  • Data: 2018-03-15 09:34:38
    Temat: Re: Zielone światło. Ponownie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Mar 2018 23:30:34 +0100, Akarm napisał(a):

    > Naprawdę konwencję wiedeńską muszą znać kierujący, żeby móc poruszać się
    > po drogach publicznych?

    Obowiązują Cię w każdej sytuacji wszystkie przepisy prawa na raz
    Wszystkie ustawy jakie tylko są, wszystkie rozporządzenia i wszystkie
    konwencje.

    Od prawa podatkowego, przez drogowe, o ochronie środowiska, oczywiście z
    ukoronowaniem w postaci prawa kodeksu karnego, cywilnego i wykroczeń.

    > No to całkowita kompromitacja ośrodków
    > egzaminacyjnych. Jak to możliwe, że kierujący jest obowiązany ją znać, a
    > na egzaminie znajomości konwencji wiedeńskiej nie sprawdzają?

    Generalnie sprawdzają, bo postanowienia Konwencji Wiedeńskiej są prawie w
    całości przepisane do naszego PoRD. To co je różni to pewnie niuanse, o
    które dopiero można by się kłócić.
    Dyskusji czy przepisy Konwencji Wiedeńskiej można stosować bezpośrednio w
    sytuacji kiedy nasz PoRD mówi o czymś inaczej (albo wcale), też nie są
    wcale oczywiste.

    > Kilka lat temu, na starość ;) robiłem prawo jazdy motocyklowe i nikt
    > nie wymagał ode mnie znajomości rozporządzenia o długiej nazwie o
    > sygnałach. Czyżby ostatnio aż tak dużo się zmieniło?

    Ale o znakach drogowych pewnie jednak słyszałeś ;)
    W tym rozporządzeniu są właśnie wymienione znaki i ich znaczenie.