eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2021-09-10 15:12:15
    Temat: Re: Ziew...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 10 Sep 2021 14:30:44 +0200, heby wrote:
    > On 10/09/2021 14:03, J.F wrote:
    >>> Nie używaj iditycznych argumentów. Przy normalnym cyklu:
    >>> 1) zasilam budynek w nocy (Leaf to potrafi, zamienić się w powerwall)
    >> A bateria sie nie degraduje od tego?
    >
    > 365 cykli rocznie.
    >
    > Ale nie 100%. Zapomniamy, że wyjechanie bateri do zera jest praktycznie
    > niemozliwe w cyklu o jakim mówie, mało kto też nie "pierze po nocach".
    > Wiec jako nocna bateryjka raczej go do cna nie wyssasz.
    >
    > U mnie pobór nocny spada do kilku kWh (głównie z powodu dużej ilosci
    > eletkroniki typu serwery). Suweren pewnie nie przekracza 1kWh.

    U mnie "nocny" pobor to ze 100W. I to jest o 30W za duzo.

    Tzn - jak "wszystko wylaczone", to mam jakies 40W poboru, i to jest ze
    30W za duzo. Do tego dochodzi lodowka, ktora ma srednio pewnie z 50W.
    Do tego telewizor, ktory cos tam gra, u mnie dosc dlugo.

    No i komputer, czy inne zabawki, ale przeciez nie w srodku nocy.

    >> No i jeszcze do czego to zasilanie ... starczy, na kapiel o poranku?
    > Kąpiel o poranku zawdzęczas buforowi ciepła z dnia poprzedniego.
    > Przynajmnie u mnie styka.
    >
    >> Zbiornik wody moglby sie grzac w dzien ... ale utrzyma temperature?
    > Bez problemu. Zależy jaki duzy i ile osób i jakie warunki używania.

    >>> 2) mam przewidzianą energię na dojazd do pracy
    >> a tu jakis objazd, czy korek w letni upal ... i trzeba pchac :-)
    >
    > Nie, to kwestia proprytetów.

    I trafnosci prognoz. Albo wielkosci baterii :-)

    > Ale tak po prawdzie: więcej zje ta klima,
    > niż jazda, pewnie. Ludzie od elektryków jakoś nie miewają potrzeby
    > odpalania klimy...

    No cos tu pisano, ze one oszczedne sa ...

    > A w ogóle to co szkodzi mieć awaryjny generator zintegrowany z pojazdem?

    Niby nic, ale nie ma.
    Tzn sa hybrydy, ale jakies takie inne,
    i byly BEV z agregatem, ale juz nie ma.

    > Do klimy + ładowania awaryjnego? Duże to nie musi być. ja wiem, że
    > ludzie rechotają z tego pomysłu, ale niby co w nim złego? Mały agregat
    > 3kW to wielkosc walizki kabinowej ma.

    No, ja bym tam raczej myslal o 30-50kW.
    Zeby sie dalo choc 140km/h po autostradzie jechac :-)

    > Nawet być nie zauwazył gdzie go w
    > samochodzie upakowali. Taka "hybryda, ale zorientowana na elektrykę".

    Niestety - w praktyce jest dosc duzy.

    >>> 3) odbieram energię produkowaną wirtualnie w moim domowym PV z gnaizdka
    >>> na parkingu przy pracy przez 7h
    >> Miejmy nadzieje, ze gniazdko bedzie, a nie "wszystkie miejsca zajete"
    >> :-)
    >
    > Przypuszczalnie to samo mówili jak w latach 50 bywały domy z jednym
    > gniazdkiem 220V. "I panie, na co komu te telewizory i miksery jak jedno
    > gniazdko jest w łazience?"
    >
    > POtrzeba wygeneruje stoswną infrastrukturę. W przypadku podładowywania
    > "pod pracą", nie trzeba w zasadzie nic robić z dużych inwestycji.


    Ale male trzeba zrobic. A "praca" moze nie miec motywacji.
    Jest autobus, tramwaj, metro - po co wam jeszcze gniazdka :-)

    >>> 4) wracam
    >>> 5) troche ładuje z PV bezpośrednio na koniec dnia
    >> Kiepska wydajnosc juz. Szczegolnie, jak sklepy beda czynne do 18-tej,
    >> bo potem to pradu brak :-)
    >
    > Zalezy jak masz panele. U mnie jest perfekt południe, ale znajomy ma
    > szczyt koło 16-17.

    Latem. A jesienia i wiosna juz blisko zachodu. A zima to juz ciemna
    noc.

