  • Data: 2018-03-14 23:58:01
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-14 o 22:39, Tomasz Pyra pisze:

    > Zasadniczo prawomocny wyrok jest tu tylko jeden - ten odwoławczy (bo
    > zakładam że od niego nie było już skutecznej apelacji).

    Zgadza się. Sprawa jest już zamknięta. A wyroki były dwa bo właśnie od
    wyroku się odwołujemy zanim się uprawomocni i wtedy zapada kolejny.

    > Istotą błędu pierwszego wyroku najprawdopodobniej było pomylenie przez
    > sędziego roweru z motorowerem i zastosowanie § 95 2. "Sygnał zielony nie
    > zezwala na wjazd za sygnalizator, jeżeli ruch pojazdu utrudniłby
    > opuszczenie jezdni pieszym lub rowerzystom"

    Zupełnie nie o to chodziło. Nikt niczego nie pomylił. Podobnych spraw
    jest na pęczki. Biegły przytoczył mi tylko jeden z materiałów jako
    zobrazowanie ogólnej sytuacji prawnej. Chodziło o to, że przepisy,
    przepisami ale to niewiele ma wspólnego z wyrokami sądów. Dużo bardziej
    ważne jest to co powiesz i jak powiesz jako uczestnik zdarzenia niż same
    przepisy.

    Jeśli chcesz łamać sobie głowę, to mogę podrzucić Tobie kolejną
    absurdalną sytuację, w której wtargniecie rowerzysty z chodnika na
    jezdnię (poprzez skręt w lewo) doprowadziło do kolizji a wyłączną winę
    ponosi... kierowca.

    Znajomy biegły sądowy jest pasjonatem prawa. Sypie z rękawa takimi
    przykładami bo używa ich do szkolenia takich kierowców jak ja. Czyli jak
    zadbać o własną d... gdy dojdzie do zdarzenia.

    > Tylko zauważ, że nadal tu nie ma mowy o "pierwszeństwie".

    Dokładnie! Właśnie o tym jest wątek. Wiele osób jest przekonanych o
    pierwszeństwie na zielonym. Tymczasem coś takiego nie istnieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek