  • Data: 2018-03-09 18:56:03
    Temat: Re: Zielone światło.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-03-09 o 17:50, J.F. pisze:

    >Masz na myśli średnią krajową? Nie dalej jak kilka dni temu w jakiś
    >wiadomościach TV mówili iż rodzina otrzyma 50 tys. zł za śmierć syna
    >na drodze od sprawcy. Tymczasem Smoleńskowicze po bańce jeśli nie
    >więcej. Więc nie szarżuj z tym "nie mniej niż" bo są równi i
    >równiejsi :-)

    No wlasnie slyszalem, ze sie adwokaci powoluja na to smolenskie 600
    tys i domagaja tyle samo.
    W koncu wszyscy ludzie sa rowni, a kancelaria prezydenta (czy premiera
    ?) na pewno dobrze wycenila :-)

    Moze to 50 tys nawiazki bezposrednio od sprawcy, plus do tego jeszcze
    od ubezpieczyciela ?

    >No jak to z jakiego? Widząc nawaloną sygnalizację świetlną nie
    >zareagowała? A jeśli nie widziała to znaczy, że nie zachowała
    >wystarczającej czujności i przez nią ktoś zginął (lub poległ w
    >zależności od nazwiska ofiary)! Proste! :-D

    Proste, ale jeszcze by sie przydal jakis pasujacy artykul z KK.
    Ona za mieso moze odpowiadac, nie za skrzyzowanie :-)

    >Tak... to prawda. Swoją drogą zdumiewające, że w autach standardowo
    >ich nie ma. Trzeba samemu przysysać do szyb jakieś badziewia, ciągnąć
    >linie energetyczne do zapalniczek zamiast mieć temat permanentnie
    >rozwiązany.

    Ba - w nowszych autach kamera jest, ale rejestratora nie ma.

    >Czyli standardowe podejście: ponieważ 90% przypadków nie z winy
    >kierowców da się zwalić na kierowców więc kalkuluje się trzymać
    >status quo dla tych 10% nieudaczników z kamerkami. :-)

    No wiesz, trzeba przyznac, ze te sterowniki zazwyczaj dzialaja dobrze,
    wiec jesli jakis zadziala czasem zle .. siła wyzsza.
    I dopiero przy częstym zdarzaniu mozna komus zarzut niedbalstwa
    postawic.

    >Pogadam ze znajomym z drogówki. Ciekaw jestem jak lokalni się na to
    >zapatrują. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że inni "lokalni" mogą
    >uważać inaczej.

    Ale co tu gadac, przepisy sa dostepne, mozna sobie samemu przeczytac
    :-)

    >Zresztą nie wiem czy w ogóle był po tym wypadku jakiś sąd. Kolega
    >dostał kasę z OC sprawcy - tylko tyle wiem.

    Skoro byl polamany, to sad musial byc.
    No chyba, ze warunkowe umorzenie, ale to tez sad,
    albo prokurator uznal ze wina kierowcy byla znikoma, a motocyklisty
    duza, i nie ma co sprawy wytaczac - wystarczy ze OC wyplaci :-)

    J.