    No i ... czy wydzialy planowania przestrzennego nie powinny zaplanowac
    dachow dokladnie na poludnie ?

    >>> W tym trybie masz samochód ładowany i rozładowany w 100% w cyklu dobowym
    >>> i w dodatku magazynujesz energię jak proszą firmy przesyłowe. Koszt:
    >> Latem, bo zimą ... troche watpie.
    >
    > Zimą trzeba grzać mieszkania. W tym celu powstały ciepłownie.
    >
    > Jaki problem aby zimą w tym celu powstały również elektrownie?

    Ja tam z duzego miasta, wiec mam elektrocieplownie.

    No ale przeciez chcemy je zamknac ?

    > Że nie
    > wspomnę, że elektrownia->pompaciepła->kaloryfer ma wyższą sprawność,
    > >100%, niż obece ciepłownie (zgaduje).

    Raczej nie bardzo. sprawnosc elektrowni dosc slaba.

    W Japonii chyba dosc popularne CHP, czyli male elektrocieplownie,
    raczej do wiekszych budynkow.
    O co chodzi, to nie wiem - pradu brakuje, a gaz jest?

    > Ogólnie grzanie prądem w zimę, przy pompach ciepła, powinno być
    > ekologiczniejsze niż wprost węglem (zgaduje, zakładam że współczynnik x4
    > więcej ciepła z pompy da się utrzymać przez większosć zimy).

    Tzn ogolnie grzanie jakimkolwiek paliwem to marnotrawstwo,
    bo mozna tym prad produkowac, a grzac sie cieplem odpadowym, i jeszcze
    PC napedzac.

    Tylko co - postawic sobie w piwnicy maly silniczek spalinowy,
    duzy od ciezarowki, a moze jakas turbinke parowa na wegiel ?

    > Innymi słowy mamy zapotrzebowanie na pompy ciepła zimą i w tym celu
    > warto by mieć jakies elektrownie, a nie ciepłownie. No to zbudujmy
    > odrobinę większe.

    Ale jakie - PV czy wiatraki, zeby bylo ekologicznie?
    Czy atomowe?
    Bo wodne, to nie u nas.

    >>> 10km przesyłu, ale jak się policzy że Twoje PV też ładuje coś w okolicy,
    >>> to masz dystrybucje na krótkich odcinkach. Dwa w jednym.
    >> Plus koszt zuzycia baterii.
    > Plus koszty zużycia silnika spalinowego. Jakoś nikt ich nie liczy ;)

    Liczy, liczy, ale na razie samochod elektryczny drozszy.
    Poza tym spaliniak wytrzymuje ze 300kkm, i to ladnie wspolgra z rdzą
    :-)

    >> Tesla miala podobne pomysly, ale zrezygnowala. Cos chyba te baterie
    >> nietrwale.
    >
    > W ciągu ostatniego roku powstało, lub obiecano, pierdyliard nowych
    > technologii. Cośtam się znajdzie i argument stanie się mało sensowny.

    No wlasnie oni to obiecywali, ale sie wycofali.
    Widac cos przeszkadza.
    Zbyt na PowerWalle ?

    > PS. Ja to bym w ogóle chciał aby powstało pudełko: z jednej strony
    > wkładasz prąd, wodę, CO2, z drugiej kapie LPG. Sprężyć, do zbiornika i
    > masz na zimę magazynowanie. Nawet, jak by to miało mieć sprawnośc 30%,
    > to ciągle zarąbiste względem kopciuchów bo zdrowie ciężko wycenić.

    Prosze bardzo
    https://www.zmescience.com/research/us-navy-syntheti
    c-jet-fuel-seawater-0423432/

    Zeby bylo smieszniej - te $3-6/galon, to bliskie obecnej cenie paliw w
    Polsce, z podatkiem.
    Ale kto zaplaci za drogi i za 500+ ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 10.09.21 15:30 J.F
  • 10.09.21 16:15 heby
  • 10.09.21 16:31 heby
  • 10.09.21 17:04 ii
  • 10.09.21 17:11 J.F
  • 10.09.21 17:17 ii
  • 10.09.21 18:54 ii
  • 10.09.21 19:19 RoMan Mandziejewicz
  • 10.09.21 19:32 heby
  • 10.09.21 19:44 J.F
  • 10.09.21 19:49 J.F
  • 10.09.21 20:22 ii
  • 10.09.21 20:23 ii
  • 10.09.21 20:53 J.F
  • 10.09.21 22:55 ii

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: