu?
    >>> Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.
    >>
    >> AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).
    >>
    >> W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.
    >
    > No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
    > bo będą szarpać jak szalone.
    > Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasują.
    >
    > 3 bieg na tą prędkość to max.

    Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznoszącym się terenie) u
    siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
    większych prędkości) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
    spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędkości,
    ale obrotach wtedy około 1300-1500.
    Najbardziej to widać właśnie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 76. Data: 2011-01-09 12:59:44
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:

    >> No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
    >> bo będą szarpać jak szalone.
    >> Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasują.
    >>
    >> 3 bieg na tą prędkość to max.
    >
    > Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznoszącym się terenie) u
    > siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych
    > prędkości) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem
    > chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędkości, ale
    > obrotach wtedy około 1300-1500.
    > Najbardziej to widać właśnie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

    Może.
    Ale tak jechać się nie da, niezależnie od tego jakie jest spalanie.


  • 77. Data: 2011-01-09 13:16:06
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:4d28f3ae$0$2507$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:
    >>
    >>>> Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
    >>>> optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
    >>>
    >>> A na którym biegu?
    >>> Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.
    >>
    >> AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).
    >>
    >> W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.
    >
    > No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
    > bo będą szarpać jak szalone.

    Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.


  • 78. Data: 2011-01-09 13:21:57
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:

    >> No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
    >> bo będą szarpać jak szalone.
    >
    > Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

    Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym włącza się
    sprężarka.
    Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
    1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził sobie
    z takimi prędkościami na IV i V biegu dużo lepiej - więc znowu wymyśliłeś
    jakąś teoryjkę bez pokrycia w faktach.




  • 79. Data: 2011-01-09 13:47:44
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:
    >
    >>> No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
    >>> bo będą szarpać jak szalone.
    >>
    >> Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.
    >
    > Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym włącza się
    > sprężarka.
    > Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.

    Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu
    pracuje przy niskich obrotach.
    Nawet z ostrzejszą głowicą 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów
    z obrotami rzędu 1500.
    Dopiero mocniej dłubana głowica wymagała jazdy z wyższymi prędkościami.

    > 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
    > sobie z takimi prędkościami na IV i V biegu dużo lepiej

    To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo
    przełożenie.


  • 80. Data: 2011-01-09 16:19:14
    Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    news:

    >> Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
    >
    > Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje
    > przy niskich obrotach.
    > Nawet z ostrzejszą głowicą 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z
    > obrotami rzędu 1500.

    Widać mamy inny próg bólu w kontekście "szczególnych problemów".

    >> 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził
    >> sobie z takimi prędkościami na IV i V biegu dużo lepiej
    >
    > To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo
    > przełożenie.

    Oczywiście.
    Ale akurat w HGT skrzynia był bardzo krótka.


strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: