-
81. Data: 2011-01-09 20:28:38
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: Bydlę <b...@b...com>
Mirek Ptak wrote:
> Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznoszącym się terenie) u
> siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
> większych prędkości) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
> spalaniem chwilowym
Nie może być! Moment obrotowy jednak działa?
:-)
--
Bydlę
-
82. Data: 2011-01-09 21:43:16
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 16:19, Cavallino pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:
>
>>> Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem.
>>
>> Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu
>> pracuje przy niskich obrotach.
>> Nawet z ostrzejszą głowicą 75KM jeszcze nie było szczególnych
>> problemów z obrotami rzędu 1500.
>
> Widać mamy inny próg bólu w kontekście "szczególnych problemów".
Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego
obciążenia jazdą 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.
Nie jest to V6 w którym mogę przy 600rpm wcisnąć gaz do dechy i nic się
nie telepnie, ale bez przesady.
-
83. Data: 2011-01-09 23:18:52
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:
>> Widać mamy inny próg bólu w kontekście "szczególnych problemów".
>
> Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
> Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego
> obciążenia jazdą 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.
Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
momentu w którym załącza się turbina.
W obu przypadkach przy 1500 jeździć się nie da.
Nie lubię dzwoniących panewek.
-
84. Data: 2011-01-10 07:53:44
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: "kądąwanie \"frąm\" ę" <n...@n...pl>
Dnia 2011-01-09 20:28, *Bydlę* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> Mirek Ptak wrote:
> > Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznoszącym się terenie) u
> > siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
> > większych prędkości) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
> > spalaniem chwilowym
>
>
> Nie może być! Moment obrotowy jednak działa?
> :-)
>
Raczej Turbo :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
85. Data: 2011-01-10 16:51:05
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-01-09 23:18, Cavallino pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:
>
>>> Widać mamy inny próg bólu w kontekście "szczególnych problemów".
>>
>> Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
>> Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego
>> obciążenia jazdą 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm.
>
> Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
> momentu w którym załącza się turbina.
To jazda z automatyczną skrzynią biegów musi być bardzo stresująca :)
No i w moim aucie 50km/h nadal byś pewnie jechał na pierwszym biegu.
-
86. Data: 2011-01-10 16:58:43
Temat: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:
>> Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od
>> momentu w którym załącza się turbina.
>
> To jazda z automatyczną skrzynią biegów musi być bardzo stresująca :)
Nie wiem, dawno nie jeździłem.
Empirycznie - w moim dieslu minimalne prędkości na poszcz. biegach, które
zapewniają brak niegatywnych odczuć to:
III-40 km/h
IV-60 km/h
V-80 km/h
Co stanowi jakieś 1500 obr/min.
W słabszym o połowę benzyniaku, podobnie, no może negatywne wrażenia przy
zbyt wysokim biegu są mniej odczuwalne (mniej szarpie), ale już wciśnięcie
gazu nie powoduje prawie żadnych reakcji.