  • 71. Data: 2016-10-17 12:16:20
    Temat: Re: Zielona strzałka.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-17 o 12:12, Shrek pisze:

    > Ja wiem, co znaczy. Mówię tylko, że to bez sensu.

    To ma sens, a że nie rozumiesz...

    --
    Liwiusz

  • 72. Data: 2016-10-17 12:16:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2016 o 11:19, Liwiusz pisze:

    > I pokazuje - stój, albo jedź, po upewnieniu się, że nic nie jedzie.

    Czyli nie pokazuje nieczego przydatnego - co by nie pokazywała należy
    się spodziewać pociągu.

    > I tak jest - chyba że ty wchodzisz do windy, nawet jakby nie było kabiny.

    Poważnie? Znaczy jak ktoś wpadnie do szybu, to przychodzi prokurator i
    stwierdza, że tak głupiego samobójstwa dawno już nie widział, czy jednak
    ktoś beka za to że drzwi się otworzyły a kabiny nie było?

    Shrek

  • 73. Data: 2016-10-17 12:20:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-17 o 12:16, Shrek pisze:

    > Czyli nie pokazuje nieczego przydatnego - co by nie pokazywała należy
    > się spodziewać pociągu.

    Pokazuje kiedy nie można wjechać, bo pociąg na pewno przejedzie.

    > Poważnie? Znaczy jak ktoś wpadnie do szybu, to przychodzi prokurator i
    > stwierdza, że tak głupiego samobójstwa dawno już nie widział, czy jednak
    > ktoś beka za to że drzwi się otworzyły a kabiny nie było?

    Najlepiej jakbyś sprawdził.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2016-10-17 12:55:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2016 o 12:20, Liwiusz pisze:

    > Pokazuje kiedy nie można wjechać, bo pociąg na pewno przejedzie.

    Czyli pociągu należy się spodziwewać zawsze.

    > Najlepiej jakbyś sprawdził.

    Argumenty ci się skończyły. Prawdziwym powodem dla którego sygnalizacja
    wygląda, jak wygląda, jest kompatybilność wsteczna do rozwiązań sprzed
    prawie dwóch wieków. I na przykład Czesi to dostrzegli i poprawili (i
    wszyscy zgadzają się, że ich podjście ma sens), podczas gdy ty upierasz
    się, że tak jak jest jest dobrze.

    A dobrze było wtedy, jak ktoś to wymyślił. Od tego czasu zmieniły się
    realia zarówno jeśli chodzi o "gęstość" ruchu kolejowego jak i
    samochodowego, osiągane prędfkości, a przede wszystkim do przodu poszła
    nauka o inżynierii i pojawiło się pojęcie "fail safe". Dziś rozwiązanie
    którego bronisz (podawanie przez system automatyki bezpieczeństwa
    sygnału mniej bezpiecznego w przypadku awarii) jest uznawane za
    podstawowy błąd jaki można popełnić przy projektowaniu takiego systemu.
    Tu tkwi on w samych założeniach.

    Shrek

  • 75. Data: 2016-10-17 13:01:09
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Ja wiem, co znaczy. Mówię tylko, że to bez sensu.

    Według mnie jest sens, bo tak jest bezpieczniej dla kierowcy, że nigdy nie
    ma bezwarunkowego pierszeństwa przed pociagiem. Dopiero wymuszanie
    pierszeństwa na pociągu jest bez sensu.

> [...]
    > na SBLce? Ale to nie ma nic wspólnego ze "szlabanami". Bo jedyny przykład
    > jaki przychodzi mi do głowy, to uszkodzona sygnalizacja i TOPy w poziomie.
    > Ale to jest właśnie przykład tego, że obecna sygnalizacja jest zła -
    > normalnie wyświetlałoby się zielony (albo biały migający jak u Czechów)
    > albo czerwony. W przypadku uszkodzenia pociąg ma swoje 20km/h (TOPy) a
    > kierowca wie, że coś jest nie tak bo widzi, że sygnalizacja nie działa. W
    > jaki sposób jest to niebezpieczniejsze od sytuacji gdy mimo, że pociąg
    > jedzie to sygnalizacji wygląda na "zielono"?

    Tak, chodziło mi o TOP-y.
    Czy u Czechów biały migający oznacza dla kierowcy "droga wolna" czy zachowaj
    zwykła ostrożność na przejeździe?
    Cały czas Ci tłumaczę, że u nas brak migających czewronych świateł nie
    oznacza "zielonego".

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 76. Data: 2016-10-17 13:16:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2016 o 13:01, yabba pisze:

    > Według mnie jest sens, bo tak jest bezpieczniej dla kierowcy, że nigdy nie
    > ma bezwarunkowego pierszeństwa przed pociagiem. Dopiero wymuszanie
    > pierszeństwa na pociągu jest bez sensu.

