-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!reader02.eternal-september.org!news
.dns-netz.com!news.freedyn.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!feed
er5.feed.usenet.farm!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!peer03.ams4!peer
.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc
-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!n
ot-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Ziew...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <sgto7t$b7p$1@news.icm.edu.pl>
<61336846$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <sgvpt8$sfo$1@dont-email.me>
<613371b0$0$525$65785112@news.neostrada.pl> <sh01ch$d94$1@dont-email.me>
<6133cffb$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <sh0pa1$fhg$1@dont-email.me>
<61347ab2$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <sh21b7$47d$1@dont-email.me>
<6137903d$0$547$65785112@news.neostrada.pl> <sh8461$md2$1@dont-email.me>
<61386aa6$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <sh9qvf$ple$1@dont-email.me>
<shbag4$i05$1@news.icm.edu.pl> <shc7sb$rhd$1@dont-email.me>
<shcnj4$j9g$1@news.icm.edu.pl> <shcojb$a92$1@dont-email.me>
<shd781$p8l$1$Cav@news.chmurka.net> <shdesk$bs3$1@dont-email.me>
<d...@4...net> <shfj5r$88n$1@dont-email.me>
Date: Fri, 10 Sep 2021 15:12:15 +0200
Message-ID: <qcj5l9nna8x5$.j41kj9no76k1$.dlg@40tude.net>
Lines: 164
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.142.55
X-Trace: 1631279535 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 83.30.142.55:57002
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7601
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2697229
[ ukryj nagłówki ]On Fri, 10 Sep 2021 14:30:44 +0200, heby wrote:
> On 10/09/2021 14:03, J.F wrote:
>>> Nie używaj iditycznych argumentów. Przy normalnym cyklu:
>>> 1) zasilam budynek w nocy (Leaf to potrafi, zamienić się w powerwall)
>> A bateria sie nie degraduje od tego?
>
> 365 cykli rocznie.
>
> Ale nie 100%. Zapomniamy, że wyjechanie bateri do zera jest praktycznie
> niemozliwe w cyklu o jakim mówie, mało kto też nie "pierze po nocach".
> Wiec jako nocna bateryjka raczej go do cna nie wyssasz.
>
> U mnie pobór nocny spada do kilku kWh (głównie z powodu dużej ilosci
> eletkroniki typu serwery). Suweren pewnie nie przekracza 1kWh.
U mnie "nocny" pobor to ze 100W. I to jest o 30W za duzo.
Tzn - jak "wszystko wylaczone", to mam jakies 40W poboru, i to jest ze
30W za duzo. Do tego dochodzi lodowka, ktora ma srednio pewnie z 50W.
Do tego telewizor, ktory cos tam gra, u mnie dosc dlugo.
No i komputer, czy inne zabawki, ale przeciez nie w srodku nocy.
>> No i jeszcze do czego to zasilanie ... starczy, na kapiel o poranku?
> Kąpiel o poranku zawdzęczas buforowi ciepła z dnia poprzedniego.
> Przynajmnie u mnie styka.
>
>> Zbiornik wody moglby sie grzac w dzien ... ale utrzyma temperature?
> Bez problemu. Zależy jaki duzy i ile osób i jakie warunki używania.
>>> 2) mam przewidzianą energię na dojazd do pracy
>> a tu jakis objazd, czy korek w letni upal ... i trzeba pchac :-)
>
> Nie, to kwestia proprytetów.
I trafnosci prognoz. Albo wielkosci baterii :-)
> Ale tak po prawdzie: więcej zje ta klima,
> niż jazda, pewnie. Ludzie od elektryków jakoś nie miewają potrzeby
> odpalania klimy...
No cos tu pisano, ze one oszczedne sa ...
> A w ogóle to co szkodzi mieć awaryjny generator zintegrowany z pojazdem?
Niby nic, ale nie ma.
Tzn sa hybrydy, ale jakies takie inne,
i byly BEV z agregatem, ale juz nie ma.
> Do klimy + ładowania awaryjnego? Duże to nie musi być. ja wiem, że
> ludzie rechotają z tego pomysłu, ale niby co w nim złego? Mały agregat
> 3kW to wielkosc walizki kabinowej ma.
No, ja bym tam raczej myslal o 30-50kW.
Zeby sie dalo choc 140km/h po autostradzie jechac :-)
> Nawet być nie zauwazył gdzie go w
> samochodzie upakowali. Taka "hybryda, ale zorientowana na elektrykę".
Niestety - w praktyce jest dosc duzy.
>>> 3) odbieram energię produkowaną wirtualnie w moim domowym PV z gnaizdka
>>> na parkingu przy pracy przez 7h
>> Miejmy nadzieje, ze gniazdko bedzie, a nie "wszystkie miejsca zajete"
>> :-)
>
> Przypuszczalnie to samo mówili jak w latach 50 bywały domy z jednym
> gniazdkiem 220V. "I panie, na co komu te telewizory i miksery jak jedno
> gniazdko jest w łazience?"
>
> POtrzeba wygeneruje stoswną infrastrukturę. W przypadku podładowywania
> "pod pracą", nie trzeba w zasadzie nic robić z dużych inwestycji.
