-
Data: 2021-09-10 17:11:35
Temat: Re: Ziew...
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 10 Sep 2021 16:31:57 +0200, heby wrote:
> On 10/09/2021 15:12, J.F wrote:
>> Tzn - jak "wszystko wylaczone", to mam jakies 40W poboru, i to jest ze
>> 30W za duzo. Do tego dochodzi lodowka, ktora ma srednio pewnie z 50W.
>
> Lodówke trudno mi ocenić.
agregat ma ~120W. A przeciez nie chodzi stale.
> Natomiast widziałem już lodówkę "do PV". Z
> programatorem pracy, noc przesypia z wyższą temperaturą. Nie pamiętam co
> to było, jakaś hamerykańska.
Jest to jakis pomysl, pytanie na ile to zdrowe i dobre, aby w dzien
mrozic, a w nocy jakos to bedzie.
Jeszcze by mozna jakis "akumulator zimna" - pare pojemnikow z woda
do zamrozenia..
>> Do tego telewizor, ktory cos tam gra, u mnie dosc dlugo.
>
> Każdy ma rózne problemy.
>
> Ale jakoś nie widzę konsumpcji rzędu 60kWh w nocy przez jedna rodzinę
> aby wyssać baterię elektryka do cna.
Ano - az tyle to nie, jesli wode nagrzeja wczesniej.
Ale taka bateria droga :-)
>>>> a tu jakis objazd, czy korek w letni upal ... i trzeba pchac :-)
>>> Nie, to kwestia proprytetów.
>> I trafnosci prognoz.
>
> Za zła pogodę zapłacisz w postaci prądu z elektrowni.
Chodzi o limit wydojenia baterii w samochodzie :-)
Jak ma starczyc do dojechania do pracy z gniazdkiem ... to czasem
pewnie zabraknie.
>> Albo wielkosci baterii :-)
>
> Jak najmniejsza.
Jak najwieksza, to wtedy te nocne zuzycie w domu bedzie nieistotne :-)
>>> A w ogóle to co szkodzi mieć awaryjny generator zintegrowany z pojazdem?
>> Niby nic, ale nie ma.
>> Tzn sa hybrydy, ale jakies takie inne,
>> i byly BEV z agregatem, ale juz nie ma.
>
> Przyjdzie potrzeba to się i agregaty pojawią.
No nie wiem. Potrzeba jest teraz, a agregat zlikwidowano.
>>> Do klimy + ładowania awaryjnego? Duże to nie musi być. ja wiem, że
>>> ludzie rechotają z tego pomysłu, ale niby co w nim złego? Mały agregat
>>> 3kW to wielkosc walizki kabinowej ma.
>> No, ja bym tam raczej myslal o 30-50kW.
>> Zeby sie dalo choc 140km/h po autostradzie jechac :-)
>
> Agregat służy do ładowania *w korku*.
A nie lepiej taki, ktory na jazde pozwoli?
> Tak, aby zrekompensować enegię
> którą "nadmiarowo" straciłeś więcej niż przewidywania.
>
> Idę o zakłąd, że w typowej sytuacji to zbędne. Chyba że korek będzie
> trwał 10h.
Zdarza sie. Rzadko bo rzadko, ale zdarza. Tylko ze w trasie.
>Samóchód z akku na 400km wytrzyma w 1h korku z 20k do biura.
No chyba, ze go wydoiles tak, aby przejechal tylko te 20km ...
>>> POtrzeba wygeneruje stoswną infrastrukturę. W przypadku podładowywania
>>> "pod pracą", nie trzeba w zasadzie nic robić z dużych inwestycji.
>> Ale male trzeba zrobic. A "praca" moze nie miec motywacji.
>
> Praca moze nie mieć nic do gadania. Pojawia się ustawa, że biuro > niż 3
> pracowników ma mieć 50% miejsc postojowych z ładowarkami i już.
>
> Takich wymogów jest multum, na przykład ilość ubikacji. Gdyby nie takie
> wymogi, Janusze Biznesu mieli by jedną na 100 ludzi i system tokenowy.
Tez prawda.
>>> Zalezy jak masz panele. U mnie jest perfekt południe, ale znajomy ma
>>> szczyt koło 16-17.
>> Latem. A jesienia i wiosna juz blisko zachodu. A zima to juz ciemna
>> noc.
>
> Na to nic nie poradzę. Całe to wymyślanie ma na celu usunięcie *połowy*
> problemu z węglem.