    Bez sensu jest, że sygnał w przpadku awarii jest stgnałem mniej
    bezpiecznym. Reszta to następstwo tego faktu.

    > Tak, chodziło mi o TOP-y.

    No więc zmów - fakt że pociąg przejeżdza 20km/h przez przejazd z
    sygnałem "zielonym" dla samochodów wynika tylko z wybrakowanej
    konstrukcji sygnalizacji dla samochodów. Automatyka w przypadku awarii
    wie o awarii i do tego służą TOPy dla pociągu. Gdyby informacja ta była
    ujawniona dla kierowców (awaria sygnalizacji) nie byłoby sytuacji gdy
    pociąg przejeżdza na "zielonym" dla samochodów. Ten przepis jest po
    prostu skutkiem wadliwej konstrukcji sygnalizacji.

    > Czy u Czechów biały migający oznacza dla kierowcy "droga wolna" czy
    > zachowaj zwykła ostrożność na przejeździe?

    Prawdę mówiąc nie wiem. Ale właśnie mi chodzi o to, że tam w wypadku
    awarii nie wyświetla się "no możesz śmiało próbować;)"

    > Cały czas Ci tłumaczę, że u nas brak migających czewronych świateł nie
    > oznacza "zielonego".

    A ja ci tłumacze, że wynika to z konstrukcji sygnalizacji rodem z XIX
    wieku a nie obiektywnych trudności.

    Shrek

  • 77. Data: 2016-10-17 13:17:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-17 o 12:55, Shrek pisze:

    > Czyli pociągu należy się spodziwewać zawsze.

    Owszem.

> [...]
    > prawie dwóch wieków. I na przykład Czesi to dostrzegli i poprawili (i
    > wszyscy zgadzają się, że ich podjście ma sens), podczas gdy ty upierasz

    Czesi mają lepiej. Co nie znaczy, że u nas jest bez sensu.

    Nie o tym jest dyskusja.

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2016-10-17 13:19:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-17 o 13:16, Shrek pisze:

    > Prawdę mówiąc nie wiem. Ale właśnie mi chodzi o to, że tam w wypadku
    > awarii nie wyświetla się "no możesz śmiało próbować;)"

    Skoro nie wiesz, co tam oznacza, to i nie możesz wiedzieć, że nie jest
    to to samo, co u nas.

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2016-10-17 13:29:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2016 o 13:17, Liwiusz pisze:

    > Nie o tym jest dyskusja.

    Kiedy właśnie o tym. Konstrukcja tego przepisu wynika z zaszłości
    historycznej. Nie ma powodu, żeby skoro nie ma pociągu to dać zielone. W
    końcu tak działa to na kolei - jak jest sygnał zezwalający na jazdę to
    zezwalający na jazdę - a nie rozejrzyj się i jak się nie boisz to jedź -
    w razie czego to twoja wina. A stwierdzenie czy pociąg jest czy nie na
    torze "kolizyjnym" odbywa się dokładnie tak samo dla przejazdów jak i
    innych pociągów.

    Pociąg to nie foton - można dokładnie stwierdzić gdzie się znajduje. A
    konsekwencją tego jest, że można dokladnie stwierdzić gdzie go nie ma.
    Od dziesięcioleci wkorzystuje się ten fakt jako podstawę działania
    urządzen SRK i nie ma żadnego fundamentalnego powodu, żeby nie czynić
    tak samo na przejazdach. Poza jednym - ludzie którzy tworzą przepisy
    kolejowe są zainteresowni interesami kolei. A im naprosciej oddalić od
    siebie wszelką odpowiedzialność.

    O tym jak iluzoryczny jest pogląd, że w sumie nic złego się nie dzieje
    jak na sygnalizacji nie wyświetlane jest czerwone migające a mimo to
    pociąg jedzie, jest fakt że jak się jakiś dróżnik spije to dostaje
    zarzuty spowodowania zagrożenia katastrofą. Niby jakie zagrożenie, skoro
    w sumie nic złego sie nie stało, bo przecież kierowca i tak jest
    zobowiązany, blalbalba i jest zupełnie bezpiecznie?

    Shrek

  • 80. Data: 2016-10-17 13:30:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.10.2016 o 13:19, Liwiusz pisze:

    > Skoro nie wiesz, co tam oznacza, to i nie możesz wiedzieć, że nie jest
    > to to samo, co u nas.

    Wiem, że tam oznacza "sygnalizacja" działa, a u nas oznacza "chuj wie
    co". Jak dla mnie to fundamentalna różnica.

    Shrek