    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zielone światło.
    Date: Wed, 14 Mar 2018 20:04:22 +0100

    W dniu 2018-03-04 o 00:16, Kierwnik pisze:

    > Wjeżdzam na skrzyzowanie mając zielone i dochodzi do zderzenia, bo ktoś
    > z ulicy poprzecznej po prawej stronie też wjechał.
    > On miał pierwszeństwo bo był po mojej prawej.
    > Moja wina, bo nie udzieliłem pierwszeństwa.
    >
    > Wniosek : na zielonym jechać z niedużą prędkością
    > i uważnie obserwować czy ktoś nie nadjeżdża z prawej.

    Nawiążę do mojej wcześniejszej wypowiedzi ale skomentuję w tym miejscu
    by więcej osób mogło przeczytać. Właśnie otrzymałem stanowisko w tej
    sprawie od biegłego sądowego ... i potwierdził w/w tezę. Zielone światło
    nie ustanawia pierwszeństwa - ustanawia je sąd i to co powiemy.

    http://orzeczenia.poznan.so.gov.pl/content/$N/153510
    000008506_XVII_Ka_000112_2015_Uz_2015-03-03_001

    Tu macie wyrok sądu w sprawie bardzo podobnej oraz kompletnie odmienny
    wyrok po apelacji. Nic się nie zmieniło poza sędzią. Te same przepisy,
    to samo skrzyżowanie, to samo zdarzenie, ci sami biegli i dwa skrajnie
    odmienne wyroki.

    Mało tego, sędzia z niższej instancji kiedyś pewnie awansuje do apelacji
    więc jeśli miałby znów tą sprawę analizować, to z pewnością zmieniłby o
    180 stopni wyrok.

    Więc emocjonującej zabawy na skrzyżowaniach wszystkim życzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek