  • Data: 2021-09-10 19:32:20
    Temat: Re: Ziew...
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/09/2021 17:17, ii wrote:
    > A co jest poza sklepami i biurami w mieście?

    Nic istotnego dla problemu dom<->praca.

    > Ale gdzie tu problem?

    W logistyce. Niech sobie stoi gniazdo na płocie.

    Każdy może się w nie wpiąc.

    Nie musi mnie informować, mimo że to gniazdko wpięte w moją domową sieć
    za licznikiem.

    Jakiś moduł TPM w samochodzie zgłasza się po podpięciu w dystrybucji i
    rozliczanie jest zupełnie niewidzialne dla mnie. Licznik na tym gniazdu
    zostanie potem odjęty od głównego licznika na budynek.

    Ja nie widzę rozliczenia.

    Ktos podpina do gniazdka i tyle jego roboty.

    > zrobić, ale ... no właśnie nie widzę gotowca, że sobie zwykły ludzik
    > wystawi gniazdko i będzie świat korzystał.

    To zróbmy gotowca. Wtyczka do samochodu ma sporo drutów. Upchnięcie tam
    klucza kryptograficznego nie stanowi problemu z poziomu elektroniki i
    informatyki. Obrabianie tej informacji też - wbrew pozorom to nie jest
    rocket science, robimy to miliardy razy na sekundę w internecie.

    > Skoro nie ma to czemu nic nie proponujesz?

    Przeciez proponuje.

    Samochód ma TPM. Koszt scalaka w okolicy ułamka dolara, wkłąda się je
    już do wszystkiego. TPM zawiera unikatowy, nipodrabialny klucz
    kryptograficzny u potrafi się podpisać.

    Rejestrtuje sobie ten scalak gdzieś na www.Foo-Dystrybucja.pl.

    Od tej pory, jak go wpinam w gniazdo posiadajace stosowny układ
    komunikacyjny, to licznik klienta nie "nabija" mocy wyssanej przez
    samochód. Stosowne odjęcie jest robione na etapie rozliczenia.

    Układ komunikacyjny spokojnie może pracować na GSM czy czymś innym, tam
    prawie nie ma co przesyłać, poza wymianą podpisów.

    O poufność i unikatowość dba TPM. Nie da się go podrobić (nie za
    pieniądze dostępne dla normalnych ludzi).

    Podpinasz samochód bez TPM? Nie naładuje się, albo będziesz musiał
    prosić właściciela o udostępnienie ładowania, na jego koszt.