Ale male trzeba zrobic. A "praca" moze nie miec motywacji.
Jest autobus, tramwaj, metro - po co wam jeszcze gniazdka :-)
>>> 4) wracam
>>> 5) troche ładuje z PV bezpośrednio na koniec dnia
>> Kiepska wydajnosc juz. Szczegolnie, jak sklepy beda czynne do 18-tej,
>> bo potem to pradu brak :-)
>
> Zalezy jak masz panele. U mnie jest perfekt południe, ale znajomy ma
> szczyt koło 16-17.
Latem. A jesienia i wiosna juz blisko zachodu. A zima to juz ciemna
noc.
No i ... czy wydzialy planowania przestrzennego nie powinny zaplanowac
dachow dokladnie na poludnie ?
>>> W tym trybie masz samochód ładowany i rozładowany w 100% w cyklu dobowym
>>> i w dodatku magazynujesz energię jak proszą firmy przesyłowe. Koszt:
>> Latem, bo zimą ... troche watpie.
>
> Zimą trzeba grzać mieszkania. W tym celu powstały ciepłownie.
>
> Jaki problem aby zimą w tym celu powstały również elektrownie?
Ja tam z duzego miasta, wiec mam elektrocieplownie.
No ale przeciez chcemy je zamknac ?
> Że nie
> wspomnę, że elektrownia->pompaciepła->kaloryfer ma wyższą sprawność,
> >100%, niż obece ciepłownie (zgaduje).
Raczej nie bardzo. sprawnosc elektrowni dosc slaba.
W Japonii chyba dosc popularne CHP, czyli male elektrocieplownie,
raczej do wiekszych budynkow.
O co chodzi, to nie wiem - pradu brakuje, a gaz jest?
> Ogólnie grzanie prądem w zimę, przy pompach ciepła, powinno być
> ekologiczniejsze niż wprost węglem (zgaduje, zakładam że współczynnik x4
> więcej ciepła z pompy da się utrzymać przez większosć zimy).
Tzn ogolnie grzanie jakimkolwiek paliwem to marnotrawstwo,
bo mozna tym prad produkowac, a grzac sie cieplem odpadowym, i jeszcze
PC napedzac.
Tylko co - postawic sobie w piwnicy maly silniczek spalinowy,
duzy od ciezarowki, a moze jakas turbinke parowa na wegiel ?
> Innymi słowy mamy zapotrzebowanie na pompy ciepła zimą i w tym celu
> warto by mieć jakies elektrownie, a nie ciepłownie. No to zbudujmy
> odrobinę większe.
Ale jakie - PV czy wiatraki, zeby bylo ekologicznie?
Czy atomowe?
Bo wodne, to nie u nas.
>>> 10km przesyłu, ale jak się policzy że Twoje PV też ładuje coś w okolicy,
>>> to masz dystrybucje na krótkich odcinkach. Dwa w jednym.
>> Plus koszt zuzycia baterii.
> Plus koszty zużycia silnika spalinowego. Jakoś nikt ich nie liczy ;)
Liczy, liczy, ale na razie samochod elektryczny drozszy.
Poza tym spaliniak wytrzymuje ze 300kkm, i to ladnie wspolgra z rdzą
:-)
>> Tesla miala podobne pomysly, ale zrezygnowala. Cos chyba te baterie
>> nietrwale.
>
> W ciągu ostatniego roku powstało, lub obiecano, pierdyliard nowych
> technologii. Cośtam się znajdzie i argument stanie się mało sensowny.
No wlasnie oni to obiecywali, ale sie wycofali.
Widac cos przeszkadza.
Zbyt na PowerWalle ?
> PS. Ja to bym w ogóle chciał aby powstało pudełko: z jednej strony
> wkładasz prąd, wodę, CO2, z drugiej kapie LPG. Sprężyć, do zbiornika i
> masz na zimę magazynowanie. Nawet, jak by to miało mieć sprawnośc 30%,
> to ciągle zarąbiste względem kopciuchów bo zdrowie ciężko wycenić.
Prosze bardzo
https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
c-jet-fuel-seawater-0423432/
Zeby bylo smieszniej - te $3-6/galon, to bliskie obecnej cenie paliw w
Polsce, z podatkiem.
Ale kto zaplaci za drogi i za 500+ ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.09.21 15:30 J.F
- 10.09.21 16:15 heby
- 10.09.21 16:31 heby
- 10.09.21 17:04 ii
- 10.09.21 17:11 J.F
- 10.09.21 17:17 ii
- 10.09.21 18:54 ii
- 10.09.21 19:19 RoMan Mandziejewicz
- 10.09.21 19:32 heby
- 10.09.21 19:44 J.F
- 10.09.21 19:49 J.F
- 10.09.21 20:22 ii
- 10.09.21 20:23 ii
- 10.09.21 20:53 J.F
- 10.09.21 22:55 ii
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
Najnowsze wątki
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-03-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-14 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-13 Raspberry Pi 3 Model B+
- 2025-03-13 Kuchenka elektryczna
- 2025-03-12 test
- 2025-03-13 własny ekran startowy