Ja bym tam jednak sie skupil na tym, ze maksimum generacji jest w
poludnie. A wieczorem to juz zabraknie.
A u nas najwiekszy pobor jest wlasnie wieczorem.
I trzeba jakies szybkie elektrownie.
Wodne ?
>> No i ... czy wydzialy planowania przestrzennego nie powinny zaplanowac
>> dachow dokladnie na poludnie ?
>
> Nie. Dzięki temu szczyty sie nie kumulują i dytrybucja wytrzymuje.
Ale sloneczko sie nam marnuje.
>>> Zimą trzeba grzać mieszkania. W tym celu powstały ciepłownie.
>>> Jaki problem aby zimą w tym celu powstały również elektrownie?
>> Ja tam z duzego miasta, wiec mam elektrocieplownie.
>> No ale przeciez chcemy je zamknac ?
>
> Tak. Przerobić grzanie na pompy ciepła. Może być duza, na budynek.
ale pradu to wymaga.
A wiekszosc elektrowni cieplo przy okazji produkuje, wiec nie trzeba
nic przerabiac.
>>> Że nie
>>> wspomnę, że elektrownia->pompaciepła->kaloryfer ma wyższą sprawność,
>>> >100%, niż obece ciepłownie (zgaduje).
>> Raczej nie bardzo. sprawnosc elektrowni dosc slaba.
>
> Gdzieś czytałem taką pracę, gdzie to było policzone. Niestety nie
> potrafie tego odnaleźć. Załózmy, że to na razie taka moja hipoteza.
Jak elektrownia gazowa ze sprawnoscia 50-60%, to moze.
Jak weglowa 30-40%, to juz nie bardzo.
>>> Ogólnie grzanie prądem w zimę, przy pompach ciepła, powinno być
>>> ekologiczniejsze niż wprost węglem (zgaduje, zakładam że współczynnik x4
>>> więcej ciepła z pompy da się utrzymać przez większosć zimy).
>> Tzn ogolnie grzanie jakimkolwiek paliwem to marnotrawstwo,
>> bo mozna tym prad produkowac, a grzac sie cieplem odpadowym, i jeszcze
>> PC napedzac.
>
> Nie mamy ciepła odpadowego ;) Ostatnie huty wygaszają piece. A
> elektrownie w centrach miast powoli się kończą.
No wlasnie z tych elektrowni.
Nie musza byc w centrum - atomowa na obrzezu miasta.
>>> Innymi słowy mamy zapotrzebowanie na pompy ciepła zimą i w tym celu
>>> warto by mieć jakies elektrownie, a nie ciepłownie. No to zbudujmy
>>> odrobinę większe.
>> Ale jakie - PV czy wiatraki, zeby bylo ekologicznie?
>
> Jądrowe. Jak się nie da, to jakieś inne.
No wlasnie innych juz w zasadzie nie ma.
>>> PS. Ja to bym w ogóle chciał aby powstało pudełko: z jednej strony
>>> wkładasz prąd, wodę, CO2, z drugiej kapie LPG. Sprężyć, do zbiornika i
>>> masz na zimę magazynowanie. Nawet, jak by to miało mieć sprawnośc 30%,
>>> to ciągle zarąbiste względem kopciuchów bo zdrowie ciężko wycenić.
>> Prosze bardzo
>> https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
c-jet-fuel-seawater-0423432/
>
> Za chwile się okaże, że kratki wlotowe zatykaja się iperytem i tyle z
> marzeń o potędze.
>
> Ponadto z seawater? Poza H2O to jest coś jeszcze niezbędne?
No CO2. Na ile rozumiem - w wodzie morskiej sporo jest.
Ale morska ... chyba chodzi o to, ze oni po morzach i oceanach
plywaja.
Aczkolwiek ... odzysk CO2 z powietrza moze byc kosztowny
energetycznie, bo malo go tam.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.09.21 17:17 ii
- 10.09.21 18:54 ii
- 10.09.21 19:19 RoMan Mandziejewicz
- 10.09.21 19:32 heby
- 10.09.21 19:44 J.F
- 10.09.21 19:49 J.F
- 10.09.21 20:22 ii
- 10.09.21 20:23 ii
- 10.09.21 20:53 J.F
- 10.09.21 22:55 ii
- 11.09.21 08:06 Cavallino
- 11.09.21 08:07 Cavallino
- 11.09.21 08:11 Cavallino
- 11.09.21 08:20 Cavallino
- 11.09.21 08:25 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=