eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZimą samochód pali więcej, bo...Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Mirek Ptak <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zimš samochód pali wi?cej, bo...
    Date: Sun, 09 Jan 2011 12:55:04 +0100
    Organization: Prywatna inicjatywa newsowa :)
    Lines: 32
    Message-ID: <igc7n1$hm9$1@news.onet.pl>
    References: <d...@w...googlegroups.com><4d24e
    92e$0$2450$65785112@news.neostrada.pl><ig2r4a$1f6$1@news.dialog.net.pl><4
    d24f2bc$0$2450$65785112@news.neostrada.pl> <ig2sgq$h7v$3@inews.gazeta.pl>
    <4d24f841$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
    <ig46v4$r9f$1@news.net.icm.edu.pl>
    <e...@4...com>
    <ig4fqn$gua$1@news.net.icm.edu.pl>
    <n...@4...com>
    <4d28ee4d$0$2441$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d28ef21$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d28f3ae$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d28f914$0$2504$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc-nest01-131.sikornik.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1294574113 18121 91.123.216.131 (9 Jan 2011 11:55:13 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 9 Jan 2011 11:55:13 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl-PL; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101207 Mnenhy/0.8.3 Thunderbird/3.1.7
    In-Reply-To: <4d28f914$0$2504$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2340958
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >>>> Kiedyś się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa
    >>>> optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
    >>>
    >>> A na którym biegu?
    >>> Bo jakiś ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór.
    >>
    >> AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2).
    >>
    >> W 1.3 piąty bieg i nie pamiętam jakie obroty.
    >
    > No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać,
    > bo będą szarpać jak szalone.
    > Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasują.
    >
    > 3 bieg na tą prędkość to max.

    Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznoszącym się terenie) u
    siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
    większych prędkości) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
    spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędkości,
    ale obrotach wtedy około 1300-1500.
    Najbardziej to widać właśnie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: